اخبار

۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۷۹۸

معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد تغییر کرد

امیر باقری به عنوان معاون جدید امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد منصوب شد. باقری با مدرک دکترای اقتصاد پیش از این رییس دفتر اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه بود و دارای سوابقی چون معاون مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی وزارت نیرو، سرپرست دفتر بررسی‌های اقتصادی وزارت نیرو، مدیرکل دفتر خصوصی‌سازی امور برق وزارت نیرو، مدیرکل دفتر اقتصاد کلان معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور بود.

تکذیب کسر مالیات از کارتخوان‌های فروشگاهی

مدیر اداره نظام پرداخت بانک مرکزی کسر ۹درصد مالیات بر ارزش افزوده به ازای هر خرید از کارتخوان‌های فروشگاهی از اول تیر ماه را تکذیب کرد. داوود محمدبیگی در گفت‌وگو با ایبنا درخصوص انتشار مطلبی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی درخصوص کسر ۹درصد مالیات بر ارزش‌ افزوده در هنگام خرید با کارت از کارتخوان‌های فروشگاهی از اول تیر ماه و واریز آن به خزانه دولت گفت: این مطلب به‌ هیچ‌ وجه صحت ندارد و شایعه است و از اول تیر ماه قرار نیست، تغییری در روند خرید با کارت از کارتخوان‌های فروشگاهی صورت بگیرد.

چندی است که در شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی خبر مبنی‌بر کسر ۹ درصد مالیات بر ارزش‌ افزوده در هر خرید با کارت از کارتخوان‌های فروشگاهی منتشر شده و درحال چرخش است و براساس آن از مردم خواسته‌ شده که از اول تیر ماه برای جلوگیری از این روند به‌ صورت مستقیم از عابربانک‌ها پول دریافت و خرید خود را به‌ صورت نقدی انجام دهند که این موضوع از سوی مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی تکذیب شد.

 

ارسال نظر