اخبار

۱۳۹۷/۰۳/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۵۳۶

محاکمه متهمان موسسه ثامن‌الحجج با حضور شاکیان

سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان تهران از محاکمه متهمان پرونده موسسه ثامن‌الحجج با حضور شکات این پرونده که تعدادشان ۳۶۰ نفر است، خبر داد.

به گزارش تسنیم، محسن افتخاری به برگزاری دادگاه متهمان پرونده ثامن‌الحجج در روز دوشنبه هفته آینده 28 خرداد اشاره کرد و گفت که این پرونده سه متهم دارد که فعلا با قرار وثیقه مناسب آزاد هستند.

این مقام قضایی اضافه کرد: سیاست ما این است تا زمانی که محکومیت متهم یا متهمان قطعی نشود، حتی‌المقدور افراد را به زندان نفرستیم و بتوانند با تامین قرار مناسب در آزادی به‌سر ببرند.

سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان تهران همچنین تعداد شکات این پرونده را 360 نفر اعلام کرد و گفت که برای تمام شکات پرونده احضاریه ارسال شده تا در جلسه دادگاه حضور داشته باشند.

افتخاری پیش‌تر گفته بود باتوجه به سنگین بودن این پرونده، بعید است شعبه بتواند در دو یا سه جلسه رسیدگی را به سرانجام برساند.

آن‌طور که پیش‌تر غلامحسین اسماعیلی رییس کل دادگستری استان تهران گفته، حجم مالی پرونده شرکت تعاونی اعتبار ثامن‌الحجج، چیزی حدود 12هزار میلیارد تومان است که بخش زیادی از سپرده‌های مردم با تعیین بانک عامل، پرداخت شده و بخشی نیز باقی مانده است.

پرداخت ۷۶هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۹۶ با هدف تامین مالی برای ایجاد و بهره‌برداری از موقعیت و فرصت‌های خوداشتغالی، کارآفرینی و معیشت بالغ بر ۷۶هزار میلیارد ریال از منابع خود را به این بخش اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بسیاری از مشکلات اجتماعی کشورها از جمله آموزش، تامین اشتغال‌های کوچک، ازدواج جوانان، گسترش روستاها، توسعه بهداشت و... از طریق اعتبارات خرد قابل رفع خواهد بود.

با توجه به وضعیت اقتصادی و نرخ بیکاری در کشور، تمایل افراد به خصوص جوانان به ایجاد کسب وکار و خوداشتغالی بیش از پیش به چشم می‌خورد. همان‌طور که می‌دانیم یکی از ارکان و لازمه‌های شروع یک کسب وکار موفق، تامین سرمایه مالی مورد نیاز آن است. در این میان بسیاری از افراد که خواهان خوداشتغالی و ایجاد کسب و کار مستقل هستند، توان لازم برای تامین مبلغ سرمایه‌گذاری را به صورت شخصی ندارند؛ بدیهی است که برای تامین سرمایه کسب و کار خود از سایر روش‌های موجود مانند استقراض و تسهیلات بانکی استفاده می‌کنند.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۹۶ با هدف تامین مالی برای ایجاد و بهره‌برداری از موقعیت و فرصت‌های خوداشتغالی، کارآفرینی و معیشت بالغ بر ۷۶هزار میلیارد ریال از منابع خود را به این بخش اختصاص داده است.

همچنین «مسکن» یک بخش پیشرو در امر اقتصاد است که توجه و تمرکز بر آن علاوه بر آثار اجتماعی و فرهنگی به لحاظ اقتصادی نیز حایز اهمیت است و در کشور ما نوعی سرمایه‌گذاری، پس‌انداز و منبع کسب و افزایش درآمد محسوب می‌شود. در این راستا، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال گذشته بیش از ۲هزار و ۳۰۰میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به اقشار مختلف جامعه پرداخت کرده است.

از آنجا که ازدواج یکی از رویدادهای مهم زندگی است و از نظر اجتماعی به عنوان پیوندی با ثبات و هدفمند میان زن و مرد شناخته می‌شود این بانک از ابتدای تاسیس تا پایان اسفند ماه سال گذشته، تعداد ۲۶۱ هزار و ۴۶۳ فقره با مبلغ ۱۱هزار میلیارد ریال به تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت کرده که تعداد ۳۲ هزار و ۲۲۳ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج با مبلغ کل ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال مربوط به سال ۹۶ است.

روان‌سازی شرایط دریافت تسهیلات از بانک کارگشایی

بانک کارگشایی شرایط پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و جعاله در ازای ترهین طلا را برای مشتریان خود تسهیل کرد. با تغییر حدود اختیارات معاملاتی سال جاری بانک کارگشایی، از این پس میزان تسهیلات قرض‌الحسنه برای هر نفر حداکثر 20میلیون ریال طی یک قرارداد و در ازای ترهین 100گرم طلا خواهد بود.

به گزارش ایرنا، تسهیلات جعاله نیز تا سقف 100 میلیون ریال در ازای ترهین 143گرم طلا به مشتریان پرداخت می‌شود.

پیش از این میزان تسهیلات قرض‌الحسنه برای هر نفر حداکثر دو فقره سند 10میلیون ریالی در ازای ترهین 72 گرم طلا در هر قرارداد و تسهیلات جعاله تا سقف 100میلیون ریال در ازای ترهین 185گرم طلا بوده است. لازم به ذکر است، بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و جعاله کارگشایی در یک قسط و حداکثر تا یک‌سال انجام خواهد شد.

بانک کارگشایی از واحدهای تابعه بانک ملی ایران است که 91 سال قدمت دارد و با سه شعبه در تهران (کارگشایی مرکز، امیریه و امیرکبیر) و 46 واحد در سراسر کشور در ازای ترهین طلاآلات به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه جهت نیازهای ضروری متقاضیان اقدام می‌کند.

 

ارسال نظر