اخبار

۱۳۹۷/۰۳/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۰۶۳

احتمال ممنوعیت کاربران ایرانی در استفاده از بایننس

با توجه به بالا گرفتن تنش‌ها درباره برجام و تحریم‌های ایالات متحده، کاربران ایرانی که به سایت رمز ارز مراجعه می‌کنند باید مراقب محدودیت‌های جدید و لحظه‌یی این سایت‌ها ازجمله بایننس نسبت به دارایی خود باشند زیرا ممکن است که در مراجعه به این سایت‌ها با محدودیت و خطر ضبط دارایی یا عدم انتقال آن مواجه شوند لذا لازم است که هر چه سریع‌تر نسبت به انتقال دارایی خود به جای مناسب‌تر اقدام کنند.  کاربران برای استفاده از خدمات باینانس براساس قاعده مرسوم هنگام ورود، اذعان و تایید می‌کنند که در لیست تحریم‌های تجاری و اقتصادی مانند فهرست تحریم‌های شورای امنیت‌ سازمان ملل و معادل آن‌ نیستند.  به گزارش «تعادل» بایننس در اطلاعیه اخیر خود نکاتی را در مورد محدودیت کاربران چند کشور مطرح کرده است. اگرچه این اطلاعیه به معنای ممنوعیت قطعی نیست اما طبق چیزی که نوشته شده است هر لحظه امکان ممنوعیت وجود دارد. لذا کاربران برای کم کردن ریسک‌های بلوکه شدن دارایی‌ها که در بیترکس شاهد آن بودیم، دارایی‌های خود را به کیف پول‌های رسمی ارز دیجیتال مورد نظر منتقل کنند. نام ایران و سایر کشورها از قسمت شرایط استفاده بایننس پاک شده و کلمه «کشورهای مشخص» جایگزین آن شد اما خطر همچنان باقی است.  در این اطلاعیه آمده است: باینانس حق انتخاب بازار و حوزه قضایی خود را دارد و ممکن است کاربران کشور‌های بالکان، بلاروس، میانمار، ساحل عاج، کوبا، جمهوری دموکراتیک کنگو، ایران، عراق، لیبی، کره‌شمالی، سوریه، سودان و زیمباوه را محدود و مسدود کند. محتوای این توافقنامه از قوانین کشوری که کاربر متعلق به آن است، تخطی نخواهد کرد. باینانس در قبال اینکه کاربران ممنوع شده قادر به دسترسی و استفاده از خدمات آن نیستند، موضع خود را حفظ می‌کند.

شرکت‌کنندگان  مراسم  ارتحال تحت پوشش بیمه

تمام زائران داخلی و خارجی شرکت‌کننده در بیست‌ونهمین سالگرد مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) تحت پوشش بیمه ایران قرار گرفتند.

‌تمام زائران حرم مطهر حضرت امام (ره) از دهم تا بیستم خردادماه سال جاری تحت پوشش خدمات بیمه‌یی حوادث، عمر و مسوولیت کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های بیمه‌یی ایران، آسیا، البرز و دانا به راهبری شرکت سهامی بیمه ایران قرار دارند و در صورت بروز حادثه برای زائران که منجر به فوت یا نقص عضو شود تا 240میلیون ریال، وقوع حادثه نیاز به درمان تا مبلغ 28میلیون ریال، غرامت فوت به علت بیماری مبلغ 110میلیون ریال و غرامت فوت با مسوولیت ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال حضرت امام (ره) 308میلیون تومان (دیه کامل) غرامت پرداخت خواهد شد.  این گزارش می‌افزاید: همه این موارد پس از تایید و بررسی مستندات توسط ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال حضرت امام(ره) به شرکت سهامی بیمه ایران ارجاع داده می‌شود تا مراحل رسیدگی و پرداخت خسارت انجام شود.  شروع این پوشش بیمه‌یی برای زائرانی که پیاده یا با دوچرخه به زیارت حرم امام مشرف می‌شوند در طول مسیر و زمان اقامت به صورت شبانه‌روزی از زمانی است که از مبدا سفر حرکت خود را آغاز می‌کنند و پایان آن زمانی است که به موطن اصلی خود بازمی‌گردند.  همچنین پوشش این بیمه‌نامه برای میهمانان خارجی نیز از زمانی که از مرز هوایی وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می‌شوند، شروع شده وتا زمان خروج و حتی در زمان اسکان معتبر خواهد بود.

سقف ۱۵۰ میلیون یورویی تاسیس بانک برداشته شد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از برداشتن سقف ۱۵۰میلیون یورویی برای تاسیس بانک برون مرزی در مناطق آزاد خبر داد.

به گزارش ایسنا، مرتضی بانک با تاکید بر اینکه مناطق آزاد به‌طور جدی براساس بانک‌های خارجی یا ایجاد شعب توسط آنها در این مناطق را به‌طور جدی پیگیری می‌کنند، اظهار داشت: پیش از این حداقل سرمایه تخصیص بانک برون‌مرزی در مناطق آزاد معادل ۱۵۰میلیون یورو بود که رییس کل بانک مرکزی این اطمینان را به ما داد که در صورت تمایل بانک‌های خارجی جهت تاسیس در مناطق آزاد رقم مذکور قابل تعدیل است.

وی ادامه داد: رییس کل بانک مرکزی به مناطق آزاد اطمینان داد که در صورت تمایل بانک خارجی جهت حضور در مناطق آزاد نگرانی در خصوص سپرده‌گذاری سرمایه‌یی وجود نداشته باشد و بانک مرکزی در این زمینه کمک‌های لازم را انجام خواهد داد. بنابراین چنین موضوعی به مناطق آزاد بسیار کمک خواهد کرد و راه را برای تاسیس بانک خارجی یا ایجاد شعب توسط آنها باز می‌کند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه در این رابطه بر اساس مقتضیات و شرایط کشور عمل می‌شود، گفت: در ارتباط با حضور بانک‌های خارجی در مناطق آزاد یا ایجاد شعب توسط آنها علاوه بر محاسبات مختلف پولی و مالی شرایط و مقتضیات کشور نیز دیده می‌شود و در حال حاضر باید ببینیم کدام یک از بانک‌ها علاقه‌مند به تاسیس یا ایجاد شعبه در مناطق آزاد هستند.

بانک با اشاره به اینکه مانع بزرگی همچون حداقل سرمایه ۱۵۰میلیون یورویی جهت تاسیس بانک برون‌مرزی در مناطق آزاد برداشته شده است، خاطرنشان کرد: مناطق آزاد تلاش مضاعفی را در دستور کار خود قرار می‌دهند تا سرمایه‌گذاران علاقه‌مند در حوزه بانکی را جذب کنند؛ هر چند در این رابطه ممکن است نگرانی‌هایی توسط سرمایه‌گذاران نیز وجود داشته باشد.

 

 

ارسال نظر