اخبار

۱۳۹۷/۰۳/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۹۸۸

اطلاعیه روابط‌عمومی بانک انصار در خصوص ادغام ثامن

روابط‌عمومی بانک انصار با انتشار اطلاعیه‌یی در خصوص ادغام‌های صورت گرفته در بانک انصار گفت: خدای بزرگ را شاکریم که در یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخ نظام بانکی کشور بر ما منت نهاد و در اجرای مرحله اول ماموریت خطیر ادغام موسسه اعتباری ثامن در بانک انصار یاری بخشمان شد تا در سایه الطاف بیکرانش موجب آرامش و سکینه قلبی سپرده‌گذاران شده و اعتماد آنان به این مجموعه ارزشی را فراهم ‌کنیم.

بی‌تردید تحقق اراده نظام در ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی و موسسات مالی و اعتباری از جمله موسسه اعتباری ثامن که با چالش‌های جدی مواجه شده بود، بدون مشارکت و نقش‌آفرینی‌های مراجع و نهادهای تصمیم‌گیر و مرتبط میسر و قرین توفیق نمی‌شد که در این میان نقش بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در طول یک‌سال گذشته در حوزه تامین نقدینگی و حمایت‌های مختلف از اهمیت و درخشش بیشتری برخوردار بوده است.

این اقدام بزرگ که در مدتی کوتاه با موفقیت به انجام رسید در گرو همکاری و همدلی سپرده‌گذاران موسسه مذکور بود که بدین وسیله از آحاد مردم عزیز و مشتریان فهیم و شریف موسسه اعتباری ثامن که با اعتماد، حمایت و همکاری‌های بی‌دریغ؛ بانک انصار را در اجرای این عملیات یاری کردند، قدردانی و سپاسگزاری می‌کنیم.

 بانک انصار عبور مطمئن و سربلند خود از صحنه این ماموریت و آزمون بزرگ اقتصادی، اجتماعی را مرهون ایمان و توکل به خداوند متعال و احساس وظیفه و تعهد جمعی فعالان دو مجموعه و تداوم مجاهدت‌ها و تلاش‌های آنان و حسن اعتماد سهامداران و سپرده‌گذاران دانسته و به فضل الهی در ادامه راه، تمام توان و ظرفیت‌های خود را برای خرسندی و رضایت بیش از پیش همگان به کار خواهد گرفت.

تاسیس ۴ دفتر بیمه خارجی در ایران

 رییس کل بیمه مرکزی از تاسیس و فعالیت ۴دفتر توسط بیمه‌گران خارجی در ایران خبر داد و افزود: یک درخواست دیگر برای راه‌اندازی دفتر توسط شرکت‌های خارجی نیز در دستور کار قرار دارد.

عبدالناصر همتی در گفت‌وگو با ایبنا با اعلام این خبر گفت: تاسیس این دفاتر البته به معنای فعالیت در ایران نیست بلکه بیشتر برای آن است که بتوانند از شرکت‌های بیمه ایرانی کار بگیرند. وی تصریح کرد: شرکت‌های بیمه اروپایی برای آنکه در ایران فعالیت کنند یا باید در ایران شعبه دایر کنند یا سهام شرکت‌های ایرانی را بخرند. رییس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: قبل از روی کار آمدن دونالد ترامپ در امریکا، شرایط به خوبی درحال پیشرفت بود اما بعد از آن روند همکاری‌ها مقداری کند شد. رییس شورای عالی بیمه گفت: ما حق بیمه برای پوشش‌های اتکایی به طرف‌های اروپایی را به یورو پرداخت می‌کنیم و در زمان بروز خسارت نیز به یورو این خسارت‌ها را دریافت می‌کنیم.

همتی گفت: بیشتر ذخایر ارزی بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه نیز به یورو است؛ با این حال برای پوشش برخی از ریسک‌های موجود در صنایع نیاز به دلار و سایر ارزها داریم که این موضوع باعث می‌شود تا حق بیمه مقداری گران‌تر شود.

وی با اشاره به اعطای مجوز به چند شرکت ایرانی برای پوشش اتکایی بیمه‌های زندگی اظهار کرد: ما پوشش‌های خوبی را از یکی از شرکت‌های بیمه اروپایی در زمینه بیمه‌های زندگی گرفتیم؛ این اجازه برای این داده شد تا شرکت‌های ایرانی با محصولات جدید بیمه‌گران اروپایی آشنا شده و آموزش‌های لازم را در این زمینه ببینند.

رییس شورای عالی بیمه در عین حال بیشتر مشکلات در روابط با بیمه‌گران اروپایی را مربوط به نقل و انتقال پول دانست و افزود: حق بیمه و دریافت خسارت نیازمند انتقال پول است و هنوز سیستم بانکی نتوانسته این مشکل را برای صنعت بیمه حل کند.

تقویت انگیزه اصلاح نظام‌بانکی در ۵ سال اخیر

 یک کارشناس اقتصادی گفت: بانک‌ها برای افزایش انگیزه اجرای IFRS باید بتوانند سود ایجاد و بر اساس آن ترازنامه بهتری منعکس کنند که این امر وقتی اتفاق می‌افتد که اصلاح نظام بانکی صورت گیرد.

رضا بوستانی در گفت‌وگو با ایبنا با تاکید بر لزوم استانداردسازی صورت‌های مالی بانک‌ها اظهار داشت: اجرای IFRS دو نتیجه بسیار مهم دارد و کمک به شفاف‌سازی و ایجاد ابزار مقایسه برای ارتباط با بانک‌های خارجی دو کارکرد مهم IFRS است. وی افزود: بانک‌ها می‌توانند با روش‌های مختلفی که حساب‌هایشان را می‌بندند، اطلاعات متفاوتی را در اختیار ما قرار دهند، بنابراین نخستین نکته این است که ما بفهمیم در بانک‌ها چه اتفاقی در حال رخ دادن است، برای مثال بانک‌ها در گذشته حجم زیادی سود شناسایی می‌کردند که با اجرای این استانداردها مشخص شد بسیاری از این سودها واقعی نبوده است. بوستانی ادامه داد: نکته بعدی این است که به کمک IFRS می‌توان بانک‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد و چنانچه یک بانک خارجی بخواهد با بانک‌های ایرانی کار کند، می‌تواند وضعیت ما را با بانک‌های دیگر مقایسه کند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه IFRS در کشور تاکنون به صورت جزئی اجرا شده و راه طولانی برای اجرای کامل باقی‌ مانده است، گفت: بسیاری از این موضوعات چیزی نیست که یک شبه اجرا شود و پروسه آن طولانی است.

 

ارسال نظر