اخبار

۱۳۹۷/۰۲/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۲۶۵

پرداخت سپرده‌های تا سقف یک‌میلیاردی موسسات مالی

 نایب‌رییس مجلس از پرداخت اصل سپرده‌های تا سقف یک‌میلیارد تومان موسسات مالی و اعتباری خبر داد.

به گزارش خانه‌ملت، مسعود پزشکیان در تشریح آخرین مصوبات نمایندگان سران سه قوه برای پیگیری مشکلات موسسات مالی و اعتباری گفت: در آخرین نشست سران سه قوه، در رابطه با چگونگی پرداخت اصل سپرده‌های سپرده‌گذاران تا سقف یک میلیارد تومان صحبت و گفت‌وگو شد.

نایب‌رییس مجلس با بیان اینکه دو جلسه اخیر نشست نمایندگان سران سه قوه به موضوع پرداخت سپرده‌ها تا سقف یک‌میلیارد تومان اختصاص یافت و در این باره تصمیم‌گیری‌هایی هم صورت گرفت، افزود: پیش‌نویس این مصوبه در حال حاضر آماده شده است که هم ‌اکنون اعضای هیات سه نفره به دنبال برنامه‌ریزی برای چگونگی اجرای این مصوبه هستند.

وی ادامه داد: مقرر شده چهارشنبه هفته جاری درباره چگونگی پرداخت اصل سپرده‌ها تا سقف یک میلیارد تومان تصمیم نهایی اتخاذ شود که این موضوع پرداخت شامل تمام موسسات مالی و اعتباری که دچار مشکل شده بودند، می‌شود.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه تاکید شده که تیم شناسایی اموال اعم از وزارت اطلاعات و قوه قضاییه روند شناسایی اموال را سرعت ببخشند، تصریح کرد: مقرر شده این تیم ارتباط خود با سپرده‌گذاران را افزایش دهد تا اموالی که دست به دست شده و با چند واسطه به فروش رسیده شناسایی شود که با شناسایی این اموال برای سپرده‌های بیش از سقف یک‌میلیارد تومان نیز تصمیمات آتی اتخاذ می‌شود.

تشکیل کمیسیون فین‌تک و تجارت الکترونیک

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌یی تهران از تشکیل کمیسیون فین‌تک و تجارت الکترونیک در آینده‌یی نزدیک خبر داد.

محمدباقر اثنی‌عشری در گفت‌وگو با ایبنا درباره رویکرد سازمان نظام صنفی رایانه‌یی تهران در مورد شرکت‌های فین‌تک و پرداخت الکترونیک گفت: با توجه به فرصت محدودی که سازمان نظام صنفی رایانه‌یی تهران در سال گذشته داشت، بخشی از کمیسیون‌ها از جمله کمیسیون اینترنت، شبکه، سخت‌افزار تشکیل شد و در حال حاضر تنها چند کمیسیون از جمله کمیسیون تجارت الکترونیک و فین‌تک‌ها باقی مانده که در دستور کار است و به تدریج تشکیل می‌شود.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌یی تهران تاکید کرد: شرکت‌های فین‌تک و پرداخت الکترونیک با سرعت بالایی در حال رشد هستند و توانسته‌اند بخش بزرگی از بازار سودآور ‌آی‌تی را کسب کنند به همین دلیل نیاز است تا این شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌های مالی و تجارت الکترونیکی کمیسیون‌هایی اختصاصی داشته باشند تا مشکلات آنها سریع‌تر رفع شود و بتوانند با هم‌افزایی در پیشرفت صنف رایانه کشور تاثیر بیشتری داشته باشند.

اثنی‌عشری با بیان اینکه سازمان نظام صنفی در دوره جدید با اپراتورها، سازمان توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت و بانک مرکزی برای حمایت و از شرکت‌های فعال فین‌تک و تجارت الکترونیکی تعامل خواهد داشت، گفت: اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌یی تهران هستند و در دوره جدید با رگولاتورهای حکومتی از جمله سازمان توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی تعامل و مذاکره خواهد کرد تا مشکلات شرکت‌های فعال در این حوزه بتوانند بیشتر از بستر تسهیل‌گری و حمایتی سازمان نظام صنفی استفاده کنند.

وی افزود: به زودی فراخوانی برای تشکیل کمیسیون فین‌تک و تجارت الکترونیک منتشر خواهد شد و در تلاش هستیم تا شرکت‌هایی که سهم بازار بیشتری در حوزه پرداخت الکترونیک و فین‌تک را دارند به عنوان اعضای اصلی کمیسیون فین‌تک سازمان نظام صنفی رایانه‌یی حضور داشته باشند و در کنار آن سایر بازیگران حوزه پرداخت و فین‌تک در جلسات حضور داشته باشند تا مسائل و مشکلات مطرح و در نهایت پیشرفت در این حوزه حاصل شود.

 اثنی‌عشری با اشاره به حضور شرکت‌های فعال در حوزه فین‌تک در نمایشگاه الکامپ سال گذشته گفت: شرکت‌های فین‌تکی از جمله پرداخت الکترونیک‌ها سال گذشته استقبال نسبتا خوبی از نمایشگاه الکامپ داشتند اما همچنان بسیاری از بزرگان و شرکت‌های فعال متوسط و استارت‌آپی در این نمایشگاه حاضر نبودند. نمایشگاه الکامپ فرمایشی نیست و هر شرکت داخلی یا خارجی که علاقه داشته باشد، می‌تواند در نمایشگاه حضور داشته باشد اما امسال قرار است تا با شرکت‌های این حوزه به دلیل وابستگی حوزه فین‌تک به‌ آی‌تی گفت‌وگو شود و با توجه به رشد آنها انتظار می‌رود که شرکت‌های فین‌تکی در نمایشگاه الکامپ حضور بیشتری داشته باشند.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌یی تهران درباره روش سرمایه‌گذاری شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و هلدینگ‌ها در استارت‌آپ‌های حاضر در نمایشگاه الکامپ گفت: سال گذشته شرکت‌های زیادی از جمله رایتل در استارت‌آپ‌های برتر سرمایه‌گذاری داشتند و امسال نیز تعداد بیشتری از این شرکت‌ها حضور خواهند داشت اما چارچوبی در نظر گرفته شده تا صرفا سرمایه‌گذاری و تزریق سرمایه در استارت‌آپ‌های برتری که واقعا در ادامه فعالیت داشته باشند، انجام شود و استارت‌آپ‌هایی که شکست می‌خورند یا به سرانجام می‌رسند در لیست سرمایه‌گذاری نباشند.

 

 

ارسال نظر