اخبار

۱۳۹۷/۰۲/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۳۸۸

لزوم به‌روزرسانی نرم‌افزار همراه بانک ملت

بانک ملت از مشتریان خود درخواست کرد، نسخه نرم‌افزار همراه بانک خود را از طریق سایت اینترنتی این بانک به روزرسانی کنند. به گزارش روابط عمومی بانک ملت با توجه به پایان مهلت به‌روزرسانی نسخه جدید سامانه همراه بانک، مشتریان در صورت عدم اجرای نرم‌افزار همراه بانک خود باید با مراجعه به سایت همراه بانک ملت آخرین نسخه(5.1.1 اندروید یا 6.0.1 آیفون) را نصب کنند. این به روزرسانی برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان و کاربران نرم‌افزار همراه بانک صورت گرفته است.

FATF شرط لازم برای برقراری روابط بانکی است

عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران گفت: انجام تعهدات مورد نظر FATF شرط لازم برای برقراری روابط مالی و بانکی با سایر کشورهاست که بدون آن امکان پیشروی در این حوزه را نداریم. تیمور رحمانی در گفت‌وگو با ایبنا با اشاره به بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در مجلس اظهار داشت: با توجه به اینکه ایران کشوری است که روابط مالی و تجاری گسترده با دنیا دارد و کشوری با اقتصاد بسته محسوب نمی‌شود، به‌طور طبیعی پیروی از شیوه‌ها و مقرراتی که بر نظام بانکی و مالی جهان حاکم است، این امکان را به ما می‌دهد که در پی این روابط منافعی را کسب کنیم.  وی افزود: البته این موضوع می‌تواند هزینه‌هایی نیز برای ما ایجاد کند و نیازمند آن هستیم که شفافیت نظام مالی و بانکی را افزایش دهیم و مسائل نظارتی را بهبود ببخشیم. عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران ادامه داد: به‌طور کلی اگر می‌خواهیم در اقتصاد جهانی ادغام شویم و از این اقتصاد سهم داشته باشیم انجام چنین اقداماتی ضروری خواهد بود و تصویب این لایحه گامی مثبت در راستای کسب بازار از اقتصاد دنیا تلقی می‌شود.  این اقتصاددان درباره آمادگی نظام بانکی برای اجرای این قانون نیز گفت: با توجه به اینکه در این سال‌ها وضعیت نظام بانکی با دشواری شدید همراه بوده انجام اصلاحات در این شرایط سخت خواهد بود، اینکه بخواهیم هم مشکلات بانکی را حل کنیم و هم به مطالبات FATF پاسخ دهیم در شرایط موجود کار را دشوار کرده و به نظر نمی‌رسد هنوز در نظام بانکی به اندازه‌یی پیش رفته باشیم که بتوانیم خود را با این الزامات به‌طور کامل تطبیق دهیم و جای کار در این زمینه زیاد است.   

ارزش دارد برجام بدون امریکا حفظ شود

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، خروج امریکا از برجام را بر شرایط اقتصادی ایران به ویژه نقل و انتقالات مالی بدون تاثیر عنوان کرد و افزود: ارزش دارد که برجام را بدون امریکا هم حفظ کنیم. اسدالله عسگراولادی در گفت‌وگو با ایبنا درباره اینکه دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا موضع خود را درباره برجام اعلام خواهد کرد، گفت: خروج امریکا از برجام هیچ اتفاقی را در بر ندارد؛ البته بر مشکلات نقل و انتقال پول اضافه می‌شود که کم نمی‌شود ولی ما دیگر به این مشکلات عادت کرده‌ایم.  رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین تاکید کرد: نقل و انتقال پول از سرمایه برای ما مهم است؛ در حال حاضر ما نقل و انتقال پول نداریم؛ یا باید مسیر دوبی برای نقل و انتقال پول باز شود یا با این بانک‌ها کار کنیم. در صورتی که مسیر نقل و انتقال پول از دوبی باز شود، دیگر نیاز به کسی نداریم.  وی درباره اینکه در صورت تعلیق دوباره تحریم‌ها از سوی ترامپ چه امتیازی حاصل خواهد شد، اظهار داشت: تعلیق تحریم‌ها فرصتی را در اختیار ما قرار می‌دهد تا بتوانیم با دیگر اعضای جامعه جهانی و اعضای دیگر 1+5 مذاکره کنیم. رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین افزود: به نظر من رای ترامپ بیشتر تعلیق تحریم‌ها خواهد بود تا خروج از آن.  عسگراولادی درباره موضع چین در این رابطه نیز گفت: سفیر چین به من گفت که پکن معتقد است برجام باید حفظ شود و از حفظ آن حمایت می‌کند؛ اروپا نیز چنین موضعی دارد.

همکاری بانکی ایران با شرق آسیا

اکبر کمیجانی در دیدار با سفیر فیلیپین و هیات سرمایه‌گذاری مشترک از کشورهای فیلیپین و چین گفت: با دستیابی به توافق برجام در سال 1395، دولت و بانک مرکزی توانست اثرات سیاست‌های اقتصادی خود را طی 4 سال قبل از آن، در رشد اقتصادی کشور مشاهده کند. به بیان دیگر یکی از نتایج توافق برجام، افزایش رشد اقتصادی و دستیابی به رشد حدود 12.5درصد است که البته بخش عمده این رشد حاصل از درآمد نفت بوده است. در مجموع، علاوه بر رشد بخش نفت و گاز، سایر بخش‌های اقتصادی نیز دارای رشد مثبت بوده‌اند.  به‌گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، قائم‌مقام بانک مرکزی با بیان اینکه اقتصاد ایران پیش از دستیابی به توافق برجام از دستاوردهای این مذاکرات بهره‌مند شده بود، گفت: در این راستا تورم از نزدیک به سطح 40درصد در ماه‌های آغاز به کار دولت یازدهم به سطح تک‌رقمی و به حدود 9درصد در دو سال گذشته رسیده است.  قائم‌مقام بانک مرکزی با بیان اینکه در دوران پسابرجام، اقتصاد ایران از رکود فاصله گرفته است، اظهار کرد: خوشبختانه با اجرایی شدن برجام، اقتصاد کشورمان از رکود و رشد منفی اقتصادی سال‌های آغاز به کار دولت یازدهم فاصله گرفته و در این مدت شاخص‌های اقتصادی مانند رشد اقتصادی، تورم و تراز پرداخت‌های کشور در شرایط مطلوب و مناسبی قرار دارند.

 

ارسال نظر