اخبار

۱۳۹۷/۰۲/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۱۴۴

احداث نیروگاه خورشیدی سیستان و بلوچستان با عاملیت بانک صنعت

 نخستین نیروگاه خورشیدی استان سیستان و بلوچستان که با ظرفیت ۱۰مگاوات و سرمایه‌گذاری ۱۱میلیون یورو با تامین مالی بانک صنعت و معدن از محل صندوق توسعه ملی به اجرا درآمده است به بهره‌برداری می‌رسد.

به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، این نیروگاه که در یکی از نقاط محروم کشور ایجاد شده است در طول دوره ۶ ماهه احداث برای ۲۰۰نفر نیروی کار بومی اشتغال ایجاد کرده که این اشتغال همراه با آموزش نیرو‌های داخلی توسط پیمانکاران آلمانی بوده است.

این نیروگاه در زاهدان احداث شده و سالانه ضمن تولید ۱۷میلیون کیلووات ساعت برق و تزریق آن به شبکه سراسری از انتشار حدود ۱۴هزار تن دی‌اکسید کربن جلوگیری کرده و باعث صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی به میزان ۶ میلیون مترمکعب و صرفه‌جویی در مصرف آب به میزان ۴۳۷۰مترمکعب در سال خواهد شد.

تفاهمنامه بانک ملت با سازمان تبلیغات اسلامی

بانک ملت و سازمان تبلیغات اسلامی با هدف افزایش سطح تعاملات فی‌ما‌بین تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت براساس این تفاهمنامه که اعتبار آن 3سال تعیین شده است، این بانک انواع خدمات خرد و خدمات ویژه بانکداری الکترونیک، اعتباری و بیمه‌یی را به سازمان تبلیغات اسلامی ارائه خواهد کرد.

براساس این گزارش، موضوع تفاهمنامه یادشده که به امضای دکتر محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت و حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سیدمهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی رسیده، ارتقای سطح همکاری‌های متقابل از طریق تمرکز حساب‌های سازمان و گسترش بسترهای مناسب برای ارائه خدمات و تسهیلات بانکی، تعیین شده است.

دکتر محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت در این جلسه با اظهار خرسندی از تعامل این بانک و سازمان تبلیغات، آمادگی این بانک را برای حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های این سازمان اعلام کرد.

مدیرعامل بانک ملت از سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از مشتریان خوب و خوش‌حساب این بانک یاد کرد که همیشه و به موقع به تعهدات مالی خود عمل کرده است.

وی با اشاره به تلاش‌های بانک ملت برای حمایت از تولید داخلی گفت: محصولات خاصی را در بانک برای حمایت از تولید کالاهای ایرانی طراحی کرده‌ایم که در قالب آن کارت‌هایی صرفا ویژه خرید کالاهای ایرانی صادر خواهد شد.

دکتر بیگدلی همچنین از آمادگی بانک ملت برای حمایت مالی از تجاری‌سازی طرح‌های دانشگاهی خبر داد. دکتر خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی نیز با قدردانی از تلاش کارکنان بانک ملت به ویژه کارکنان مستقر در باجه این بانک در سازمان افزود: خوشبختانه این بانک در بسیاری از زمینه‌ها به ویژه بانکداری الکترونیک پیشتاز است و این موضوع زمینه خوبی را برای افزایش همکاری‌ها فراهم می‌آورد. وی با ارائه پیشنهاداتی در زمینه همکاری مشترک بانک ملت و سازمان تبلیغات اسلامی خواستار توجه هر چه بیشتر بانک‌ها به ایده‌های نوآورانه نخبگان دانش‌آموزی و دانشگاهی شد.

در این جلسه نصری معاون مدیرعامل، خادمی مدیر امور ناحیه ۱، نصر اصفهانی مدیر امور بانکداری شرکتی، صابریان مدیرکل روابط عمومی، جنگجو مدیرکل بانکداری شرکتی و شجاع مدیر شعب منطقه 4 تهران مدیرعامل را همراهی کردند.

تدوین سیاست‌های ارزی مبتنی بر فعالیت‌های تجاری

گروه بانک و بیمه  تعدادی از صادر‌کنندگان و اعضای اتاق‌های بازرگانی عصر نهم اردیبهشت ماه 1397 برای بحث و بررسی درخصوص تحولات اخیر حوزه ارز و رویکردهای جدیدی که براساس مصوبه هیات وزیران از سوی بانک مرکزی اتخاذ شده است به ساختمان میرداماد رفتند تا در جلسه هم اندیشی‌ای که به همین منظور برگزار شده بود، شرکت کنند.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در این جلسه که با حضور احمد عراقچی معاون ارزی و مدیران بخش ارزی بانک مرکزی برگزار شد، سیاست‌ها و مقررات ارزی جدید این بانک و دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های صادره تبیین شدند و درخصوص آنها بحث و تبادل‌نظر به عمل آمد.

معاون ارزی بانک مرکزی در این جلسه اظهار داشت: سیاست‌های ارزی جدید با هدف انتظام‌بخشی به بازار ارز و ایجاد انضباط در این بازار اتخاذ و در مقررات تدوینی و ابلاغی تلاش شده است هیچ‌گونه محدودیتی برای فعالیت‌های اقتصادی و تجاری صادرکنندگان ایجاد نشود؛ از این رو بانک مرکزی خود را ملزم به تعامل و هماهنگی با فعالان تجاری و توجه به دغدغه‌ها و دیدگاه‌های آنها می‌داند.

وی تاکید کرد: در همین راستا پیوسته تلاش می‌کنیم مقررات و سیاست‌های ابلاغی در پرتو دیدگاه‌های فعالان تجاری تدوین کنیم و از این منظر صادرکنندگان نباید نگرانی داشته باشند.

صادر‌کنندگان و اعضای اتاق‌های بازرگانی نیز پس از دریافت توضیحات و اطلاعات درخصوص بخشنامه‌های مختلف به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات خود پرداختند و ابهامات موجود در مقررات ابلاغی را بیان کردند.

 

ارسال نظر