نرخ سکه به 2 میلیون تومان نزدیک شد

۱۳۹۷/۰۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۰۶۴

گروه بانک و بیمه  

در اواخر هفته گذشته که با مناسبت نیمه شعبان همچنین نزدیک شدن به زمان تصمیم‌گیری امریکا در تاریخ 22 اردیبهشت ماه و با برخی اظهارنظرها و تحولات سیاست خارجی از سوی مقامات سیاسی اروپا و امریکا برای ماندن یا خروج از برجام و واکنش‌های مختلف بین‌المللی در این رابطه همراه شده بود، بار دیگر بازار طلا و ارز با نوساناتی مواجه شد و قیمت سکه به کانال 1.9تا 2میلیون تومان وارد شد.

به گزارش«تعادل» رشد قیمت سکه نزدیک به 2میلیون تومان در روز پنج‌شنبه رسید و درحالی که روز سه‌شنبه قیمت سکه تمام بهار طرح جدید به یک میلیون و ۹۱۴هزار تومان رسیده بود روز پنج‌شنبه در مرز 2میلیون تومان قرار گرفت.

 قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران با ۵۶ هزار تومان افزایش نسبت به روز سه‌شنبه یک میلیون و ۹۷۰هزار تومان تعیین شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۸۵ هزار تومان رشد در مدت مشابه یک میلیون و ۸۸۳ هزار تومان داد و ستد شد. نیم سکه بهار آزادی نیز با ۵۰ هزار تومان رشد قیمت ۹۶۳هزار تومان و هر قطعه ربع بهار آزادی نیز با ۱۶هزار و ۵۰۰ تومان رشد در مدت مشابه ۵۷۹ هزار تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه گرمی با افزایش ۱۰هزار و ۵۰۰ تومانی به قیمت ۳۶۹هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸عیار نیز با رشد ۶ هزار و ۴۰۰تومانی به قیمت ۱۸۷هزار و ۹۰۰تومان ارزش‌گذاری شد.

 حباب قیمت سکه به ۶۰ هزار تومان رسید

 این درحالی است که آیت محمدولی، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره افزایش قیمت 100هزار تومانی قیمت سکه از ابتدای هفته جاری گفت: حباب قیمت سکه به حدود ۶۰هزار تومان رسیده و تقاضا در بازار سکه کاهش یافته است. وی درخصوص کاهش تقاضای بازار به‌دلیل افزایش قیمت افزود: درحال حاضر به‌دلیل نوسانات نه خریدار و نه فروشنده‌یی تمایل به انجام داد و ستد ندارد و نوسانات اونس جهانی که متاثر از عدم ثبات نرخ ارز است؛ از دلایل افزایش قیمت سکه است.

در بازار ارز نیز بانک مرکزی نرخ پوند انگلیس را 5710.8 تومان و یورو را 5033.5 تومان و دلار را 4200تومان اعلام کرد.

 جلسه ویژه مجلس و بانک مرکزی

 همچنین عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه بانک مرکزی با کارشکنی بانک‌ها در زمینه خرید و فروش دلار برخورد کند، گفت: مجلس نشستی با مسوولان اقتصادی و بانک مرکزی برای بررسی مشکلات سپرده‌گذاری ارز در بانک‌ها و نرخ خرید ارز توسط بانک‌ها تشکیل خواهد داد. به گزارش خانه ملت، هادی قوامی با اشاره به کارشکنی‌های بانک‌ها در زمینه خرید و فروش ارز اظهار کرد: طبق گفته رییس‌جمهور، بانک‌ها باید ارز صادر‌کنندگان را ۴۲۰۰ خریداری کنند اما این اتفاق نمی‌افتد و با قیمتی پایین‌تر خریداری می‌شود.

نایب‌رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بانک مرکزی در این زمینه باید قوی عمل کند و سازوکاری برای خرید و فروش ارز در بانک‌ها تعریف کند.

نماینده اسفراین در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به یکی از بخشنامه‌های بانک مرکزی درخصوص سود سپرده ارزی گفت: از سوی دیگر بانک مرکزی با بخشنامه‌یی نسبت به نرخ سود سپرده ارزی موسسات و بانک‌ها واکنش منفی نشان داده است، انتظار می‌رود که بانک مرکزی در این زمینه‌ها دخالت نکند و اجازه دهد، اطمینان مردم به بانک‌ها حاصل شود. اگر مردم به بانک‌ها اطمینان داشته باشند، دلارهای خود را در بانک‌ها سپرده‌گذاری می‌کنند اما پیام‌های اینچنینی بانک مرکزی عدم اطمینان و نا امنی مردم را رقم می‌زند.

 

ارسال نظر