طلای 18 عیار 173 هزار تومان شد

۱۳۹۷/۰۲/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۸۲۱

گروه بانک و بیمه   باوجود کاهش نرخ اونس جهانی به 1323 دلار که بعد از ملاقات روسای جمهور کره‌شمالی و کره‌جنوبی و موضوع پیگیری صلح در شبه جزیره کره و همچنین کاهش التهابات اتمی با کره شمالی، رخ داد، اما در بازار ایران نرخ سکه با افزایش بالای 20 هزار تومان مواجه شد و برخی کارشناسان دلیل آن را نزدیک‌تر شدن به زمان اعلام تصمیم امریکا برای ماندن یا خروج احتمالی از برجام ارزیابی می‌کنند.

به گزارش «تعادل»، برخی صاحب‌نظران و فعالان بازار نیز معتقدند که توقف حراجی سکه و اعلام محدودیت در ضرب سکه که باعث توقف پیش فروش سکه یک ماهه و سه ماهه شده است، باعث کاهش عرضه سکه به بازار می‌شود و همین موضوع رشد قیمت طلا و سکه را به همراه داشته است.

روز شنبه 8 اردیبهشت 97 تهران قیمت انواع سکه در بازار افزایش یافت و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی)  در بازار تهران با ۲۲ هزار تومان افزایش نسبت به پنج‌شنبه یک میلیون و ۷۹۰ هزار تومان تعیین شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۱۴هزار و ۵۰۰ تومان رشد قیمت نسبت به مدت مشابه، یک میلیون و ۷۴۰ هزار تومان داد و ستد شد.  در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی نیز با ۷هزار تومان افزایش قیمت نسبت به پنج‌شنبه، ۸۷۵هزار تومان و هر قطعه ربع بهار آزادی هم با ۳هزار و ۵۰۰ تومان رشد در مدت مشابه ۵۴۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین هر قطعه سکه گرمی با افزایش یک هزار تومانی نسبت به پنج‌شنبه ۳۵۰ هزار تومان فروخته شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با یک هزار و ۱۵۴تومان رشد ۱۷۳ هزار و ۳۳تومان ارزش‌گذاری شد.

براساس اعلام بانک مرکزی، قیمت هر دلار امریکا بدون تغییر نسبت به روز پنجشنبه ۴هزار و ۲۰۰تومان تعیین شده بود. همچنین نرخ یورو با ۱۹تومان افت ۵ هزار و ۹۵ تومان و هر پوند نیز با ۱۶تومان کاهش ۵ هزار و ۷۸۶ تومان تعیین شد.

 

 

ارسال نظر