اخبار

۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۳۳۷

 کاهش 6.2 درصدی هزینه‌ها با رتبه‌بندی اعتباری

«هورست برترام» مدیر توسعه بازار شرکت capital intelligence گفت: رتبه‌بندی اعتباری بانک‌ها باعث کاهش هزینه‌ها به ویژه در بازار سرمایه می‌شود. رتبه‌بندی اعتباری بانک‌ها، بیمه‌ها و شرکت‌های مختلف براساس میزان پایبندی آنها به تعهدات و پرداخت وام‌های خود در محیط بین‌المللی و همچنین حسابداری داخلی آنها انجام می‌شود. به گزارش ایبِنا، وی با بیان اینکه رتبه‌بندی اعتباری موضوعی حائز اهمیت در بازارهای بدهی عمومی و خصوصی است، افزود: رتبه‌بندی اعتباری می‌تواند برای بسیاری از وام‌گیرندگان مانند موسسات مالی، شرکت‌ها و شهرداری‌ها و همچنین موسسات دولتی انجام شود. برترام با برشمردن مزایای مختلف رتبه‌بندی، خاطرنشان کرد که شفافیت مهم‌ترین موردی است که از رتبه‌بندی حاصل می‌شود. وی در ادامه به فرصت‌هایی که رتبه‌بندی اعتباری برای بانک‌ها، بیمه‌ها و دیگر شرکت‌ها و صنایع ایرانی ایجاد می‌کند اشاره کرد و افزود: به دنبال برگزاری سمینارهای مختلف در ایران برای گروه‌های مختلف هستیم. وی ادامه داد: همچنین شرکت‌هایی که در فضای داخلی ایران نیز فعالیت می‌کنند نیز می‌توانند از خدمات رتبه‌بندی استفاده کرده و به دولت یا مشتریان خود نشان دهند که میزان ریسک همکاری با آنها تا چه اندازه است. برترام توضیح داد که ممکن بانک‌ها یا شرکت‌های بیمه اتکایی حتی با داشتن رتبه اعتباری حاضر به همکاری با طرف ایرانی خود نشوند؛ اما در صورتی که شرکتی رتبه اعتباری نداشته باشند هزینه‌های آنها بطور میانگین 6.2 درصد افزایش پیدا می‌کند. وی خاطرنشان کرد که رتبه‌بندی اعتباری باعث کاهش هزینه‌ها به ویژه در بازار سرمایه می‌شود. در ابتدای این نشست فریال مستوفی رییس مرکز سرمایه‌گذاری خارجی اتاق تهران توضیحاتی درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران و اهمیت رتبه‌بندی اعتباری شرکت‌ها ارائه کرد.

 هزینه درمان مصدومان ترافیکی بدون

«بیمه‌نامه شخص ثالث» آزاد شد

مصدومان ترافیکی اگر بیمه‌نامه شخص ثالث نداشته باشند باید خودشان هزینه درمان بپردازندمعاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: هزینه درمان مصدومان ترافیکی که بیمه شخص ثالث نداشته باشند به صورت آزاد دریافت می‌شود. نادر توکلی با اشاره به بخشنامه معاونت درمان وزارت بهداشت درباره ضرورت ارائه بیمه نامه شخص ثالث از سوی عامل خسارت در مصدومیت‌های ترافیکی اظهار داشت: بیماران حوادث ترافیکی پذیرش و کار آنها انجام می‌شود، اما اعطای بیمه نامه شخص ثالث از سوی عامل خسارت الزامی است و اگر ارائه نشود، هزینه‌ها به صورت آزاد پرداخت می‌شود؛ اما این بیمه‌نامه برای موتورسواران دیده نشده است.

وی با تاکید بر اینکه بیماران حوادث ترافیکی قطعا از طریق اورژانس و ارجاع شخصی پذیرش می‌شوند، تاکید کرد: در نظر گرفتن بیمه، مشروط به ارائه بیمه نامه شخص ثالث است. در حال حاضر پرداخت نشدن مطالبات بیمه مصدومان ترافیکی به یکی از معضلات اساسی ما تبدیل شده است. به عنوان مثال بیمارستان شهدای هفتم تیر یکی از بزرگ‌ترین مراکز پذیرنده مصدومان ترافیکی است و به دلیل همین مشکل، مطالبات انباشته‌یی دارد. عدم تعهد بیمه‌ها به خصوص بیمه ایران در این زمینه مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرده است.

 قیمت «بیت کوین» کمتر از ۸۶۰۰ دلار صرفه ندارد

تحلیلگران بانک مورگان استنلی اعلام کردند که اگر قیمت بیت کوین به کمتر از ۸۶۰۰ دلار در هر واحد برسد، استخراج آن برای تولید‌کنندگان بیت کوین بدون سود خواهد بود. به گزارش سی ان بی‌سی، تحلیلگران بانک مورگان استنلی گفتند، اگر قیمت بیت کوین به زودی به ۸ هزار و ۶۰۰ دلار در هر واحد نرسد، استخراج آن توسط فعالان بیت کوین مقرون به صرفه نخواهد بود. در همین حال قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته به نزدیک ۸ هزار و ۲۰۰ دلار در هر واحد افزایش پیدا کرد. این در حالی است که قیمت بیت کوین طی ماه‌های گذشته به سختی در تکاپو برای بهبود قیمت از دست رفته خود است. بر همین اساس، قیمت هر واحد بیت کوین در اواسط دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی به بیش از ۱۹ هزار دلار در هر واحد رسیده بود که بیشترین قیمت خود را از زمان پا به عرصه گذاشتن دنیای ارزهای مجازی ثبت کرده بود. تحلیلگران مورگان استنلی اعلام کردند که برآورد ما این است که رسیدن بیت کوین به قیمت ۸ هزار و ۶۰۰ دلار به عنوان قیمت سر به سر برای استخراج‌کنندگان بزرگ بیت کوین محسوب می‌شود.

بر پایه این گزارش، تقاضا برای سخت افزارهای استخراج بیت کوین و قیمت آن روند نزولی خواهد داشت و اگر قیمت بیت کوین طی ۲ سال آینده به ۵ هزار دلار برسد، قیمت تجهیزات مرتبط با سخت افزارهای بیت کوین هم برای فروشندگان آن به نقطه سر به سر می‌رسد.

 

ارسال نظر