رشد 13 تومانی دلار

۱۳۹۶/۱۲/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۲۳۴

گروه بانک و بیمه  

 روز سه‌شنبه 15 اسفند 96 نرخ اعلام شده دلار و یورو در صرافی‌های مجاز و مرتبط با شبکه بانکی و بانک مرکزی افزایش یافت و دلار ۴۴۸۲ و یورو ۵۵۴۴ تومان و پوند 6872 تومان اعلام شد.

به گزارش «تعادل» صرافی‌های پایتخت هر دلار امریکا را با ۱۳تومان افزایش قیمت ۴ هزار و ۴۸۲ تومان و هر یورو را با رشد ۴۷ تومانی ۵ هزار و ۵۴۴ تومان و هر پوند را نیز با ۵ تومان افزایش قیمت ۶ هزار و ۸۷۲ تومان معامله کردند.

در بازار ارز مبادله‌یی نیز نرخ رسمی 28 ارز افزایش و 9 ارز کاهش یافت و بهای 2 ارز هم تغییری نداشته است. دلار با 33 ریال افزایش 3738.3 تومان، پوند با 200 ریال رشد 5175.4 تومان و یورو با رشد 146 ریالی 4616.5 تومان ارزش‌گذاری شد.

در بازار طلا نیز قیمت سکه در بازار تهران در حالی کاهش یافت که نرخ دلار و یورو با رشد همراه بود و نرخ اونس جهانی نیز به 1326دلار افزایش یافت. هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید (امامی) در بازار تهران با یک هزار تومان کاهش یک میلیون و ۵۸۷ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته شد. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۷ هزار تومان رشد قیمت یک میلیون و ۵۵۵ هزار تومان معامله شد. همچنین نیم سکه بهار آزادی با یک‌هزار تومان کاهش ۷۸۰ هزار تومان به فروش رسید و ربع سکه ۴۹۴ هزار تومان قیمت خورد که 2هزار تومان افت داشت. سکه گرمی نیز در بازار با ۳ هزار تومان کاهش قیمت ۳۳۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۰۰ تومان افت ۱۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان داد و ستد شد.

 4 هشدار امنیتی به صرافان

از سوی دیگر کانون صرافان ایرانیان به صرافان بازار ارز 4 هشدار امنیتی- حفاظتی داد.

در این اطلاعیه آمده است: با عنایت به همکاری‌های مستمر کانون با پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ بدین وسیله مراتب ذیل جهت رعایت بیش از پیش موارد حفاظتی - امنیتی از سوی صرافان ایفاد می‌شود:

۱- مجهز کردن صرافی به دوربین مداربسته داخل و خارج از صرافی؛

۲- عدم ارائه خدمات به افراد مشکوک (با ماسک، عینک، تغییر چهره، کلاه گیس و...) و تماس با پلیس ۱۱۰؛

۳- اخذ کارت ملی از خریدار و بررسی و تطبیق با کارت عابر بانک هر دو کارت به نام شخص واحدی باشد؛

۴- تطبیق ۴ رقم آخر شماره کارت در رسید دستگاه پوز با ۴ رقم آخر درج شده در شماره کارت عابر بانک؛

همچنین این مرکز از صرافان خواسته است، افراد فاقد مجوز در بازار ارز را اعلام کنند.

 

ارسال نظر