اخبار

۱۳۹۶/۱۲/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۷۵۷

تقدیر وزرای اقتصادی و صمت از بانک صنعت و معدن

مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت از بانک صنعت و معدن به عنوان نخستین بانک دولتی کشور که موفق به انجام واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه خود به بخش خصوصی شده است، تقدیر و تشکر کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه‌یی اقدام بانک صنعت و معدن(درخصوص فروش 51 درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار) را الگوی خوبی دانست که به قیمت مناسب از طریق بورس عرضه شده و سهام خود را به حداقل رسانده‌اند.

شریعتمداری نیز در نامه‌یی به رییس‌جمهوری در این خصوص آورده است: بانک صنعت و معدن به عنوان نخستین بانک دولتی با توجه به حمایت‌های این وزارتخانه و براساس برنامه‌ریزی‌ها، ارزش‌گذاری حرفه‌یی و طی تشریفات قانونی موفق شد در تاریخ 24بهمن 1396 نسبت به عرضه 51 درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن با نماد بورسی «وصنعت» به ارزش حدود 4360میلیارد ریال از طریق سازمان بورس اوراق بهادار اقدام کند و بدین‌ترتیب فروش سهام شرکت مذکور محقق شد. وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه این نامه تاکید کرده است: قیمت تابلو هر سهم هنگام اعلام بانک به سازمان بورس برابر با 113تومان بود که با قیمت پایه هر سهم 190تومان حدود 68 درصد بالاتر از قیمت(اندکی بالاتر از NAV) به فروش رسیده است. گفتنی است، بانک صنعت و معدن روز 24بهمن ماه در جریان معاملات بورس تهران، بلوک 51 درصدی سهام سرمایه‌گذاری صنعت و معدن را فروخت تا فرآیند واگذاری سهام شرکت‌های متعلق به بانک‌ها از سوی این بانک با موفقیت آغاز شود.

بانک شهر همیار اهالی فرهنگ در سطح کشور

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت حضور بنگاه‌های اقتصادی و بانک‌ها در حمایت از بخش فرهنگی گفت: اقدامات بانک شهر در حمایت از اهالی فرهنگ بسیار ارزشمند است.

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی، احمد امیرآبادی با اشاره به حضور بانک شهر در نمایشگاه‌های کتاب و نقش موثر آن در تسهیل خدمات به بازدیدکنندگان اظهار کرد: نمایشگاه کتاب محل عرضه محصولاتی است که نشان‌دهنده زحمات مولفان و ناشران است و ازجمله نمایشگاه‌هایی است که همواره بازدیدکنندگان فراوانی دارد.

امیرآبادی با اشاره به اهمیت نقش بانک شهر در حمایت از موضوعات فرهنگی به عنوان یک مسوولیت اجتماعی تصریح کرد: کتب و سایر بحث‌های فرهنگی با کارهای اقتصادی بسیار متفاوت است و نباید به کار فرهنگی به عنوان یک مبحث اقتصادی و درآمدزا نگاه کرد.  وی با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی و بانک‌ها می‌توانند برای حمایت از بخش فرهنگی قدم به میان بگذارند، تصریح کرد: بانک شهر به عنوان یک مرکز اقتصادی که قدمت طولانی ندارد در برگزاری نمایشگاه‌های کتاب همیار بخش فرهنگ شده که این اقدام کار بسیار ارزشمندی است و می‌تواند الگوی سایر بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی باشد.

انتشار ۳۲هزار میلیارد تومان اوراق اسلامی

طبق آمارها تا دی امسال ۳۲هزار و ۵۰۰میلیارد تومان اوراق اسلامی منتشر شد. ترکیب اوراق بدهی اسلامی منتشر شده در سال ۹۶ تا پایان دی‌ماه مشخص شد. بر اساس اطلاعات مرکز مدیریت بدهی‌ها و دارایی‌های مالی وزارت اقتصاد، اسناد خزانه اسلامی میان‌مدت سهم ۶۹درصدی داشته و ارزش اوراق آن ۲۲هزار و ۵۰۰میلیارد تومان است. همچنین اسناد خزانه کوتاه‌مدت با سهم ۱۵درصدی ۵ هزار میلیارد تومان صکوک مرابحه با ۴ هزار میلیارد تومان و سهم ۱۲درصدی، اوراق مشارکت با ارزش اوراق هزار میلیارد تومانی و سهم ۳درصدی به ترتیب در رتبه‌های اول تا چهارم قرار می‌گیرند. به گزارش ایبنا، بنا بر جزئیات این آمار تا پایان دی‌ماه ۳۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق منتشر شده است. بر اساس این گزارش، در ۲ ماه پایانی سال جاری بالغ بر هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان از مجموع اصل و سود اوراق مالی اسلامی بازپرداخت خواهد شد. افزون بر این، اصل اوراق بازپرداختی نیز هزار و ۹۷ میلیارد تومان و ۴ هزار و ۷۸۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جمع کل اصل و سود اوراق در بهمن و اسفند سال جاری بوده که در صورت تامین اعتبار، تخصیص خواهد یافت.

ارتقای سطح روابط بانکی ایران و روسیه

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: با اتصال میربیزینس بانک که سهامدار آن بانک ملی است به شبکه بانکی روسیه، امکان پوشش همه خدمات بانک‌های روسی با روبل و یورو وجود دارد. اسدالله عسگراولادی در نشست با مدیرعامل میربیزینس بانک مسکو خواستار تسریع فرآیند نقل و انتقال مالی میان دو کشور شد و تاکید کرد: تقویت ارتباطات بانکی میان دو کشور ایران و روسیه به عنوان عاملی بزرگ نقش مهمی در توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور دارد که خوشبختانه این مساله با جدیت در حال پیگیری است.

وی از نشست کمیسیون مشترک ایران و روسیه در شهر مسکو در روزهای آینده خبر داد و گفت: اتاق مشترک ایران و روسیه برای دریافت مشکلات و چالش‌های موجود در روابط تجاری ایران و روسیه و طرح در کمیسیون مشترک اعلام آمادگی کرد. نایب‌رییس اتاق مشترک ایران و روسیه نیز در ادامه با ابراز خوشحالی از تسریع روند نقل و انتقالات بانکی میان ایران و روسیه در چند ماه اخیر گفت: تاکید مقامات کشور روسیه بر گسترش همه‌جانبه روابط میان دو کشور به‌ خصوص روابط تجاری و بانکی موجب شد، ازبر بانک که از بزرگ‌ترین بانک‌های روسیه به حساب می‌آید به عنوان کارگزار میربیزینس بانک فرآیند مراودات تجاری را تسریع کند. قدیرقیافه افزود: هرگونه نقل و انتقالات پولی مشروط به رعایت مقررات عمومی مبارزه با پول‌شویی بین‌المللی است اما قوانین نظارتی بانکی روسیه با لحاظ رویه‌های جاری، در بستری اعتمادآمیز و به دور از فشارهای بی‌منطق سیاسی به روابط بانکی می‌پردازد. وی با بیان برخی مشکلات ناشی از چند نرخی بودن ارز برای صادرکنندگان و واردکنندگان گفت: به دلیل تفاوت نرخ ارز با منشا کشورهای مختلف، بعضا نرخ ارز تا ۵درصد نوسان مواجه می‌شود که این امر منجر به افزایش قیمت کالا و غیررقابتی شدن آن می‌شود.

 

 

ارسال نظر