اخبار

۱۳۹۶/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۶۷۷

دلار کمیاب شد

پیگیری قیمت دلار از سوی برخی صرافی‌های سطح شهر گویای آن است که در موارد متعدد صرافی‌ها به‌دلیل آنچه کمبود ارز اعلام شده، از فروش انواع ارز خودداری می‌کنند و به نوعی خرید و فروش ارزهای مختلف و به‌ویژه دلار در بازار متوقف شده است.

به گزارش «تعادل»، برخی صرافی‌های سطح شهر بر این نکته تاکید دارند که نرخ بانکی دلار برای روز دوشنبه ۴۴۷۷ تومان است اما این صرافی‌ها ارزی برای فروش در اختیار ندارند. سایت اتحادیه طلا و جواهر که معمولا هر روز قیمت انواع طلا، سکه و ارز را اعلام می‌کند از اعلام نرخ دلار خودداری و تنها به اعلام نرخ دلار صرافی‌ها اکتفا کرده‌اند و نرخ آن را ۴۴۶۶ تومان اعلام می‌کنند که نرخ دلاری است که بانک مرکزی در اختیار آنها قرار می‌دهد. نرخ یورو نیز ۵۴۵۶ تومان و نرخ پوند ۶۸۰۰ تومان اعلام شده است. البته برخی صرافی‌های سطح شهر بر این نکته تاکید دارند که حتی برای فروش پوند و یورو هم موجودی ندارند. همچنین روی سایت رسمی اتحادیه طلافروشان، قیمت سکه، یک میلیون و ۵۳۲ هزار تومان درج شده است. با وجود بازگشت آرامش به بازار و اجرای سه طرح سرمایه‌گذاری از سوی بانک مرکزی، پیگیری خبرنگاران نشان‌دهنده کمیاب بودن دلار و برخی ارزهای عمده است. نرخی که در سایت‌های درج‌کننده بهای لحظه‌یی ارز برای دلار منتشر می‌شود، 4471 تومان است و این همان نرخی است که برخی صرافی‌ها از جمله صرافی‌های بانک‌ها عرضه می‌کنند اما برخی صرافی‌های دارنده ارز، دلار را به قیمت 4800 تومان می‌فروشند. یکی از صرافان در واکنش به این سوال که نرخ‌ بازار 4471 تومان است، به ما می‌گوید: اگر دلار با این نرخ پیدا کردید، به ما هم بدهید. در برخی صرافی‌ها درهم و یورو هم عرضه نمی‌شود.  هم‌اکنون اغلب صرافی‌ها یا فقط دلار بانک مرکزی می‌فروشند یا دلار نمی‌فروشند یا با نرخ حدود 4800تومان برای فروش قیمت می‌دهند. در طول چند هفته گذشته بانک مرکزی روزانه میلیون‌ها دلار ارز به بازار تزریق می‌کرد اما پس از کاهش عرضه و تغییر نحوه تزریق ارز، مجددا بازار با کمبود دلار مواجه شد.

«بانک پاسارگاد»، در میان 10 برند برتر بانکی خاورمیانه

براساس ارزیابی موسسه معتبر بنکر (The Banker) بانک پاسارگاد بار دیگر موفق شد با کسب جایگاه 166 در بین 500 برند برتر بانکی جهان در سال 2018 و به عنوان تنها بانک ایرانی در میان 10 برند برتر بانکی خاورمیانه، ایفای نقش کند و برای نظام بانکی کشور افتخارآفرینی نماید.

گروه برند فاینانس (Brand Finance) از نشریه بنکر (The Banker) متعلق به گروه انتشاراتی «فایننشال تایمز (Financial Times) » همه ساله نسبت به ارزیابی برندهای برتر بانکی جهان براساس شاخص‌های کمی و کیفی شامل فرآیند ایجاد برند، درآمدها و قدرت برند، ارزش ویژه برند و عملکرد آن در کسب سهم بازار اقدام می‌کند.

در آخرین رتبه‌بندی نشریه بنکر منتشر شده در ماه فوریه سال 2018، بانک پاسارگاد در رقابتی فشرده با بانک‌های بین‌المللی موفق شد با 9 پله صعود نسبت به سال قبل، در جایگاه یکصد و شصت و ششم (166) برند برتر بانک‌های جهان و همچنین به‌عنوان تنها بانک ایرانی در فهرست 10 برند برتر بانک‌های خاورمیانه قرار گیرد و پیشرفت قابل‌ملاحظه‌یی را به ثبت برساند. گفتنی است ارزش مالی برند بانک پاسارگاد براساس رتبه‌بندی مذکور معادل 1، 170 میلیون دلار امریکا ارزیابی شده که حاکی از 19.6درصد رشد نسبت به ارزش برند این بانک در سال 2017 است.

خدمات‌ بانک شهر در کشور عامل رضایتمندی شهروندان

شهردار یزد با اشاره به همکاری مطلوب میان مجموعه بانک شهر و مدیریت شهری، خدمات‌رسانی گسترده این بانک در سطح کشور را عامل رضایتمندی شهروندان دانست.

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، مهدی جمالی‌نژاد با بیان اینکه ارائه خدمات نوین بانکی در تمام نمایشگاه‌های کتاب و همچنین دهمین نمایشگاه کتاب یزد، افزایش رضایتمندی بازدیدکنندگان را به همراه داشته است، گفت: توجه و فعالیت در بخش فرهنگی یکی از ویژگی‌های بانک شهر است که باعث شده این بانک نسبت به سایر بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری موفق‌تر باشد. وی افزود: اقدامات بانک شهر در شهرهای مختلف کشور، اعتماد شهروندان و رضایتمندی عمومی را افزایش داده که این موضوع، از دیگر مزیت‌های فعالیت این بانک در بخش فرهنگی به‌شمار می‌رود. شهردار یزد با بیان اینکه خوشبختانه هم اینک ارتباط و همکاری مطلوبی بین مجموعه بانک شهر و مدیریت شهری در این استان وجود دارد، گفت: بانک شهر با حضور خود در دهمین نمایشگاه کتاب یزد باعث صرفه‌جویی در وقت، ارتقا در خدمات‌دهی به شهروندان، جلوگیری از هدررفت منابع، ارتقای رضایتمندی عمومی و بهبود در نحوه خدمات‌رسانی بانکی در حوزه فرهنگی شده است. به گفته شهردار یزد، حضور بانک شهر در نمایشگاه‌های کتاب استانی، در توسعه فرهنگ کتابخوانی حایز اهمیت است و جای قدردانی دارد.

تداوم عرضه گواهی سپرده ریالی و ارزی در بانک آینده

بانک آینده، در راستای ارزش‌آفرینی هر چه بیشتر و ارائه خدمت در روزهای پایانی سال جاری برای عموم مشتریان عزیز و همچنین عرضه گواهی سپرده ریالی و ارزی تا پایان روز پنج‌شنبه 10/12/1396، آماده ارائه خدمت است.

بدیهی است در صورت تمدید عرضه گواهی سپرده ریالی و ارزی با نرخ سود علی‌الحساب، 20درصد توسط بانک محترم مرکزی ج. ا. ایران، مراتب به استحضار مشتریان عزیز خواهد رسید. در همین راستا، برای دسترسی هر چه بهتر مشتریان و عموم مردم برای خریداری گواهی سپرده با نرخ سود علی‌الحساب 20درصدی، ساعات کاری کلیه شعب بانک آینده در روزهای عادی، روزانه یک ‌ساعت افزایش یافته و شعب به ارائه خدمات می‌پردازند. لازم به ذکر است بانک آینده در دوره زمانی تعیین شده توسط بانک مرکزی ج. ا. ایران، نسبت به عرضه گواهی سپرده مدت‌دار، ویژه سرمایه‌گذاری (عام) با کف یک‌ میلیون ریالی که از سوی بانک مرکزی ج. ا. ایران ابلاغ شده است، از روز شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1396، فقط، به‌مدت دو هفته، اقدام نموده است. این گواهی سپرده، با نرخ سود علی‌الحساب 20درصد سالانه و معاف از مالیات بوده و واریز سود آن، به‌صورت ماهانه و از سوی بانک آینده، انجام می‌پذیرد. مشتریان عزیز و عموم متقاضیان توجه داشته باشند که هفته جاری، آخرین فرصت برای خریداری گواهی سپرده مذکور است و کلیه شعب بانک آینده در آخرین روز عرضه این گواهی سپرده در روز پنج‌شنبه مورخ 10/12/1396، پذیرای کلیه متقاضیان عزیز هستند.

 

ارسال نظر