اختتامیه دومین جشنواره فیلم 180 ثانیه‌ای بانک پاسارگاد برگزار شد

۱۳۹۶/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۵۹۶
اختتامیه دومین جشنواره فیلم 180 ثانیه‌ای بانک پاسارگاد برگزار شد

گروه بانک وبیمه|

برگزیدگان دومین جشنواره فیلم 180 ثانیه‌یی بانک پاسارگاد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار تهران، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس هیات امنای انجمن اهدای عضو، مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان، هنرمندان، مدیرعامل و مسوولان عالی‌رتبه بانک پاسارگاد معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی بانک پاسارگاد، در مراسم اختتامیه دومین جشنواره فیلم 180 ثانیه‌یی بانک پاسارگاد که در محل سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، از ارائه‌دهندگان ایده‌های برتر و سازندگان فیلم‌های برتر در سه حوزه محیط‌زیست و منابع طبیعی، تکریم خانواده و مسوولیت اجتماعی و اهدای عضو، تجلیل شد.

در اختتامیه این جشنواره، به رتبه‌های نخست تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و 80 میلیون ریال وجه نقد، به رتبه‌های دوم تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و 60 میلیون ریال وجه نقد، به رتبه‌های سوم تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و 40میلیون ریال وجه نقد و به رتبه‌های چهارم تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و 20 میلیون ریال وجه نقد، همچنین به ایده‌های برتر، لوح سپاس، تندیس جشنواره و 10میلیون ریال وجه نقد، به کاندیداها لوح سپاس، تندیس جشنواره و یک قطعه نیم سکه بهار آزادی اهدا شد. پوران درخشنده، روح‌الله حجازی، غلامرضا نامی، علی‌اکبر امین تفرشی، محمود دهقان، خسرو رفیعی و امیرعلی آقایاری، داوری جشنواره فیلم 180 ثانیه‌یی بانک پاسارگاد را برعهده داشتند. همچنین در این مراسم، از کتاب مکتوب و مصور آثار راه یافته به جشنواره هنرهای تجسمی نفس، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل بانک پاسارگاد و اعضای هیات داوران این جشنواره، رونمایی شد. در بخش «محیط‌زیست و منابع طبیعی»، فیلم «تلنگر» ساخته آناهیتا پاشایی، فیلم «هاوار مه لویجگه گان» ساخته جمشید فرجوند، فیلم «هوادار» ساخته نوید بهروزی و فیلم «فریاد طبیعت» ساخته مریم سادات بدری، به ترتیب در جایگاه‌های اول تا چهارم برترین فیلم‌ها قرار گرفتند. در این بخش «محیط‌زیست» اثر علی محمد شریفی، ایده «شهری که از تشنگی خواهد مرد» اثر سیدشهرام فخر جعفری، ایده «طبیعت بی‌جان» اثر نوید محمدی و ایده «هدیه‌یی از جنس زباله» اثر بابک موسوی‌فر، به‌عنوان ایده‌های برتر، معرفی شدند. همچنین در این بخش، از فیلم «یک اثر هنری» ساخته پویا شاهرخ‌فر، فیلم «رفتگر» ساخته محسن شکری، فیلم «مرد کوچولو» اثر سیدسعید پشت‌مشهدی و فیلم «لابه‌لای درختان» ساخته سیدمحسن نبوی به‌عنوان کاندیداها قدردانی شد. در بخش «تکریم خانواده و مسوولیت اجتماعی»، فیلم‌های «عینک» ساخته عباس محمدی گیلوایی، «قضاوت» ساخته امیر داسارگر، «زمانه» ساخته فاخته جلایرنژاد و «یه روز خوب» ساخته سوسن سلامت به ترتیب رتبه‌های اول تا چهارم بهترین فیلم‌ها را به خود اختصاص دادند. در این بخش، ایده «کودک و دوچرخه» اثر هادی بهارلو، ایده «ترس دروازه‌بان هنگام ضربه پنالتی» اثر اکبر روح، ایده «در انتظار» اثر پیمان بیرانوند و «اتوبوس» اثر فرهاد فرجی، عنوان ایده‌های برتر را کسب کردند. همچنین، فیلم «شاید وقتی دیگر» ساخته فهیمه اجتماع‌جو، فیلم «سهم من از دنیا» ساخته عبدالله همدانی و فیلم «‌فرصت‌های از دست رفته» ساخته محمدحسین اسحاقی به‌عنوان کاندیداها تجلیل شدند.

در بخش «اهدای عضو»، فیلم‌های «روز تولد» ساخته فرهاد آقاپور، «رقص عروسک‌ها» ساخته مرضیه باغبان‌زاده، «یک برای هیچ، یک برای هشت» ساخته امیرحسین سرمدی و «یک تصمیم هشت زندگی» ساخته مجتبی رضایی به ترتیب عنوان‌های اول تا چهارم برترین فیلم‌ها را کسب کردند. همچنین از ایده‌های برتر «سرمه» اثر رومینا نیک‌اندیش، «رضا» اثر حسام شریفی، «رفیق» اثر شاهین کریمی و «اهدای عضو» اثر مرتضی کلهر قدردانی شد. در این بخش، کاندیداها به ترتیب فیلم «نبض خاموش» ساخته رویا نژادشجاعی، «نگاهمان می‌کنند» ساخته مهدخت مولایی و «گل قرمز» ساخته محمد محمدآقاتی مورد قدردانی قرار گرفتند.

 قدردانی وزیر ارشاد از عملکرد بانک پاسارگاد در زمینه فرهنگ و هنر

صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه جشنواره فیلم 180 ثانیه‌یی بانک پاسارگاد با قدردانی از قاسمی مدیرعامل و دیگر دست‌اندرکاران این بانک، به‌دلیل حمایت از عرصه فرهنگ و هنر کشور، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری موسسات اقتصادی در زیرساخت‌های فرهنگی و هنری، به تنفس روحی، فرهنگی و هنری کشور کمک می‌کند. رییس هیات امنای انجمن اهدای عضو ایران: نقش بانک پاسارگاد در گسترش فرهنگ اهدای عضو بسیار چشمگیر بوده است. فاضل رییس سازمان نظام پزشکی کشور، رییس هیات امنای انجمن اهدای عضو ایران و وزیر اسبق علوم، بهداشت و درمان نیز در سخنانی حضور در این جشنواره و مشاهده فعالیت‌های بی‌نظیر و ستودنی در زمینه هنر را افتخاری برای خود ذکر کرد و اظهار داشت: از دکتر قاسمی مدیرعامل فرهیخته، انسان‌دوست و عالم بانک پاسارگاد و کارکنان این بانک بزرگ که نقش پررنگی در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی ایفا می‌کنند، قدردانی می‌کنم و معتقدم که این فعالیت‌ها باید الگویی برای دیگران باشد. وی حمایت بانک پاسارگاد را از راه‌اندازی و سرپا نگهداشتن موضوع اهدا و پیوند اعضا ستودنی خواند و افزود: بعد از جنگ جهانی دوم، جراحی قلب و پیوند اعضا دو تغییر بزرگ و نقاط عطفی در تاریخ پزشکی جهان بوده است.

 استاندار تهران: دکتر قاسمی همیشه به مسائل فرهنگی توجه ویژه‌ای داشته

مقیمی استاندار تهران هم در سخنانی با تجلیل از مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد بابت گام برداشتن در جهت رونق بخشی به هنر، اظهار داشت: کار خیر، آدم خیر می‌خواهد و ورود به کارهای خیر، سابقه کار خیر می‌طلبد.

 پاسارگاد از بدو تاسیس در ایفای مسوولیت‌های اجتماعی پیشقدم بود

مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد، با گرامیداشت حضور فرهیختگان هنر، ادب و فرهنگ کشور در اختتامیه جشنواره فیلم 180 ثانیه‌یی، گفت: رابطه فرهنگ و هنر با اقتصاد، نمونه‌یی از رابطه فرهنگ و هنر با سایر علوم است و بحث ویژه‌یی نیست. وی با بیان این نکته که هنر رسانای فرهنگی است و می‌تواند فرهنگ را عمق ببخشد، افزود: بدون هنر، تاریخ چندهزار ساله کشور نمی‌تواند منتقل شود. به‌عبارت دیگر، هنر اعتقادات ما را نسل به نسل منتقل کرده است و به همین دلیل، ما هم‌اکنون مزین به دین مبین اسلام هستیم.

مدیرعامل بانک پاسارگاد با تاکید بر این نکته که این بانک از بدو تاسیس در زمینه ایفای مسوولیت‌های اجتماعی به ویژه در عرصه فرهنگ سازمانی، پیشقدم بوده است، اظهار داشت: امسال برای چندمین سال متوالی، گزارش مسوولیت‌های اجتماعی این بانک منتشر شده است. وی زنده کردن، چاپ و تکثیر شاهنامه شاه طهماسبی با همکاری فرهنگسرای صبا، چاپ مصحف شریف خراسان به‌عنوان یکی از آثار بی‌بدیل قرآنی و حمایت از فیلم جدایی نادر از سیمین که نخستین جایزه اسکار را برای ایران به ارمغان آورد، نمونه‌یی از این اقدامات ذکر کرد و ادامه داد: نامه‌ها و ایمیل‌های زیادی رسیده که نشان می‌دهد کارکنان بانک پاسارگاد در ستاد و شعب سراسر کشور، مورد تایید ملت ایران و فرهنگ عمومی قرار گرفته‌اند و این نوشته‌ها، موید آداب و ادب آنان است که برخاسته از فرهنگ سازمانی و مسوولیت اجتماعی تعریف شده است. قاسمی از سرمایه‌گذاری بانک پاسارگاد در بزرگ‌ترین پروژه‌های کشور خبر داد و از جمله آنها به اجرای

 38 پروژه در بخش معدن و ایجاد 7 هزار تخت بیمارستانی در 7 یا 8 شهر کشور در حوزه سلامت، اشاره کرد. وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های بانک پاسارگاد در زمینه حفاظت از محیط‌زیست، برداشتن گام‌های بزرگ در جهت استقرار بانکداری مجازی را در این راستا برشمرد و ادامه داد: هم‌اکنون 96درصد تراکنش‌های این بانک به‌صورت غیرحضوری و مجازی انجام می‌شود و به همین دلیل شعب بانک پاسارگاد خلوت شده است تا کیفیت خدمات‌دهی، به مراتب بالاتر برود.

مدیرعامل بانک پاسارگاد، متوسط سن شرکت‌کنندگان در جشنواره فیلم 180 ثانیه‌یی را

20 سال (12 تا 65 سال) ذکر کرد و گفت: 250فیلم به مرحله داوری نهایی جشنواره رسیدند که 110فیلم به تهران و 140 فیلم به شهرستان اختصاص داشت و 50درصد شرکت‌کنندگان خانم و 50درصد دیگر آقا بودند. وی در پایان حمایت از این جشنواره فرهنگی هنری را افتخار بزرگی برای بانک پاسارگاد عنوان کرد.

 آثار رسیده به جشنواره، فراتر از پیش‌بینی‌ها بود

بلخاری دبیر دومین جشنواره فیلم 180 ثانیه‌یی بانک پاسارگاد، در سخنانی اظهار داشت: این بانک یک بانک خصوصی است که در کنار انجام موفق کارهای اقتصادی، یک جشنواره فرهنگی هنری را برگزار می‌کند به‌گونه‌یی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در کنار این جریان قرار می‌گیرد. به گفته وی، 2251 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که فراتر از پیش‌بینی‌ها بوده است. وی اضافه کرد: اصالت این حرکت، عناوین و همچنین خوشنامی بانک پاسارگاد و برگزاری موفق جشنواره اول، باعث شد تا جشنواره دوم با استقبال چشمگیر جوانان روبه‌رو شود.

وی 1333 اثر از آثار را به‌صورت فیلم 180 ثانیه‌یی (603 فیلم در بخش تکریم خانواده، 431 فیلم در بخش حفظ محیط‌زیست و 299 اثر در بخش اهدای عضو) اعلام کرد و گفت: 918 ایده هم به دبیرخانه رسید که هیات داوران آنها را بررسی و برندگان را تعیین کرد. بلخاری خاطرنشان کرد: در جشنواره نخست محورهای تعیین شده شامل خانواده، حفظ محیط‌زیست و بانک پاسارگاد بود که برای از بین بردن شائبه تبلیغی بودن جشنواره و با نظر هیات داوران، محور سوم جای خود را به موضوع مهم و حیاتی اهدای عضو داد. بانک پاسارگاد به صاحبان 250 اثر راه یافته به بخش داوری، لوح یادبود، کتاب جشنواره و کارت هدیه دومیلیون ریالی اهدا می‌کند.

 

ارسال نظر