تداوم کاهش نرخ ارز و سکه

۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۳۵۶

گروه بانک و بیمه  

روز چهارشنبه 2 اسفند 96 نرخ ارز و سکه روند کاهشی خود را ادامه داد و صرافی‌های پایتخت هر دلار امریکا را با ۴۸تومان کاهش نسبت به روز دوشنبه ۴هزار و ۵۳۶ تومان فروختند. همچنین هر یورو با کاهش ۱۱۲تومانی در مدت مشابه ۵ هزار و ۶۰۴ و هر پوند نیز با کاهش ۳۷تومانی به قیمت ۶ هزار و ۷۳۳تومان معامله شد. به گزارش «تعادل» در بازار رسمی ارز نیز دلار مبادله‌یی 3717.5تومان، پوند 5199.2 تومان و یورو 4584.1 تومان معامله شد. همچنین در بازار طلا اونس جهانی به 1328دلار رسید و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار با رشد ۳۰تومانی نسبت به روز دوشنبه ۱۴۳هزار و ۹۰تومان تعیین شده بود. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نسبت به روز دوشنبه با ۵ هزار تومان کاهش یک میلیون و ۴۹۱هزار تومان فروخته شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۱۹هزار و ۵۰۰ تومان کاهش نسبت به روز دوشنبه یک میلیون و ۴۵۲هزار تومان داد و ستد شد. هر قطعه سکه نیم بهار آزادی با ۴هزار و ۵۰۰ تومان افت در مدت مشابه ۷۳۳هزار و ۵۰۰ تومان و هر قطعه ربع بهار آزادی با ۳هزار تومان کاهش ۴۴۲هزار تومان معامله شد همچنین هر قطعه سکه گرمی با یک هزار تومان کاهش ۲۹۹هزار تومان ارزش‌گذاری شد.

 پیش‌ فروش قطعی بیش از ۹۶ هزار قطعه سکه

در مجموع بیش از ۹۶هزار قطعه سکه به صورت قطعی با روش جدید در واحدهای بانک ملی ایران روز یک‌شنبه و دوشنبه هفته جاری پیش فروش شد.

براساس بخشنامه بانک مرکزی، پیش فروش سکه تمام بهار آزادی با روش جدید برای سررسید 6 ماهه به نرخ ۱۴میلیون ریال و برای سررسید یک ساله به نرخ ۱۳میلیون ریال از روز شنبه ۲۸بهمن ماه در ۱۱۳۱شعبه منتخب بانک آغاز شد. روز یک‌شنبه ۲۹بهمن ماه یک هزار و ۱۱۰درخواست پیش خرید برای ۱۱هزار و ۶۱۴ قطعه سکه با سر رسید 6 ماهه و ۴۴هزار و۴۶۵ قطعه سکه با سر رسید یک‌ساله به صورت قطعی ثبت شد. همچنین روز دوشنبه ۳۰بهمن ماه نیز یک هزار و ۷۰۲ درخواست پیش خرید برای ۹هزار و ۸۹۲ قطعه سکه با سر رسید 6 ماهه و ۳۰هزار و ۳۵۴ قطعه سکه با سر رسید یک‌ساله به صورت قطعی ثبت شد. بر این اساس روز یک‌شنبه و دوشنبه این هفته در مجموع ۹۶هزار و ۳۲۵ قطعه سکه پیش فروش شد. حراج سکه در بانک کارگشایی نیز طبق روال سابق در روزهای زوج ادامه دارد به طوری که تاکنون بیش از ۳۰۰هزار قطعه سکه در این واحد به صورت نقدی فروخته شده است.

 سوءاستفاده از طلا برای تبلیغات

رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: استفاده از نام طلا برای محصولاتی چون تابلوهای زینتی و لاک‌های آرایشی تنها برای تبلیغات است و هیچ طلایی در این محصولات وجود ندارد. محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایبنا با اشاره به سوءاستفاده برخی افراد برای فروش کالاهایی به اسم طلا اظهار کرد: برخی کالاها مانند تابلوهای تزیینی به عنوان ساخته شده از طلای ۲۴عیار مطرح می‌شوند درحالی که تنها مانند فلزات دیگر آبکاری شده و مانند ساعت، یک لایه آبکاری طلا روی آنها قرار دارد.  وی همچنین با اشاره به محصولی با عنوان لاک طلا افزود: این کالا اسمش لاک طلاست اما تنها چیزی که در آن وجود ندارد طلاست و مانند بسیاری از کارهای تبلیغاتی دیگر برای جلب ‌توجه مشتری لاک طلا نام‌گذاری شده است. رییس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: رنگ طلایی این کالاها از مواد شیمیایی مثل اکلیل است و نام طلا روی آن تنها یک ترفند تبلیغاتی است. کشتی‌آرای با بیان اینکه این لاک‌ها را آزمایش کردیم و هیچ طلایی در آن وجود ندارد، گفت: نظارت بر این محصول بر عهده وزارت بهداشت و درمان است که لازم است در این زمینه اقدام کند.

 

ارسال نظر