اخبار

۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۲۸۳

بانک ملت برترین شرکت کشور شناخته شد

با اعلام سازمان مدیریت صنعتی ایران، بانک ملت به عنوان برترین شرکت کشور معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت و براساس رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران از نظر میزان فروش و درآمد، هلدینگ بانک ملت با ثبت فروش ۲۸۴هزار و ۱۳۰میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان برترین شرکت ایران را از آن خود کرد.

براساس این گزارش، میزان فروش بانک ملت در سال ۹۴ معادل ۲۴۰هزار و ۹۶۴میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است. در عین حال سازمان مدیریت صنعتی، نام بانک ملت را در بین ۱۰شرکت پیشرو کشور در رتبه‌بندی سال ۱۳۹۶ براساس عملکرد سال ۱۳۹۵ ثبت کرد.

تغییر رتبه فروش شرکت‌های فهرست یکصد شرکت برتر ایران در 4سال اخیر، وجود اطلاعات شرکت در رتبه‌بندی شرکت‌های برتر برای حداقل 3سال اخیر، منفی نبودن تغییر رتبه فروش شرکت در سال اخیر و زیان‌ده نبودن شرکت، معیارهای انتخاب ۱۰شرکت پیشرو کشور است. در عین حال، بانک ملت از لحاظ بالاترین ارزش افزوده هم با تولید ارزش افزوده‌یی معادل ۴۹هزار و ۹۸۷میلیارد ریال در سال ۹۵ در جایگاه هفتم بین شرکت‌های برتر ایران قرار گرفت. ارزش افزوده این بانک در سال ۹۴ معادل ۴۴هزار و ۸۱۵ میلیارد ریال بوده است. رتبه نخست بیشترین دارایی نیز در فهرست شرکت‌های برتر ایران با یک‌هزار و ۸۴۵ میلیارد و ۱۰۲میلیون ریال به بانک ملت اختصاص یافته است. همچنین در این فهرست، هلدینگ بانک ملت با داشتن ۲۸هزار و ۸۰۸ شاغل، رتبه سوم را بین شرکت‌های برتر از لحاظ بالاترین اشتغال‌زایی کسب کرده است.

شرکت گروه فن‌آوران هوشمند بهساز فردا متعلق به بانک ملت نیز در رتبه‌بندی سال جاری سازمان مدیریت صنعتی ایران در جمع ۱۰شرکت پیشرو قرار گرفته است.

این شرکت جایگاه هفتادم در بین شرکت‌های برتر را با فروشی معادل ۱۶هزار و ۲۶۶میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به خود اختصاص داده است.

دریافت تسهیلات بدون ضامن در بانک ایران زمین

خریداران اوراق سپرده سرمایه‌گذاری 20درصدی می‌توانند ضمن بهره‌مندی از سود یک سرمایه‌گذاری مطمئن از این اوراق به عنوان تضمین تسهیلات خود استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی بانک ایران زمین با توجه به دستورالعمل جدید بانک مرکزی از روز شنبه 28‌بهمن اوراق گواهی سپرده یک ساله با نرخ 20درصدی به مدت 2هفته در تمامی شعب بانک ایران زمین در سراسر کشور ارائه می‌شود. بر همین اساس مشتریان بانک ایران زمین می‌توانند با مراجعه به شعب این بانک در سراسر کشور ضمن خرید اوراق سپرده سرمایه‌گذاری 20درصدی از این اوراق به عنوان تضمین دریافت وام استفاده کنند.

موفقیت‌های بانک صنعت و معدن حاصل کار گروهی

 مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: موفقیت‌های این بانک حاصل همدلی، همفکری و کار گروهی همه همکاران است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، وی که در گردهمایی سراسری مدیران ستاد و شعب سخن می‌گفت ضمن برشمردن موفقیت‌های بانک یاد شده در سال 1396 گفت: یکی از دستاوردهای ما در این سال عملیاتی کردن سیستم(Core Banking) است اگر این امر تحقق نمی‌یافت یا تکمیل نمی‌شد، ادامه فعالیت ما در سطح بین‌المللی با مشکل مواجه می‌شد. وی با تاکید بر اینکه اقدامات بانک صنعت و معدن در سطح جهانی توسط موسسات مالی و اعتبارسنجی درحال رصد است از روسای شعب خواست تا با به کارگیری سیستم‌های نوین بانکداری و تسلط بر آنها موجب انطباق فرآیندهای فعالیت بانک صنعت و معدن با سطوح بین‌المللی شوند. افخمی در ادامه افتتاح LC و فعال شدن قرارداد 5/1میلیارد دلاری با اگزیم بانک چین برای برقی‌سازی قطار تهران- مشهد را از موفقیت‌های دیگر بانک صنعت و معدن در سال 96 برشمرد که نخستین قرارداد پس از برجام است و موجب شاخص کردن موقعیت این بانک در فعالیت بین‌المللی شده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن عملیاتی شدن 3طرح آب شیرین‌کن در جنوب کشور که در سال جاری با تسهیلات بانک صنعت و معدن عملیاتی شده و درحال اجراست حائز اهمیت دانسته و افزود: با این کار شما آب و زندگی را به فلات ایران آورده‌اید زیرا اگر آب به صنایع ما در استان‌های کم آب نرسد این صنایع به سمت تعطیلی پیش خواهند رفت. افخمی ارتقای رتبه ایران توسط(OECD) از 6 به 5 را نتیجه پرداخت بدهی کشورمان توسط بانک صنعت و معدن به بیمه هرمس و ساچه دانست و گفت: اقدامات بانک صنعت و معدن برای بهبود جایگاه کشورمان در سطح بین‌المللی موثر بوده است. این مدیر بانکی گفت: یکی از کارهای بزرگ بانک صنعت و معدن آن بود که توانست با فروش 51 درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن به عنوان نخستین بانک دولتی سیاست دولت را برای خروج از بنگاه‌داری عملیاتی کند. افخمی از واگذاری اختیارات به سرپرستی‌ها و شعب بانک صنعت و معدن به عنوان یکی از سیاست‌های این بانک یاد کرد و گفت: همکاران ما در استان‌ها با استفاده بهینه از اختیارات تفویض شده و پاسخگویی در قبال تصمیماتی که می‌گیرند، می‌توانند اختیارات بیشتری را دریافت کنند.

تاسیس شعبه صندوق ضمانت صادرات در خارج کشور

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات از اخذ مصوبه اولیه تاسیس شعبه این صندوق در خارج از کشور خبر داد و گفت رتبه اعتباری ایران حتما بهبود خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران، سیدکمال سیدعلی در همایش تامین مالی صادرات اظهار کرد: حذف پیمان ارزی در سال ۸۱، حرکت به سمت یکسان‌سازی نرخ ارز و حذف مقررات زائد از مجموعه صادرات کشور عامل رشد تراز تجاری بوده است.

 وی افزود: تراز تجاری کشور طی دو سال گذشته مثبت شده و امسال نیز در 3ماهه آخر با توجه به افزایش نرخ ارز صادرات بیشتر خواهد شد اما ممکن است تراز تجاری به دلیل واردات بیشتر کاهش یابد.  سیدعلی با اشاره به ارتقای رتبه اعتباری ایران از ۶ به ۵ گفت: رتبه ایران در دولت اصلاحات ۴ بود و بعد از تحریم‌ها به 7 رسید و حتی از رده‌بندی نیز خارج شدیم اما پس از برجام این رتبه بهبود یافته و حتما به رتبه‌های ۳ و ۴ خواهیم رسید.

 

ارسال نظر