اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۹۴۳

فرهنگ‌سازی با تولید همراه‌بانک در ایران زمین

عضو هیات‌مدیره بانک ایران زمین گفت: برای من به عنوان یکی از اعضای هیات‌مدیره بسیار ارزشمند است که این پیام را به تمام جوان‌های کشور بدهیم که در نظام بانکی تحولاتی درحال صورت گرفتن است و باب بانک ایران زمین به عنوان یک بانک پیشرو در حوزه دیجیتال روی جوان‌هایی که توانمند و صاحب ایده هستند، باز است. دکتر قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار بانک و صنعت اظهار کرد: امروزه جامعه بشری در مسیری گام برمی‌دارد که تمام ابعاد زندگی‌اش شکلی از تحول دیجیتال را تجربه می‌کند و آثارش را در زندگی‌های فردی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... هر یک از ابنا بشر می‌توان مشاهده کرد. وی گفت: ما موضوع بانکداری دیجیتال را خارج از زندگی دیجیتالی که امروزه مرسوم است، نمی‌توانیم ببینیم از این رو بانک ایران زمین مدت‌هاست در تلاش است که طرحی نوین در حوزه بانکداری الکترونیک ایجاد نماید؛ چراکه بانکداری دیجیتال یکی از حوزه‌هایی است که آینده نظام‌های بانکی را شکل خواهد داد. قربانی افزود: بحث بانکداری و نظام بانکی به جهت اینکه بخش قابل توجهی از تعاملات اقتصادی یک کشور را مدیریت و تنظیم می‌کند و هر گونه مشکل، معضل، گشایش و فراخ‌بالی که در نظام بانکی صورت گیرد، می‌تواند تاثیر مستقیم بر اقتصاد آن کشور داشته باشد از اهمیت ویژه‌یی برخوردار است. عضو هیات‌مدیره بانک ایران زمین بیان کرد: برای مثال نا‌آرامی‌هایی که اخیرا پیرامون موسسات مالی غیرمجاز پیش آمد، نشان داد که به چه میزان اقشار مختلف جامعه می‌توانند تحت تاثیر آن قرار بگیرند. قربانی تصریح کرد: اگر ما در نظام و سیستم بانکی کشور تحولات را به صورت مثبت و در راستای سرعت بیشتر، قابلیت اطمینان بیشتر و خدمات جدیدتر ارائه کنیم این آرامش را می‌توانیم به جامعه برگردانیم و دوباره اعتماد را در مردم تقویت کنیم. عضو هیات‌مدیره بانک ایران زمین با اشاره به اینکه خیلی از فعالیت‌هایی که در حوزه بانکداری دیجیتال صورت می‌گیرد را باید از هم‌اکنون و آرام آرام شاهد تبلورش در محصولات و خدمات خود باشیم، خاطرنشان کرد: این بازمی‌گردد به فعالیت‌هایی که طی یکی دو سال گذشته در بانک ایران زمین صورت گرفته است؛ کارهای زیربنایی که استارت اولیه آن با جذب افراد توانمند و قابل به مجموعه شکل گرفت و با اصلاح فرآیندها توجه بیشتر به آرمان‌ها و ارزش‌هایی که ما در حوزه بانکداری به عنوان یک بانک دیجیتال ترسیم کرده‌ایم،‌ تداوم و ادامه پیدا خواهد کرد. وی افزود: نرم‌افزار همراه پرداخت که طراحی و ماژول‌های که در آن دیده شده و فرآیند کلی که از ابتدا تا انتهای آن توسط شرکت‌های زیرمجموعه صورت انجام می‌شود یکی از محصولاتی است که در هفتمین همایش بانکداری دیجیتال رونمایی شد.  

نخستین واگذاری‌ها از سوی بانک صنعت

 ابوالفضل نجارزاده گفت: بانک صنعت و معدن روز 24 بهمن ماه در جریان معاملات بورس تهران، بلوک 51 درصدی سهام سرمایه‌گذاری صنعت و معدن را فروخت تا فرآیند واگذاری سهام شرکت‌های متعلق به بانک‌ها از سوی این بانک با موفقیت آغاز شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، وی با بیان این مطلب افزود: براساس اعلام سازمان بورس اوراق بهادار، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران این بلوک سهام را خریداری کرده است. مدیر امور مجامع و شرکت‌های بانک صنعت و معدن تصریح کرد: خوشبختانه سازمان بورس همکاری‌های خوبی با بانک در راستای تسریع فرآیندها و طی مراحل قانونی برای واگذاری بلوک ۵١ درصدی را داشت که با طی تشریفات قانونی واگذاری و شرایط مناسب شرکت سرمایه‌گذاری در روز ٢۴ بهمن ماه معامله خوبی انجام و فروش صورت گرفت. وی افزود: این بانک توانسته است در بسیاری از موارد در سیستم بانکی کشور جزو نخستین‌ها باشد. نخستین گشایش اعتبار پس از برجام. نخستین اخذ خط اعتباری فاینانس خارجی، برقراری روابط کارگزاری با 90 بانک در 36 کشور و امروز نیز با فروش 2میلیارد و 295میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن به قیمت 436 میلیارد تومان نخستین بانک دولتی در واگذاری سهام شرکت‌های زیرمجموعه در بین بانک‌های دولتی باشیم.

تعیین تکلیف سپرده‌های خرد موسسات غیرمجاز

معاون نظارتی بانک مرکزی اعلام کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ها قرار شد ابتدا سپرده‌های خرد موسسات غیرمجاز تعیین تکلیف شوند که این امر از ابتدای آذر ماه آغار شده و تا آخر بهمن ماه سال جاری پایان خواهد یافت. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، جمعی از سپرده‌گذاران برخی تعاونی‌های اعتبار منحل شده، عصر دیروز با معاون نظارت بانک مرکزی و مدیران این حوزه و بخش حقوقی بانک مرکزی دیدار کردند. در این جلسه که با هدف آگاهی از روند تسویه حساب سپرده‌گذاران تعاونی‌های منحله ازجمله وحدت، البرز، فرشتگان و افضل توس برگزار شد، معاون نظارت بانک مرکزی ابتدا درباره روند شکل‌گیری تعاونی‌ها و فعالیت غیرمجاز آنها، نحوه ورود بانک مرکزی به این مساله و وضعیت کنونی دارایی‌ها و بدهی‌های این تعاونی‌ها توضیحاتی ارائه کرد. حیدری درباره مسائل و مشکلات مطرح شده توسط سپرده‌گذاران درباره روند تسویه حساب‌ها به ویژه موضوع عدم پرداخت بخشی از سود سپرده‌ها بر مبنای قرارداد‌های اولیه گفت: به دلیل کسری دارایی‌های شناسایی شده این تعاونی‌ها، پرداخت اصل و سود سپرده‌ها به صورت کامل درحال حاضر امکان‌پذیر نبود و لازم بود در مورد نحوه تقسیم دارایی‌هایی که تاکنون شناسایی شده‌اند بین طلبکاران تصمیم‌گیری شود. براساس تصمیمات اتخاذ شده، مقرر شد ابتدا سپرده‌های خرد تعیین تکلیف شوند که این امر از ابتدای آذر ماه آغار و تا آخر بهمن ماه سال جاری پایان خواهد یافت و در ادامه در صورت شناسایی دارایی‌های جدید و ارزیابی آنها زمینه پرداخت سپرده‌های سایر اشخاص فراهم خواهد شد. برای تحقق این امر هیات‌های تصفیه فعلی تعاونی‌ها برکنار و هیات‌های تصفیه جدید از سوی کمیته منتخب سران محترم قوا تعیین و مشغول به کار شده‌اند.

 

ارسال نظر