اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۸۶۹

پورابراهیمی: قیمت دلار غیرواقعی است

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قیمت دلار در مدت اخیر را غیرواقعی دانست.  به گزارش خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی داورانی درخصوص نوسان بازار ارز گفت: ثبات نسبی بازار ارز در طول فعالیت دولت یازدهم در بازار وجود داشت اما در چند ماه گذشته روند صعودی قیمت دلار با رشد قابل‌توجهی روبه‌رو شده است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت در چهار سال گذشته تلاش‌های خوبی برای مهار رشد شدید نرخ تورم داشته است اما در صورتی که نوسانات بازار ارز کنترل نشود نرخ تورم نیز افزایش می‌یابد.

پورابراهیمی تصریح کرد: در ماه‌های اخیر افزایش قیمت دلار تاثیرات غیرمستقیم و بعضا با تاخیر روی قیمت کالاها داشته است اما باید توجه داشت قیمت دلار از نظر ما واقعی نیست.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نوسانات قیمت دلار در کوتاه‌مدت نباید تاثیری بر بازار مصرف داشته باشد و باید بانک مرکزی بازار را به‌صورت موثر مدیریت کند تا قیمت ارز کاهش یابد.

فرار مالیاتی معامله‌گران ارز سخت‌تر شد

سخنگوی بانک مرکزی گفت: با اتخاذ روش‌های نظارت و مدیریت بازار ارز فرار مالیاتی برای دلالان ارز سخت‌تر خواهد شد.

محمدعلی کریمی در گفت‌وگو با خبر بامدادی سیما با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا پایان دی ماه کارشناسان سازمان مالیاتی روند خرید و فروش ارز را در بازار رصد کرده‌اند، افزود: براساس گزارش‌ها و اطلاعات جمع‌آوری شده از بازار ارز تعداد محدودی از معامله‌گران اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی متاسفانه حجم بالایی از معاملات را انجام دادند و دلارهای خریداری شده را وارد چرخه بازار نکرده‌اند بنابراین ضروری است برای دریافت مالیات از این افراد اقدام شود.

قانون مالیاتی تمام معاملات ارزی را در بازار آزاد و شبکه‌های مجاز شامل می‌شود. اجرای این روش مدیریتی می‌تواند تاثیر مطلوبی در روند بازار ارز بگذارد و از این پس تامین ارز برای تامین نیازهای واقعی خرید و فروش شود.

تاکید رییس‌جمهور برای واگذاری اموال مازاد بانکی

یک مقام مسوول بانکی با اشاره به تاکید رییس‌جمهور برای فروش اموال مازاد بانک‌ها گفت: بانک‌ها تکلیف دارند اموال و دارایی‌های مازاد خود را بفروشند.  محمد بیگدلی در حاشیه رونمایی از طرح‌های بانکداری الکترونیک گفت: بانک‌ها باید اموال و دارایی‌های بانکی خود را بفروشند و این تاکید رییس‌جمهور است.  وی افزود: بانکداری دیجیتال یکی از دستورکارهای جدی نظام بانکی است و بر این اساس این بانک به‌عنوان یکی از پیشتازان عرصه بانکداری دیجیتال مطرح است و برنامه‌های متعددی درنظر گرفته شده است.  بیگدلی با بیان اینکه دستورات لازم برای تدوین مقررات بانکی در حوزه دیجیتال ابلاغ شده است، گفت: نقشه راه بانکداری دیجیتال تدوین شده و وارد بخش اجرایی و عملیاتی شده است.  وی تصریح کرد: استارت بانکداری دیجیتال در سال ٩٧ باید در شبکه بانکی کشور زده شود و اگر قرار باشد در رقابت با بانک‌های دنیا قرار داشته باشیم باید به سمت بانکداری دیجیتال حرکت شود. کاهش تعداد شعب بانکی ازجمله مزایای بانکداری دیجیتال است.

 

ارسال نظر