اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۷۷۹

مدیرعامل بانک شهر به «تهران ۲۰» می‌آید

حسین پورزرندی مدیرعامل بانک شهر میهمان برنامه «تهران ۲۰» خواهد بود. به گزارش صبا، حسین پورزرندی مدیرعامل بانک شهر با حضور در استودیوی برنامه «تهران ۲۰» پبرامون موضوع اقتصاد شهری به بحث و گفت‌وگو می‌پردازد. برنامه اجتماعی «تهران ۲۰» شنبه، دوشنبه و چهارشنبه شب‌های هر هفته با اجرای مشترک بهروز تشکر و محمد دلاوری روی آنتن می‌رود. تهیه‌کنندگی این برنامه نیز بر عهده محمدحسین رضوی است.

لاگارد: قانونمند شدن ارزهای رمزنگار حتمی است

رییس صندوق بین‌المللی پول گفت: قانونمند شدن ارزهای رمزنگار حتمی است و جهان نیازمند قوانین بین‌المللی و نظارت روی آنهاست. به گزارش سی‌ان‌ان مانی، کریستین لاگارد رییس صندوق بین‌المللی پول گفت: ارزهای رمزنگار درنهایت تحت قوانین دولت‌ها قرار می‌گیرند و اینکه چه زمانی این موضوع اتفاق بیفتد جای بحث دارد. وی در ادامه گفت: قانونمند شدن ارزهای رمزنگار حتمی است و ارزهای دیجیتال، حوزه‌یی هستند که ما نیازمند داشتن قوانین بین‌المللی و نظارت درست روی آنها هستیم. وی تصریح کرد که احتمالا فعالیت‌های سیاه زیادی در حوزه ارزهای رمزنگار انجام می‌گیرد. لاگارد گفت: صندوق بین‌المللی پول تلاش می‌کند تا مانع به‌کارگیری ارزهای دیجیتال در فعالیت‌های پولشویی یا تامین منابع مالی گروهای تروریستی شود. رییس صندوق بین‌المللی پول خاطرنشان کرد که رگولاتورها باید تمرکز خود را روی ماهیت ارزهای رمزنگار کاهش و در عوض تمرکز خود را روی فعالیت‌های آنها افزایش دهند. این اظهارت لاگارد به‌دنبال موضع‌گیری برخی رگولاتورها و سیاستمداران در سراسر جهان برای سرکوب کردن ارزهای رمزنگار به میان آمد. هفته گذشته وزرای دارایی فرانسه و آلمان اعلام کردند که ژتون‌های دیجیتالی می‌تواند ریسک‌های قابل‌توجهی برای سرمایه‌گذاران و تهدیدی برای ثبات مالی بلندمدت باشند؛ ضمن اینکه خواستار حفاظت بیشتر از سرمایه‌گذاران خُرده‌پا در حوزه ارز رمزنگار شدند.

مشکل دستگاه‌های پوز موقتا حل می‌شود

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از رفع شدن موقت موضوع مشکلات خرید از پوز توسط بانک مرکزی خبر داد و گفت که قرار است در این خصوص برنامه و طرحی از سوی بانک مرکزی ارائه شود. به گزارش ایسنا احمد انارکی‌محمدی درخصوص مشکلاتی که اخیرا درباره خرید از طریق دستگاه‌های پوز ایجاد شده، توضیح داد: بسیاری از پمپ بنزین‌ها در جایگاه‌ها نوشته‌اند که خودپرداز نداریم. موضوع مهم دیگر که باید توجه شود این است مدتی که پول مردم به حساب آنها می‌رود باید مشخص شود که پول آنها کجاست و به حساب چه کسی می‌رود. مردم مطالبه دارند و می‌خواهند که بدانند این پولشان به کجا می‌رود؟این موضوع معضلاتی را به دنبال دارد. بانک مرکزی حق ندارد که این کار را انجام دهد و قرار شده بانک مرکزی به طور موقت فعلا این مشکل را برطرف کند و در آینده برنامه‌ و طرحی را به ما بدهد که هم بر هدف این موضوع برای بحث پولشویی، کنترل و مشخص شدن اینکه این پول به کجا می‌رود، کار شود و هم اینکه کار مردم نخوابد.

هزینه برای دریافت اطلاعات ثبت احوال ممنوع است

بانک مرکزی اعلام کرد: دریافت کارمزد استعلام اطلاعات مربوط به مشتریان از سازمان ثبت احوال کشور توسط بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری ممنوع است و این اقدام با بخشنامه‌های پیشین مغایرت دارد. مشاهده شده به تازگی برخی از بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری علاوه بر کارمزدهای مندرج در بخشنامه‌های اخذ کارمزد اقدام به اخذ مبالغی از مشتریان خود تحت عنوان «کارمزد استعلام اطلاعات مشتریان از سازمان ثبت احوال کشور» می‌کنند. بر این اساس بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه‌یی به بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری این اقدام را مغایر با بخشنامه‌های صادره این بانک دانست و دریافت هر گونه وجه تحت عنوان کارمزد خدمات بانکی خارج از چارچوب بخشنامه‌های ابلاغی بانک مرکزی ممنوع است. در این بخشنامه از بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری خواسته شده ضمن ابلاغ موضوع به واحدهای ذی‌ربط بر حسن اجرای آن نیز نظارت لازم انجام شود.  

هشدار بانک امریکایی در مورد پول‌های دیجیتال

رییس بخش تحقیقات سرمایه‌گذاری بانک گلدمن ساکس امریکا پیش‌بینی کرد، افت ارزش پول‌های دیجیتال که موجب حذف ارزش بازار تقریبا 500 میلیارد دلاری آنها در ماه دسامبر(آذر- دی) شد، می‌تواند بدتر شود. استیو استرونین به پایگاه خبری بلومبرگ امریکا گفت: بعید است اغلب پول‌های دیجیتال بتوانند در قالب کنونی خود نجات پیدا کرده و در بازار باقی بمانند بنابراین سرمایه‌گذاران باید برای از دست دادن ارزش دارایی‌های دیجیتال خود آماده شوند. وی درحالی که چارچوب زمانی برای سقوط ارزش پول‌های دیجیتال موجود ارائه نکرد، افزود: نوسانات اخیر ارزش این پول‌ها نشان‌دهنده وجود حباب در این بازار است. استرونین ادامه داد: همبستگی بالای موجود میان پول‌های دیجیتال مختلف مرا نگران می‌کند زیرا این پول‌ها ارزش ذاتی ندارند بنابراین آنها که نجات پیدا نکنند به احتمال زیاد از بازار حذف می‌شوند و در معاملات مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. به گفته این مقام بانکی، پول‌های دیجیتال امروز به دلیل کندی معاملات، چالش‌های امنیتی و هزینه‌های بالای نگهداری فاقد قدرت بقای بلندمدت هستند. رییس بخش تحقیقات سرمایه‌گذاری بانک گلدمن ساکس امریکا اضافه کرد: اغلب پول‌های دیجیتال(اگر نه همه) دیگر هرگز رکوردهای اخیر ثبت شده خود را تجربه نخواهند کرد اما صرف وجود حباب در بازار به این معنی نیست که قیمت برای معدود پول‌های دیجیتال نجات یافته نمی‌تواند افزایش یابد.

 

ارسال نظر