اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۳۶۶

مشتری‌محوری راهبرد کلان نظام بانکی است

 مدیرعامل بانک رفاه گفت: نظام بانکی خدمات درخور و قابل توجهی در صحنه اقتصاد و بیشترین سهم را در تامین مالی بنگاه‌ها در سطح خرد و کلان دارد.

محمدعلی سهمانی با اعلام این مطلب در جمع مسوولان این بانک در استان بوشهر با اشاره به اینکه برنامه راهبردی بانک رفاه بی‌ارتباط با راهبردهای نظام بانکی نیست، افزود: یکی از مهم‌ترین راهبردهای بانک مشتری‌مداری و مشتری‌محوری است. بانک رفاه جایگاه مهمی در نظام بانکی دارد. شرکا، ذی‌نفعان و گیرندگان خدمات بانک تعداد قابل توجهی هستند که انتظار دارند، خدمات متنوع و باکیفیتی را دریافت کنند. همه اقدامات، فعالیت‌ها و خدمات بانک باید با رویکرد مشتری‌محوری طراحی و ارائه شود.

وی با تاکید بر ایجاد تعادل بین منابع و مصارف در بانک‌ها، ورشکستگی موسسات اعتباری را ناشی از عدم تعادل منابع و مصارف دانست و افزود: معضل دیگر این موسسات، زیانده بودن آنها بود. موسسات نتوانستند مدیریت سود و زیان، ترازنامه و مدیریت نقدینگی داشته باشند. باید بین منابع، مصارف، درآمدها و هزینه‌ها تعادل برقرار باشد تا منجر به نقدینگی مثبت، عملکرد مثبت و سودآوری شود.

سهمانی تاکید کرد: بانک رفاه در فعالیت‌های ارزی، ضمانتنامه‌ها، خدمات شتابی و الکترونیک در چارچوب یک حرکت معقول و مدیریت ریسک، اقدامات خوبی داشته و برنامه‌های جامعی تدوین کرده است.

عملکرد قرض‌الحسنه مهر در راستای بهبود معیشت مردم

مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در نشست خبری که به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در سالن اجتماعات ساختمان ستاد ادارات مرکزی برگزار شد، گفت: این بانک توانسته است با هم‌افزایی مردم و خیران در 10ماهه گذشته بالغ بر 65.48درصد رشد منابع قرض‌الحسنه داشته باشد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، مرتضی اکبری در این نشست خبری ضمن تشریح عملکرد 10ساله بانک بیان داشت: با توجه به شرایط کنونی اقتصاد کشور و مشکلات موجود برای تجمیع و جذب منابع قرض‌الحسنه، این بانک در 10ماهه سال جاری با 65.48درصد رشد، مبلغ 39.5هزار میلیارد ریال افزایش منابع داشته و در حال حاضر منابع بانک به 100هزار میلیارد ریال رسیده است. وی افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیش از 90 درصد این منابع به میزان 90هزار میلیارد ریال را تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد 4درصد و کمتر از آن پرداخت کرده است. اکبری پایین بودن میزان مطالبات غیرجاری این بانک را یکی از امتیازات منحصربه‌فرد آن دانست و خاطرنشان کرد: نسبت مطالبات غیرجاری به مصارف بانک از ابتدای فعالیت تاکنون حدوداً یک‌درصد بوده که نشان‌دهنده عملکرد مطلوب آن در سیستم بانکی کشور است.

بخشودگی و تخفیف ویژه برای بدهکاران بانک ایران زمین

 بانک ایران زمین با اجرای سه طرح «طرح تعاون، تلاش یک و دو» در راستای حمایت از تولید و اقتصاد مقاومتی، با رویکرد تعاملی برای تسهیل در بازپرداخت دیون، فرصت ویژه‌یی را برای مشتریان بانک و موسسه ساماندهی شده مولی‌الموحدین فراهم کرده است.

به گزارش روابط‌عمومی بانک ایران زمین، بر اساس طرح «تعاون» مشتریان موسسه ساماندهی شده مولی‌الموحدین که بدهی آنها به بانک ایران زمین منتقل شده است، می‌توانند با تسویه بدهی خود ضمن بخشودگی 6% خسارت تاخیر تادیه تسهیلات، از تخفیف ویژه این طرح تا پایان سال 1396 استفاده کنند. در طرح «تلاش یک» مشتریانی که سقف تسهیلات دریافتی آنها تا مبلغ 500میلیون ریال است در سرفصل‌های مطالبات غیرجاری بانک قرار گرفته‌اند که می‌توانند با تسویه کامل و مختومه شدن پرونده از تخفیف و بخشودگی تا سقف 6% خسارت تاخیر تادیه تسهیلات تا پایان سال 1396 استفاده کنند.

بانک ملت هیچ بدهی به جایگاهداران سوخت ندارد

محمدعلی ترابیان مدیرعامل این شرکت با اشاره به تصمیم اخیر اتحادیه جایگاهداران سوخت مبنی بر دریافت پول نقد از مشتریان و جمع‌آوری دستگاه‌های کارتخوان از پمپ‌بنزین‌ها به دلیل بدهی بانک ملت اعلام کرد: بانک ملت هیچ بدهی به جایگاهداران سوخت ندارد و اگر جایگاهداری مدعی است که یک ریال از این بانک طلب دارد، این شرکت جوابگو خواهد بود.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت به‌پرداخت ملت، ترابیان با مدنظر قرار دادن روند تعیین شده تسویه مالی با جایگاهداران توسط شاپرک افزود: بانک ملت مانند سایر بانک‌ها بر اساس دوره تعیین شده شاپرک، به‌طور روزانه هر روز صبح پس از دریافت اطلاعات از شاپرک و کنترل‌های لازم مبالغ را به حساب پذیرندگان از جمله جایگاهداران واریز کرده به گونه‌یی که معمولا تا قبل از ساعت 7:30 واریزی‌ها انجام شده است. مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت افزود: تا زمانی که حواله واریز و اطلاعات مربوط به آن از طرف شاپرک به بانک نرسد، هیچ ‌وجهی از مشتری و پذیرنده نزد بانک وجود ندارد و پس از دریافت حواله و اطلاعات مربوط از شاپرک پول مستقیما به حساب پذیرندگان واریز می‌شود. وی گفت: بنابراین تصور اینکه از زمانی که تراکنش انجام می‌شود؛ پول از حساب کارت کسر شده و تا زمان واریز به جایگاهدار این پول دست بانک می‌ماند؛ کاملا اشتباه است. ترابیان تاکید کرد: مطلقا هیچ پولی از جایگاهداران نزد بانک پذیرنده نمی‌ماند و بانک مربوطه زمانی که از شاپرک حواله و اطلاعات واریز را دریافت می‌کند، مبالغ تراکنش‌ها به حساب پذیرنده‌ها واریز می‌شود. مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت در خصوص موضوع دریافت پول نقد از مشتریان در جایگاه سوخت گفت: امروزه در چرخه فعالیت هر کسب و کاری استفاده از پرداخت الکترونیک اجتناب‌ناپذیر است. هم اکنون فروشندگان دوره‌گرد که حجم فروش روزانه آنها ممکن است به 200هزار تومان هم نرسد نیز از پایانه‌های فروش استفاده می‌کنند و حتما شما هم با تابلو دستگاه کارتخوان موجود است این فروشندگان بسیار مواجه شده‌اید. وی افزود: با این وصف چگونه می‌توان تصور کرد

که در یک صنفی مثل جایگاه‌های سوخت که کوچک‌ترین آنها معمولا روزانه بیش از 20میلیون تومان فروش دارد، بتوان پرداخت الکترونیک را حذف کرد. فراموش نکنیم که ایجاد امکان پرداخت الکترونیک احترام به حقوق مشتری نیز به شمار می‌رود.

 

ارسال نظر