اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۸۸۰

نیروگاه سمنگان با تسهیلات بانک صنعت

 نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان با حضور رییس‌جمهور و با تسهیلات بانک صنعت و معدن در استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.  به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، نیروگاه مذکور با ظرفیت 484 مگاوات در هر شیفت کاری و با تسهیلات 200 میلیون یورویی بانک صنعت و معدن با بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی (شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران- مپنا) وارد مدار برق سراسری کشور خواهد شد.  اشتغال‌زایی مستقیم این طرح 122 نفر است و نقش مهمی در تامین برق صنایع بزرگ استان کرمان دارد.  گفتنی است در طول چند سال گذشته بانک صنعت و معدن نقش بسزایی در تامین مالی پروژه‌های نیروگاهی کشور داشته که 3000 مگاوات از تولید پروژه‌های تامین مالی شده وارد مدار برق سراسری شده است.

دستگاه خودبانک محصول برتر ایرانی در سال 96

دستگاه صدور مکانیزه سیمکارت (ISTM) و دستگاه خودبانک (ITM) شرکت توسعه و نوآوری شهر (وابسته به بانک شهر) به‌عنوان محصولات برتر ایرانی در دومین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی معرفی شدند.

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، مدیرعامل شرکت توسعه و نوآوری شهر با اشاره به دومین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی و درخشش محصولات این بانک گفت: این جشنواره با شناسایی، انتخاب و معرفی محصولات و خدمات نوآورانه شرکت‌ها به جامعه، زمینه انتخاب بهترین‌ها را فراهم آورده و با ایجاد جایگاه ویژه و انحصاری برای آن محصول، مزیت منحصربه‌فردی را برای تداوم موفقیت‌های محصول در بازار ایجاد می‌کند.

رضا حاجی‌علی‌بیگی با اشاره به موفقیت بانک شهر در این جشنواره افزود: دستگاه خود بانک (ITM) این بانک موفق به کسب لوح زرین نوآوری محصول برتر ایرانی در سال 96 شد.

وی با اشاره به اینکه «ITM» تحولی در صنعت بانکداری با استفاده از ظرفیت جوانان نخبه کشور است، افزود: این محصول با هدف عدم اتکا به بازارهای خارجی به مشتریان بانکی خدمات‌رسانی می‌کند.

حاجی‌علی‌بیگی با اشاره به ویژگی‌های این دستگاه تصریح کرد: افتتاح حساب و صدور کارت نقدی، انتقال وجه بین سپرده‌ها و انتقال وجه بانکی، اعلام مفقودی و مسدودی کارت، صدور اینترنتی کارت هدیه، پرداخت اقساط تسهیلات بانک شهر، مسدود کردن اینترنت بانک و همراه بانک، انتقال وجه ساتنا، انتقال وجه پایا، صدور گواهی تمکن مالی، صورتحساب فارسی و لاتین و همچنین خدمات مبتنی بر دولت الکترونیک ازجمله خدماتی است که این دستگاه ارائه می‌دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین دستگاه ISTM سیمکارت تلفن همراه (فعلا ایرانسل) را به‌صورت مکانیزه صادر می‌کند که در حال حاضر «ITM» به تنهایی ظرفیت صدور مکانیزه آن را داراست و به‌عنوان خدمت نوین دیگری از سوی بانک‌شهر در این جشنواره مورد قدردانی قرار گرفت.

بر این اساس، این جشنواره با هدف شناسایی، ارزیابی و تعیین برترین نوآوری‌های شرکت‌های ایرانی در حوزه تولید و ارائه محصولات و خدمات جدید به مصرف‌کنندگان از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

اجرای فاز دوم سامانه پیوند بر مبنای نشان‌گذاری

یک کارشناس بانکداری الکترونیک در راستای ابلاغ بخشنامه جدید بانک مرکزی در خصوص محدود شدن USSD، از راه‌اندازی فاز دوم سامانه پیوند بر مبنای توکنیزاسیون (نشان‌گذاری) خبر داد.

به گزارش ایبنا تا پیش از عدم نفوذ اینترنت در کشور، اپراتورهای موبایل امکان USSD را برای تبادلات مالی به وجود آوردند. این امکان که برای ارسال دستورهای شبکه اپراتورهای موبایل ایجاد شده بود، دارای امنیت بسیار پایینی بود و برای استفاده در شبکه بانکی مناسب نبود. بانک مرکزی در جدیدترین بخشنامه خود که هفته گذشته منتشر کرده است، این بستر را محدود کرده و عملیات بانکی غیر از پرداخت قبض روی این شبکه و سایر درگاه‌های ناامن را ممنوع اعلام کرده است.

وی در گفت‌وگو با ایبنا ابلاغ این بخشنامه از سوی بانک مرکزی را از منظر امنیتی بسیار ارزشمند دانست و گفت: این موضوع به یک‌سال پیش بازمی‌گردد که قرار بود، بانک مرکزی استانداردهای USSD را تغییر دهد و شرکت‌های پرداخت را ملزم کند که سرویس USSD را محدود کنند و با پروتکل‌های مناسبی این کار را پیش ببرند. خوشبختانه سرانجام بانک مرکزی به‌طور رسمی تصمیم گرفت این کانال غیرامن را محدود کند.

رسول لطفی‌آذر افزود: ما نباید نگران سهولت سرویس و خدمات باشیم، زیرا سرویس‌های امن و مناسب‌تری برای تبادلات مالی وجود دارند، در حالی که USSD در حد یک سرویس نظرسنجی یا برای انتقال یک‌سری درخواست می‌تواند، مناسب باشد ولی برای پرداخت کانال مناسبی نیست.

وی تاکید کرد: مشتریان بانک‌ها باید از محیط‌های امن برای تراکنش‌های مالی خود استفاده کنند. یک کارشناس حوزه امنیت بانکداری الکترونیک نیز در خصوص بخشنامه مذکور گفت: برخی سیستم‌هایی که این چند سال در ایران راه‌اندازی شده‌اند بر اساس شرایط، مقتضیات و نیازهای آن دوره ایجاد شدند و فشار بازار باعث می‌شد آنها جلو بروند، در دنیا نیز به همین شکل است که سرویس‌ها جلوتر از استانداردها پیش می‌روند.

در ایران هم سرویس‌هایی در حوزه بانکی به وجود آمدند که به علت سهولت و سادگی مورد استقبال واقع شدند مانند سرویس فروش شارژ روی درگاه USSD که PSP‌ها با تبلیغات فراوان روی این سرویس درآمد زیادی بابت این فروش شارژ به دست آوردند.

 

ارسال نظر