اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۶۴۴

انتخاب مدیرعامل بانک صادرات در مجمع 15 بهمن

پس از استعفای زراعتی و با تصویب هیات‌مدیره بانک صادرات، مسوولیت موقت اداره بانک به حمید تهرانفر عضو هیات‌مدیره و قائم‌مقام آن سپرده شده است.

به گزارش «تعادل»، مجمع عمومی فوق‌العاده بانک صادرات برای انتخاب مدیرعامل جدید، 15 بهمن ماه جاری با حضور صاحبان سهام تشکیل می‌شود. زراعتی اوایل تابستان 95 مدیرعاملی بانک صادرات را برعهده گرفت؛ وی پنجمین مدیر بانکی است که در دولت دوازدهم تغییر می‌کند. پیش از وی مدیران عامل بانک‌های ملت، تجارت، مسکن و کشاورزی تغییر کردند که از این میان تنها مدیرعامل بانک کشاورزی به دلیل انتصاب به عنوان مدیرعامل صندوق توسعه ملی، از این مسوولیت خداحافظی کرده است. به تازگی مسعود کرباسیان در حکمی حجت‌الله صیدی را به عنوان نماینده سهام دولت در هیات‌مدیره بانک صادرات ایران منصوب کرده است و گمانه‌زنی‌ها از احتمال انتخاب وی به عنوان مدیرعامل آتی این بانک حکایت دارد. اما برخی محافل از انتخاب احتمالی بهاءالدین حسینی هاشمی مدیرعامل اسبق این بانک نیز سخن گفته‌اند و هیات‌مدیره و نمایندگان سهامداران عمده ممکن است به گزینه دیگری رای دهند. بخش عمده سهام بانک صادرات ایران در سال 88 از طریق بورس به بخش خصوصی واگذار شد اما هنوز بخشی از سهام آن در اختیار دولت بوده و بخشی از سهام نیز در سبد سهام عدالت قرار دارد که نشان‌دهنده حق رای بالای دولت و نمایندگان دولت در انتخاب هیات‌مدیره و مدیرعامل است.

برداشت وجه بدون کارت روی خودپردازهای بانک پاسارگاد

 بانک‌ پاسارگاد در راستای ارائه خدمات بدون کارت، خدمات برداشت وجه و همچنین مسدود کردن کارت‌های پاسارگاد بدون نیاز به کارت، از طریق دستگاه‌های خودپرداز را به مشتریان خود ارائه داده است.

به گزارش روابط‌ عمومی بانک ‌پاسارگاد، خدمت برداشت وجه بدون نیاز به کارت از طریق دستگاه‌های خودپرداز، به مشتریان این امکان را می‌دهد که در صورت همراه نداشتن کارت نقدی خود، در موارد اضطراری، نسبت به برداشت وجه نقد از خودپردازهای بانک پاسارگاد اقدام کنند. بدین‌منظور هم‌میهنان می‌توانند با ورود به سامانه بانکداری‌مجازی، در منوی کارت با انتخاب گزینه برداشت وجه بدون کارت، نسبت به انتخاب کارت، تخصیص رمز سوم و تاریخ انقضای رمز سوم اقدام کنند. سپس قادر خواهند بود تا تاریخ انقضای انتخاب شده در بانکداری مجازی به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک پاسارگاد مراجعه کنند و بدون وارد کردن کارت، با زدن دکمه تایید، وارد منوی برداشت بدون کارت شده، با وارد کردن کد ملی خود، مبلغ مورد نظر و رمز سومی که در بانکداری مجازی انتخاب کرده‌اند، وجه مورد نظر خود را برداشت کنند. همچنین این امکان وجود دارد که در مواقع ضروری بدون‌ نیاز به در دست داشتن کارت، از طریق منوی مسدود کردن کارت روی خودپردازهای بانک ‌پاسارگاد، نسبت به غیرفعال کردن کارت خود اقدام کنند. علاوه براین مشتریان می‌توانند از طریق سیستم‌های موبایل بانک ‌پاسارگاد، بانکداری مجازی و تلفن بانک‌ پاسارگاد نیز کارت خود را مسدود کنند. مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی بانک‌ پاسارگاد به شماره 82890 و همچنین سیستم دریافت نظرها در سایت این بانک به آدرس www.bpi.ir آماده ارائه مشاوره و پاسخ به سوالات مشتریان است.

رشد ضریب فزاینده ناشی از پیشرفت بانکداری الکترونیک

گروه بانک و بیمه| ضریب فزاینده اقتصاد ایران از 4.721 سال ۹۱ به 7.245 رسیده که ۵۸ درصد آن مدیون کاهش میل نقدینه‌خواهی ناشی از پیشرفت‌های بانکداری الکترونیک است.

به گزارش«تعادل» پیمان قربانی، معاون اقتصادی بانک مرکزی که در نشست «بررسی یکپارچه‌سازی کسب وکارهای مختلف مالی» هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت سخن می‌گفت با بیان اینکه اجزای نظام مالی اعم از بیمه، بانک و بورس واسطه‌گری وجوه را برعهده دارند، اظهار کرد: هر چه تامین مالی در اقتصاد بیشتر باشد، همگرایی این اجزا نیز با یکدیگر افزایش می‌یابد؛ نمونه بارز این امر صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند. وی با اشاره به تامین مالی ۹۰درصد اقتصاد کشور از سوی نظام بانکی گفت: باید هماهنگی و همکاری بین اجزای نظام مالی زیاد باشد در غیر این صورت به اقتصاد صدمه وارد می‌شود. پیمان قربانی همکاری بین دستگاه‌ها و نهادهای مالی را ضروری دانست و گفت: قطعا این همکاری هنوز به درجه مطلوب نرسیده چراکه ساختار مالی ما نیازمند تحولاتی است که باید هر چه سریع‌تر انجام شود.

فدرال‌رزرو «بیت‌کوین» را سرکوب می‌کند

کارشناس ارشد بورس امریکا گفت: از آنجا که بیت‌کوین را نمی‌توان در سیاست‌های پولی امریکا بازی داد، فدرال‌رزرو امریکا آن را سرکوب خواهد کرد.

 به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، «استیو چیاورون» از مدیران ارشد بورس امریکا اعلام کرد که بیت‌کوین سیاست پولی ایالات متحده نیست، بنابراین فدرال‌رزرو آن را سرکوب خواهد کرد؛ اما فناوری بلاک چین که ارزهای رمزنگار را پشتیبانی می‌کند، باقی خواهند ماند. وی تصریح کرد که بیت‌کوین از این منظر که قابلیت ورود به سیاست پولی را ندارد، باید از میان برود؛ اما فکر می‌کنیم که بلاک چین یک فناوری مفید و سودمند است. به گفته چیاورون، فناوری بلاک چین می‌تواند کارآمدی تسویه حساب‌ها را ارتقا دهد، پرداخت‌های بین‌المللی را سریع‌تر و ارزان‌تر کند و به‌طور قابل توجهی کاغذ بازی را کاهش می‌دهد و سیستم‌های تشخیص مشتریان را به‌روز کند. این مدیر ارشد بورس امریکا گفت: بازار ارزهای رمزنگار با یک طمع خاصی پُر شده و این نخستین نشانه حرص و طمع در یک بازار مالی از بعد از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ میلادی یا همان «رکود بزرگ» است. وی تصریح کرد که سرمایه‌گذاران در دهه سال ۹۰ میلادی قصد داشتند که روی ترن هوایی باشند و به دنبال بازگشت هنگفت سرمایه بودند و به نوسان توجهی نکردند و افراد خواهان تجارت ریسک‌دار شدند. این مقام بورسی امریکا گفت: بیت‌کوین دارای سرنوشتی شبیه به یکی از بزرگ‌ترین محصولات مالی دنیا در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی است که حباب آن ترکید. بر پایه این گزارش، بیت‌کوین و دیگر ارزهای رمزنگار ۵۰ درصد ارزش خود را در سال جاری میلادی از دست داده‌اند و در برخی از کشورها مانند چین و کره جنوبی سرکوب شده است.

 

ارسال نظر