اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۴۸۵

اسفند 96 اختتامیه جشنواره فیلم پاسارگاد

مراسم اختتامیه دومین جشنواره فیلم 180ثانیه‌یی پاسارگاد در تاریخ پنجم اسفند سال 1396 در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط‌ عمومی بانک‌پاسارگاد، خسرو رفیعی دبیر اجرایی و عضو هیات‌ داوران جشنواره با اعلام این خبر گفت: پس از جمع‌بندی آرای داوران و انتخاب آثار برتر در مرحله نهایی، مراسم اختتامیه این جشنواره در تاریخ پنجم اسفند 1396 با حضور مسوولان سازمان محیط‌زیست، انجمن اهدای عضو ایرانیان، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، واحد اهدای عضو بیمارستان مسیح دانشوری، مدیران بانک‌پاسارگاد، جمعی از هنرمندان کشور، شرکت‌کنندگان در جشنواره و علاقه‌مندان برگزار خواهد شد.

وی درخصوص آمار نهایی آثار ارسالی به دبیرخانه افزود: در مجموع 1333 اثر متشکل از 603 فیلم درخصوص محور تکریم خانواده و حقوق اجتماعی 431 فیلم درخصوص محور حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی و 299فیلم در محور اهدای عضو همچنین 918 ایده به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که هر کدام به طور کامل توسط هیات‌ انتخاب بازبینی و بررسی شده و آثار برگزیده در مرحله نهایی داوری انتخاب شدند. رفیعی خاطرنشان کرد: به کلیه عزیزان شرکت‌کننده که اثر آنها در ارزیابی اول داوری پذیرفته شده‌، تندیس حضور در جشنواره و هدیه‌یی به رسم یادبود تقدیم خواهد شد.

دبیر اجرایی جشنواره ادامه داد: دبیرخانه جشنواره فیلم 180ثانیه‌یی پاسارگاد قصد دارد زمینه را برای نظرسنجی از هم‌میهنان و جلب آرای آنها درخصوص فیلم‌های ارسال شده به جشنواره نیز فراهم کند. در این راستا هموطنان گرامی می‌توانند بعد از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره با مراجعه به سامانه تلویزیون اینترنتی آیو نسبت به مشاهده آثار شرکت‌کنندگان و ثبت رأی خود اقدام کنند. بانک‌پاسارگاد به یک فیلم در هر بخش که توسط هم‌میهنان انتخاب شده است، جایزه ویژه تماشاگران را اهدا خواهد کرد. همچنین به 3 نفر از شرکت‌کنندگان در انتخاب مردمی، هدیه‌یی به رسم یادبود و به قید قرعه اهدا خواهد شد. رفیعی همچنین اظهار امیدواری کرد که هم‌میهنان عزیز بتوانند مراسم اختتامیه دومین جشنواره فیلم 180ثانیه‌یی پاسارگاد را نیز به‌ صورت مستقیم از طریق سامانه تلویزیون اینترنتی آیو تماشا کنند.

وی درخصوص جوایز این جشنواره تاکید کرد: به نفرات اول تا چهارم در هر بخش این جشنواره به ترتیب تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و مبلغ 80 میلیون ریال، تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و مبلغ 60 میلیون ریال، تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و مبلغ 40میلیون ریال و تندیس جشنواره به ‌همراه دیپلم افتخار و مبلغ 20میلیون ریال اهدا می‌شود. همچنین در بخش جنبی به 4 ایده برتر در هر بخش که امکان ساخت پیدا نکرده‌اند، تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و مبلغ 10میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

عضو هیات‌ داوران جشنواره همچنین تاکید کرد: از نظر دبیرخانه جشنواره، مالکیت کلیه آثار ارسالی از سوی شرکت‌کنندگان در اختیار خود ایشان است اما به دلیل ایجاد زمینه مناسب برای پخش بیشتر و دیده ‌شدن این آثار توسط اقشار مختلف جامعه این جشنواره حق پخش آثار را برای خود محفوظ می‌داند. ارسال‌کنندگان آثار به جشنواره پاسارگاد، پیش از شرکت از این بند آگاهی کامل داشته‌اند. بی‌شک این مهم در راستای جذب بیشتر بینندگان برای تماشای آثار و کمک به ارتقا و پیشرفت هنرمندان جوان در نظر گرفته ‌شده است.

وی در پایان اظهار کرد: به زودی کارت ورود به مراسم برای 250نفری که به مرحله نهایی راه یافته‌اند، ارسال خواهد شد. اسامی این نفرات در سایت بانک‌پاسارگاد همچنین سایت جشنواره درج شده است.

رشد قیمت سکه و دلار در بازار

روز دوشنبه 2بهمن 96 در شرایطی که نرخ اونس جهانی به 1332دلار رسیده و قیمت دلار نیز همچنان با افزایش مواجه است و به 4618تومان رسیده، در نتیجه قیمت طلا و سکه نیز با افزایش مواجه شده است. به گزارش «تعادل»، صرافی‌های پایتخت نیز هر دلار امریکا را با ۲۶تومان رشد نسبت به روز یک‌شنبه ۴هزار و ۶۱۸تومان داد و ستد می‌کردند. هر یورو با ۱۵تومان افت در مدت مشابه ۵هزار و ۸۳۵تومان و هر پوند با ۹۲تومان افزایش ۶هزار و ۳۶۳تومان به فروش می‌رسید.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید دیروز در بازار آزاد با ۲هزار و ۸۰۰تومان افزایش نسبت به روز یک‌شنبه به یک‌میلیون و ۵۲۶هزار و ۸۰۰تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز افزایش ۷هزار و ۵۰۰تومانی را نسبت به روز یک‌شنبه شاهد بود و یک‌میلیون و ۴۹۰هزار تومان داد و ستد می‌شد.

در عین حال هر قطعه سکه نیم بهار آزادی نیز با ۹هزار تومان رشد نسبت به روز یک‌شنبه، ۷۳۹هزار و ۵۰۰تومان و هر قطعه ربع سکه بهار آزادی با ۲هزار و ۵۰۰تومان افزایش ۴۳۹هزار و ۵۰۰تومان فروخته می‌شد. دیروز و در بازار آزاد همچنین هر قطعه سکه گرمی با ۲هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز یک‌شنبه ۲۸۷هزار تومان معامله می‌شد.

هر گرم طلای ۱۸عیار نیز دیروز با یک‌هزار و ۶۲۰تومان افزایش نسبت به روز یک‌شنبه ۱۴۴هزار و ۲۰۰تومان قیمت‌گذاری شده بود.

 

 

ارسال نظر