ارز مداخله‌ای بانک مرکزی 4428 تومان عرضه شد

۱۳۹۶/۱۰/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۱۸۱

گروه بانک و بیمه

قیمت سکه و طلا روز چهارشنبه 27دی 96 در بازار تهران درحالی افزایش یافت که علاوه بر رشد اونس جهانی، نرخ دلار، یورو و پوند نیز با رشد همراه بود. همچنین بانک مرکزی نرخ تبادلی ۳۹ ارز را برای چهارشنبه اعلام کرد که طبق آن نرخ ۱۱ ارز نسبت به روز سه‌شنبه افزایش و نرخ ۲۳واحد پولی دیگر ازجمله دلار، یورو و پوند کاهش یافت؛ براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار امریکا برای روز(چهارشنبه بیست و هفتم دی ماه) با ۵ ریال کاهش نسبت به روز گذشته ۳۶هزار و ۵۵۴ ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با ۱۹ریال افت نسبت به روز سه‌شنبه ۵۰ هزار و ۴۰۶و هر یورو با ۵ ریال کاهش ۴۴هزار و ۸۴۵ ریال ارزش‌گذاری شد.

به گزارش«تعادل» صرافی‌های پایتخت نیز هر دلار امریکا را با ۱۹تومان رشد نسبت به روز سه‌شنبه ۴هزار و ۴۴۷تومان داد و ستد ‌کردند. هر یورو با ۳۰تومان رشد در مدت مشابه ۵ هزار و ۵۱۵ تومان و هر پوند با ۱۵تومان افزایش ۶ هزار و ۹۸تومان به فروش ‌رسید. روز چهارشنبه فاصله دو نرخ دلار رسمی و مبادله‌یی به 792تومان رسید.

در بازار طلا نیز اونس جهانی به 1336دلار افزایش یافته و در نتیجه با افزایش نرخ دلار به 4447تومان هر گرم طلای ۱۸عیار نیز با ۵۰۰ تومان افزایش به ۱۴۰هزار و ۵۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده بود.

 قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز چهارشنبه در بازار آزاد با ۱۳هزار و ۳۰۰تومان افزایش نسبت به روز سه‌شنبه به یک میلیون و ۵۰۵ هزار و ۳۰۰تومان رسید. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز افتی یک هزار تومانی را نسبت به روز سه‌شنبه شاهد بود و یک میلیون و ۴۶۹هزار تومان داد و ستد می‌شد.

هر قطعه سکه نیم بهار آزادی نیز با ۳هزار تومان افزایش نسبت به روز سه‌شنبه ۷۲۷هزار و ۵۰۰ تومان و هر قطعه ربع سکه بهار آزادی با ۲هزار و ۵۰۰ تومان رشد ۴۲۳هزار و ۵۰۰ تومان فروخته می‌شد همچنین هر قطعه سکه گرمی نیز با

یک هزار و ۵۰۰ تومان افزایش قیمت ۲۸۴هزار تومان معامله می‌شد.

 دلار نایاب شد

روز چهارشنبه در برخی ساعات، پاسخ صرافان میدان فردوسی به متقاضیان دلار منفی بود و معامله سایر ارزهای مهم نیز در بازار کج‌دارو مریز انجام می‌شود.

پاسخ‌ صرافی‌ها در بازار ارز به تقاضای دلار منفی شده و عنوان می‌کنند امروز(چهارشنبه) 50 هزار دلار ارز مداخله‌یی بانک مرکزی با قیمت 4428تومان در بازار عرضه شده و خبری از عرضه بیشتر از سوی بانک مرکزی نیست.

اغلب صرافی‌ها بهای دلار را از روی تابلو‌های قیمت برداشته‌اند و در تابلو برخی صرافی‌ها هم قیمت 4399تومان درج شد اما هیچ یک دلار نمی‌فروختند. در عین حال برخی دلالان حاشیه خیابان فردوسی دلار را تا 4470تومان قیمت می‌دادند همچنین با وجود درج قیمت یورو و یوآن، این دو ارز هم در اغلب صرافی‌ها به فروش نمی‌رسید. صرافی‌های معدودی یورو یا یوآن عرضه می‌کردند.

نکته قابل تامل از فضای بازار ارز، خلوت بودن بسیاری از صرافی‌ها بود زیرا صرافی‌ها یا ارزی برای فروش نداشتند یا اینکه ارز نمی‌فروختند. یورو در بازار به بالای 5500 تومان رسید و دیگر ارزهای مهم نیز با افزایش قیمت مواجه بودند. صرافان امیدوارند، بانک مرکزی امروز یا شنبه ارز وارد بازار کند.

 

ارسال نظر