اخبار

۱۳۹۶/۱۰/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۵۱۶

طرح جدید پایش عملکرد بانک‌ها در فناوری اطلاعات

مدیر گروه پژوهشی بانکداری پژوهشکده پولی و بانکی از طرح جدید بانک مرکزی برای پایش مستمر عملکرد بانک‌ها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد.

به گزارش ستاد خبری هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، مهرداد سپهوند از طرح جدید پژوهشکده پولی و بانکی برای پایش مستمر عملکرد بانک‌ها در حوزه فناوری اطلاعات خبر داد و اظهار کرد: در این طرح اطلاعات عملکرد تمام بانک‌ها در حوزه هزینه‌کرد فناوری اطلاعات، راهبری و حکمرانی فناوری اطلاعات همچنین خدمات ارائه شده در این حوزه جمع‌آوری و ارائه می‌شود. وی در توضیح طرح پایش عملکرد بانک‌ها در حوزه فناوری اطلاعات گفت: براساس اطلاعات دریافتی از بانک‌ها مشخص می‌شود که بانک‌ها چه بخشی از درآمد خود را در حوزه ‌آی تی هزینه و سرمایه‌گذاری کرده‌اند. سپهوند ادامه داد: همچنین مشخص می‌شود که مدیریت و راهبری بانک‌ها در حوزه فناوری به چه نحو است و در چه سطحی از بلوغ قرار دارند.

 مدیر گروه پژوهشی بانکداری پژوهشکده پولی و بانکی گفت: در این طرح بنا داریم، اطلاعات جمع‌آوری شده را برای مبناگذاری و تحلیل و بررسی مقایسه‌یی در اختیار بانک‌هایی که در طرح مشارکت دارند، قرار دهیم تا بتوانند وضعیت خود را با گروه همتایان مقایسه کنند. وی هدف دیگر طرح را ارائه گزارش جامع و مستمری از تحولات بانک‌ها در مدیریت و خدمات‌رسانی در حوزه فناوری اطلاعات اعلام و اظهار کرد: گزارش مربوطه هر ساله در همایش بانکداری الکترونیک ارائه خواهد شد.

یادآور می‌شود، هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با موضوع «نوآوری، بازیگران جدید و کارایی در کسب وکار مالی» دوم و سوم بهمن ماه سال جاری توسط پژوهشکده پولی و بانکی در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار می‌شود.

مخالفت با کسب درآمد دولت از مابه‌التفاوت دلار

نایب‌رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: کسب درآمد دولت از مابه‌التفاوت دلار ۳۵۰۰تا ۳۸۵۰تومانی که در لایحه بودجه به صورت غیراستحقاقی لحاظ شده بود توسط کمیسیون تلفیق حذف شد. به گزارش خانه ملت، هادی قوامی بر لزوم استفاده از تولیدات داخلی تاکید کرد و گفت: خرید از شرکت‌های داخلی باعث رشد سودآوری شرکت‌ها و ایجاد درآمد همچنین رشد اشتغال‌زایی می‌شود و انجام این مهم باعث می‌شود، درآمد مالیاتی از شرکت‌های مذکور بیشتر باشد.

نایب‌رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: وزارت نفت برای توسعه صنعت نفت نباید از چین خرید کند چراکه به طور مثال شرکت لوله‌گستر اسفراین در داخل کشور لوله مورد نیاز وزارت نفت را تولید می‌کند.

 قوامی با بیان اینکه واردات کالا از خارج کشور باعث نابودی تولید داخلی می‌شود، افزود: خرید دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها از شرکت‌های داخلی از خروج ارز جلوگیری می‌کند. وی در ادامه افزود: دولت در لایحه بودجه سال ۹۷ دو نرخ برای ارز در نظر گرفته بود به طور مثال علاوه بر لحاظ دلار با قیمت ۳۵۰۰تومان از محل مابه‌التفاوت قیمت دلار ۳۵۰۰تا ۳۸۵۰تومان نیز درآمد شناسایی کرده بود که بیانگر سیگنال‌های ارادی و غیرارادی به بازار ارز بود که نتیجه آن رشد قیمت ارز است.

افزایش قیمت سکه و رشد نرخ دلار و یورو

قیمت سکه طرح جدید دیروز در بازار تهران در حالی افزایش یافت که نرخ سایر انواع سکه با افت همراه بود.

به گزارش «تعادل» هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار با ۶هزار تومان افزایش نسبت به روز یک‌شنبه، یک‌میلیون و ۴۷۳هزار تومان داد و ستد می‌شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز بدون تغییر قیمت یک‌میلیون و ۴۴۷هزار تومان فروخته شد.

هر قطعه سکه نیم بهار آزادی نیز با ۷هزار تومان افت ۷۱۵هزار تومان معامله شد. هر قطعه سکه ربع بهار آزادی نیز ۴۱۸هزار و ۵۰۰ تومان داد و ستد شد که ۵هزار تومان کاهش داشت.

قیمت هر قطعه سکه گرمی نیز با یک‌هزار تومان افت نسبت به روز یک‌شنبه ۲۷۹هزار تومان تعیین شده بود. دیروز هر گرم طلای ۱۸عیار با یک‌هزار و ۱۰۰تومان افزایش ۱۳۷هزار و ۴۰۰تومان قیمت‌گذاری شد. صرافی‌های پایتخت نیز هر دلار امریکا را با ۷۲تومان رشد ۴هزار و ۴۱۱تومان می‌فروختند. همچنین هر یورو با ۴۰تومان افزایش ۵هزار و ۳۴۸تومان و هر پوند انگلیس نیز با ۱۶۲تومان رشد ۶هزار و ۸تومان داد و ستد شد.

حمایت بانک شهر از نمایشگاه‌های کتاب

نایب‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان حضور بانک شهر در نمایشگاه‌های کتاب استانی را نشان‌دهنده تعهد این بانک به انجام رسالت اجتماعی خود دانست.

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، علی بهرامی با بیان این مطلب گفت: حضور بانک شهر در شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان کرمان جای خوشحالی دارد چراکه اغلب بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی جایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که در بازه زمانی کم، سود بیشتری به دست آورند اما بانک شهر با حضور در رویدادهای فرهنگی نشان داده که به رسالت اجتماعی خود آگاه است.

وی افزود: حضور در عرصه‌های فرهنگی شاید چندان درآمدزا نباشد اما در درازمدت با اثری که روی بهبود شاخص‌های فرهنگی کشور می‌گذارد به رشد و بالندگی کشور کمک می‌کند و به همین دلیل باید از بانک شهر قدردانی کرد.

 

ارسال نظر