اشتغال‌زایی جدید با فین‌تک‌ها

۱۳۹۶/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۴۳۶

رییس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی با تاکید بر اشتغال‌زایی از طریق خدمات در حوزه فین‌تک گفت: حضور بانک‌ها در این حوزه ضروری است. به گزارش ستاد خبری هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، محمدرضا حسین‌زاده درباره تاثیر ورود کسب و کارهای جدید در صنعت بانکی اظهار داشت: جامعه کنونی عوض شده و با ٢٠ سال قبل قابل مقایسه نیست. وی با اشاره به حضور جوانان تحصیل‌کرده در فین‌تک‌ها و استارت‌آپ‌ها گفت: هم‌اکنون بخش خدمات در جامعه جان تازه‌یی گرفته است.

مدیرعامل بانک ملی بر ضرورت اختصاص بخشی از منابع بانک‌ها به حوزه خدمات تاکید کرد و ادامه داد: اکنون بیشتر اشتغال‌زایی در بخش خدمات صورت می‌گیرد؛ به همین دلیل حضور بانک‌ها در این مسیر ضروری است. وی درباره همکاری بانک‌ها با فین‌تک‌ها در ارائه خدمات جدید بانکی گفت: بانک‌ها هم‌اکنون گام‌های مثبتی برای همکاری با فین‌تک‌ها برداشته‌اند.

وی با بیان اینکه فین‌تک‌ها، امروز در حال رقابت با بانک‌ها هستند، اظهار داشت: بانک‌ها باید برنامه‌ریزی مناسبی برای همکاری با فین‌تک‌ها انجام دهند که البته تاکنون نیز در این خصوص اقدامات مطلوبی نیز صورت گرفته است. رییس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی اظهار داشت: فعالیت فین‌تک‌ها منجر به ایجاد کسب‌وکارهای جدید و تخصصی می‌شود و بانک‌ها نیز در این زمینه همکاری مطلوبی با آنها داشته‌اند. وی خاطرنشان کرد: فین‌تک‌ها ابزارهای نوآورانه هستند که با ساده‌سازی خدمات و محصولات می‌توانند در آینده‌یی نزدیک صنعت پرداخت را در کشور متحول کنند.

 

ارسال نظر