افزایش سهم تراکنش‌های موبایلی از پرداخت‌ها

۱۳۹۶/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۴۸۸

گروه بانک و بیمه  

بیشترین اختلاف سهم تعدادی تراکنش‌های کارتخوان فروشگاهی و موبایلی در سپ‌ و بیشترین رشد در تعداد تراکنش‌های اینترنتی در تاپ و بیشترین افزایش ریالی تراکنش‌های اینترنتی در آبان ۹۶ در «به پرداخت ملت» رخ داد.

به گزارش«تعادل» شرکت به پرداخت با سهم 21.67درصدی از تعداد تراکنش‌ها و سهم 28.49درصدی از مبلغ تراکنش‌ها با حفظ جایگاه خود همچنان بیشترین سهم از بازار را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست تعداد و مبلغ تراکنش‌ها قرار گرفته است.

شرکت پرداخت الکترونیک سامان نیز با سهم 17.53درصدی از تعداد تراکنش‌ها در جایگاه دوم و با سهم 12.41درصدی از مبلغ تراکنش‌ها در جایگاه سوم قرار گرفته است.

براساس این گزارش، شرکت آسان پرداخت پرشین(آپ) با سهم 15.38درصدی در تعداد تراکنش‌ها در رتبه سوم قرار دارد در صورتی ‌که با سهم 8.40درصدی از مبلغ تراکنش‌ها در جایگاه ششم قرار دارد.  شرکت کارت اعتباری ایران کیش نیز با سهم 13.59درصدی از مبلغ تراکنش جایگاه دوم در این بخش را به خود اختصاص داده در صورتی ‌که در شاخص تعداد تراکنش‌ها با سهم 8.20درصدی در جایگاه پنجم قرار دارد که به معنای این است میانگین مبلغ تراکنش‌های این شرکت به نسبت دو شرکت دیگر از ارزش ریالی بیشتری برخوردار بوده است.

 افزایش تعداد تراکنش «سپ»

براساس آمار در آبان ماه به‌ صورت تقریبی بر میزان تراکنش‌های کارتخوان‌های فروشگاهی تمامی شرکت‌های PSP افزوده‌ شده است و در این ماه همچنان شرکت به پرداخت ملت با پوشش 24.02درصدی و کاهش 0.25درصدی نسبت به ماه گذشته در این بخش در جایگاه اول قرار دارد.

شرکت پرداخت الکترونیک سامان با افزایش 0.31درصدی نسبت به مهر ماه در تعداد تراکنش‌های کارتخوان فروشگاهی در جایگاه دوم قرار دارد همچنین شرکت‌های تجارت الکترونیک پارسیان و آسان پرداخت پرشین به ترتیب با سهم 13.59و  13.06 در جایگاه سوم و چهارم در این بخش قرار گرفته‌اند.

 رشد ۳ درصدی «تاپ» در تعداد تراکنش‌ها

در حوزه تراکنش‌های اینترنتی در آبان ماه، رفتارهای مختلفی از سوی شرکت‌ها مشاهده می‌شود که در کل موجب رشد بیش از ۲درصدی در کل تراکنش‌های این بخش نسبت به ماه گذشته شده است. در این ماه همانند چندین ماه گذشته شرکت پرداخت الکترونیک سامان با رشد 1.11درصدی نسبت به ماه گذشته با کسب 30.44درصد از بازار تراکنش‌های اینترنتی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. شرکت به پرداخت ملت نیز با سهم 19.41درصدی و کاهش 0.07درصدی نسبت به ماه گذشته در جایگاه دوم قرار دارد.

همچنین شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با رشد قابل ‌توجه 3.18درصدی در تعداد تراکنش‌های اینترنتی نسبت به مهر ماه در این ماه به 18.52درصد رسیده و رتبه سوم را به خود اختصاص داده و شرکت آسان پرداخت پرشین با سهم 10.62و پرداخت الکترونیک سداد با سهم 1.40 به ترتیب جایگاه چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.

 

 «سپ» رکورددار تعداد تراکنش موبایلی

تعداد تراکنش‌های موبایلی نیز در آبان ماه ۹۶ با رشد بیش از ۲درصد مواجه بوده و شرکت آسان پرداخت پرشین با کاهش 0.17درصدی همچنان در جایگاه نخست قرار دارد. همچنین شرکت پرداخت نوین آرین با کاهش 0.39درصدی نسبت به ماه گذشته 29.69درصد سهم بازار را به خود اختصاص و در جایگاه دوم قرار گرفته است. در این ماه شرکت پرداخت الکترونیک سامان با بیشترین رشد که 1.24درصدی نسبت به مهر ماه است 20.95درصد سهم این بازار را در دست گرفته و رتبه سوم را کسب کرده است. براساس آمار بیشترین اختلاف بین سهم تعدادی در تراکنش‌های دو ابزار کارتخوان فروشگاهی با رشد 0.31درصدی و موبایلی با رشد 1.24درصدی در آبان ماه ۹۶ نسبت به مهر ماه در شرکت پرداخت الکترونیک سامان رخ ‌داده است همچنین شرکت تجارت الکترونیک پارسیان نیز با رشد 3.18درصدی در تعداد تراکنش‌های اینترنتی مواجه شده است.

 «سپ» رکورددار کارتخوان فروشگاهی

شرکت‌ها در آبان ماه در ارزش ریالی تراکنش‌های ابزار کارتخوان فروشگاهی خود رفتارهای مختلفی از خود نشان داده‌اند. شرکت به پرداخت با بیشترین کاهش که 0.29درصد نسبت به مهر ماه است همچنان با پوشش 27.34درصدی در ارزش ریالی این بخش بالاترین سهم را در اختیار خود دارد. کارت اعتباری ایران کیش نیز با کاهش 0.22درصدی نسبت به مهر ماه با پوشش 14.47درصدی و شرکت پرداخت الکترونیک سامان با بیشترین افزایش نسبت به ماه گذشته که 0.57درصد است 11.73درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده و به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

 «به‌پرداخت» رکورد‌دار بیشترین افزایش ریالی

بنا بر آمار آبان ماه، شرکت به پرداخت ملت همچنان بیشترین سهم مبلغی تراکنش‌ها در ابزار پذیرش اینترنتی را با پوشش 45.14درصدی دارد که با بیشترین افزایش نسبت به ماه گذشته با رشد 5.05 درصدی مواجه شده است. شرکت پرداخت الکترونیک سامان با رشد 0.21درصدی نسبت به ماه گذشته 13.74درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده و در جایگاه دوم قرار دارد و شرکت پرداخت الکترونیک سداد با وجود کاهش 2.84درصدی نسبت به ماه گذشته با پوشش 13.74درصدی، رتبه سوم ارزش ریالی تراکنش‌های اینترنتی در آبان ماه را به خود اختصاص داده است. فن آوا کارت نیز با بیشترین کاهش نسبت به ماه گذشته که 2.91درصد است در آبان ماه تنها 1.21درصد از این بازار را به خود اختصاص داده است.

 سهم ۴۳ درصدی «آپ» از تراکنش موبایلی

شرکت آسان پرداخت پرشین در آبان ماه ۹۶ همانند ماه‌های گذشته با سهمی معادل 43.16و روند افزایشی بخش قابل ‌توجهی از بازار مبلغ تراکنش‌های موبایلی را به خود اختصاص داده است. همچنین شرکت پرداخت نوین آرین با روند افزایشی نسبت به ماه گذشته با پوشش 23.25درصد و شرکت پرداخت الکترونیک سامان با روند کاهشی با پوشش 20.54درصدی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم این بازار قرار گفتند. همچنین بیشترین افزایش مبلغی تراکنش‌های موبایلی در شرکت به پرداخت و بالاترین کاهش در شرکت تجارت الکترونیک پارسیان رخ‌ داده است.

شرکت به پرداخت همچنان بیشترین سهم مبلغ بازار کارتخوان‌های فروشگاهی و ابزار پذیرش اینترنتی را به خود اختصاص داده و شرکت آسان پرداخت پرشین نیز همانند ماه‌های گذشته بیشترین سهم مبلغ تراکنش‌های موبایلی را به خود اختصاص داده است. همچنین بیشترین اختلاف بین سهم مبلغی تراکنش‌های آبان ماه در ابزار کارتخوان فروشگاهی با رشد 0.57درصد به شرکت پرداخت الکترونیک سامان تعلق داشته و بیشترین رشد مبلغی تراکنش‌های موبایلی از آن شرکت به پرداخت ملت بوده است.

 

 

ارسال نظر