افزایش ۱۴تومانی دلار

۱۳۹۶/۰۹/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۱۳۹

روز سه‌شنبه 28 آذر 96، نرخ رسمی ارزها با افزایش نرخ دلار همراه شد و دلار با 51 ریال افزایش 3575 تومان، پوند با 221 ریال رشد 4783 تومان و یورو با 154 ریال افزایش قیمت 4214.3 تومان تعیین شد.

به گزارش «تعادل» در بازار آزاد نیز دلار 4195 تومان، یورو 5010 تومان و پوند 5718 تومان معامله شد که هر سه ارز با رشد مثبت مواجه شده‌اند و در حال حاضر تفاوت نرخ مبادله‌یی و آزاد دلار به 620 تومان رسیده است. دلار که در هفته اخیر روند کاهشی داشت با 14 تومان افزایش 4195 تومان، یورو با 7 تومان رشد 5010 تومان، پوند با 12 تومان رشد 5718 تومان و درهم با رشد 3 تومانی 1164 تومان فروخته شد.

بهای اونس نیز در بازار جهانی طلا 1263 دلار و 45 سنت معامله شد. سکه طرح جدید با 3 هزار تومان افزایش یک میلیون و 395 هزار تومان، طرح قدیم با افت هزار تومانی یک میلیون و 360 هزار تومان و نیم سکه با هزار تومان رشد 690 هزار تومان به فروش رسید. ربع سکه و سکه گرمی بدون تغییر 399هزار تومان و 266 هزار تومان قیمت خورد و هر گرم طلای 18 عیار با 554 تومان رشد قیمت داد و ستد شد.

 صرافی‌ها مجاز به معامله بیت‌کوین نیستند

 رییس کانون صرافان ایرانیان با بیان اینکه طبق دستورالعمل مربوط به صرافی‌ها، صرافان مجاز به معامله ارزهای مجازی نیستند، گفت: بیت‌کوین و ارزهای مجازی در صرافی‌ها معامله نمی‌شود.

سعید مجتهدی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال که آیا در صرافی‌ها معاملات ارزی به صورت الکترونیکی و در فضای مجازی انجام می‌شود، چرا که شنیده‌ها حاکی است برخی صرافان مبادرت به خرید و فروش بیت‌کوین می‌کنند، اظهار داشت: خیر، در صرافی‌ها این معاملات به صورت الکترونیکی و در فضای مجازی انجام نمی‌شود و دستورالعمل اجرایی تاسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی‌ها که به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده است، چنین مجوزی را به صرافی‌ها نداده است.

وی در واکنش به این نکته که بانک مرکزی تاکنون معامله ارزهای مجازی را غیرقانونی اعلام نکرده است، گفت: در دستورالعمل صرافی‌ها معاملات غیرفیزیکی که خرید و فروش‌های مجازی را شامل می‌شود، غیرقانونی دانسته شده است و از آن منظر صرافان نمی‌توانند ارزهای الکترونیکی را معامله کنند. اساسا باید برای پدیده‌های نوظهور قانونی تدوین شود تا امکان معامله آن به وجود بیاید زیرا در صورت عدم وجود قانون، امکان سوءاستفاده و کلاهبرداری وجود خواهد داشت. رییس کانون صرافان در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون گزارشی در زمینه معامله ارزهای مجازی به کانون رسیده است، بیان کرد: خیر، تاکنون گزارشی به ما نرسیده است و این را هم تاکید می‌کنم که صرافان در شرایط کنونی فقط مجاز به خرید و فروش ارز و سکه‌های بانکی صرفا در چارچوب دستورالعمل مذکور هستند.

 

ارسال نظر