اخبار

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۹۷۷

تلاش بانک رفاه برای اجرای برنامه‌های اقتصادی دولت

مدیرعامل بانک رفاه گفت: رونق اقتصادی، توسعه اشتغال و رفع فقر، سه اولویت اصلی دولت دوازدهم است که ارتباط بسیار بالایی با وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارد. از این رو نقش و اهمیت بانک رفاه به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی بسیار پررنگ و مهم است.  سهمانی در همایش سراسری اعتباری بانک رفاه با بیان این مطلب اظهار داشت: اولویت‌ها و تمرکز دولت بر اهداف و برنامه‌هایی است که ابزار اصلی تحقق آنها، نظام بانکی به‌شمار می‌رود.  مدیرعامل بانک رفاه در ادامه افزود: علاوه بر اولویت‌های اقتصادی دولت، سیاست‌های اعتباری و پولی بانک مرکزی ج.ا.ا هم وجود دارد که نظام بانکی و از جمله بانک رفاه موظف به حمایت و همسویی با آن هستند.  سهمانی مشارکت جدی و اثربخش بانک رفاه در طرح پرداخت ضربتی تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را نقطه عطفی در عملکرد بانک دانست و گفت: یکی از بهترین عملکردها در بین نظام بانکی متعلق به بانک رفاه بود که جا دارد از تمام حوزه‌های ذی‌ربط به‌ویژه حوزه اعتباری بانک رفاه که در این زمینه منشا اثر بودند، قدردانی کنیم.

ساخت 200 دستگاه کانکس از سوی بانک شهر

‎با هماهنگی صورت گرفته با رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تفاهمنامه‌یی از سوی بانک شهر برای ساخت 200دستگاه کانکس برای مناطق زلزله‌زده کرمان امضا شد. ‎ به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، در پی هماهنگی صورت گرفته با محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی و نماینده شهر کرمان در مجلس شورای اسلامی تفاهمنامه‌یی با حضور مدیرعامل بانک شهر و احد چگینی عضو شورای اسلامی شهر قزوین برای ساخت 200 دستگاه کانکس برای اسکان موقت زلزله‌زدگان کرمان امضا شد. ‎دکتر حسین محمد پورزرندی پس از حضور در منطقه که با هماهنگی استانداری‌های کرمان و کرمانشاه صورت گرفت، در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: خوشبختانه بانک شهر در کنار سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی در کارهای خیرخواهانه و کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده نیز پیشگام است و تاکنون کمک‌های خوبی برای مردم آسیب‌دیده ارسال کرده است.  ‎همچنین مدیرعامل بانک شهر در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده درخصوص کمک به مردم زلزله‌زده کرمانشاه نیز گفت: در بررسی‌های صورت گرفته در این استان مشخص شد حدود 85 مدرسه و 2بیمارستان در استان کرمانشاه تخریب شده که قرار شد به عنوان نماینده بانک‌های خصوصی و با کمک بانک‌های دولتی نسبت به ساخت 65 مدرسه و 50 درمانگاه اقدام شود.

‎پورزرندی افزود: همچنین در ابراز همدردی با آسیبدیدگان زلزله کرمانشاه مقرر شد سه روز از حقوق مدیران و یک روز از حقوق کارکنان و نیز تمام هزینه‌های چاپ سالنامه و تقویم امسال بانک شهر به زلزله‌زدگان اختصاص یابد. ‎بر این اساس در تفاهمنامه‌یی که امروز به امضای حسین محمد پورزرندی مدیرعامل بانک شهر، علیرضا تخت‌کشیان و احمدی از خیران نیکوکار و مشتریان خوش‌حساب بانک شهر رسیده است، مقرر شد تا در مدت حداکثر سه ماه این کانکس‌ها ساخته شده و به روستای هجدک در استان کرمان ارسال شود.

پیگیری مطالبات بانکی زلزله‌زدگان متوقف شد

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی گفت: از روز پس از حادثه زلزله کرمانشاه، پیگیری مطالبات در مناطق زلزله‌زده متوقف شد.  علیرضا قیطاسی در گفت‌وگو با ایبنا با تاکید بر اینکه اقدامی از سوی بانک‌ها مبنی بر پیگیری مطالبات در مناطق زلزله زده صورت نگرفته، اظهار داشت: اگر هم پیامک احتمالی که بانکی آن را تایید نکرده ارسال شده، سیستمی بوده است.  وی با بیان اینکه، رقم کل تسهیلات اختصاص یافته در مصوبه هیات دولت به زلزله‌زدگان ۷ هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال است، گفت: بانک‌ها جدا از این رقم، خود تسهیلات دیگری را برای مناطق زلزله‌زده در نظر گرفته‌اند که از جمله آنها استمهال بدهی زلزله‌زدگان به مدت ۲سال است.  یادآور می‌شود، روز گذشته اخباری مبنی بر اینکه بانک‌ها پیامک دیرکرد وام برای زلزله‌زده‌ها ارسال کرده، در برخی رسانه‌ها منتشر شده بود.

مشکل نقل و انتقال پتروشیمی‌ها قابل حل است

رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی گفت: مشکل نقل و انتقال پول پتروشیمی‌ها مقطعی و قابل حل است.

به گزارش ایلنا، علی‌ دیواندری درباره مشکل به وجود آمده برای برخی پتروشیمی‌ها در زمینه دریافت پول فروش محصولات خود به چین اظهار داشت: فروش‌ محصولات پتروشیمی سخت‌تر از فروش نفت نیست؛ در حال حاضر در حوزه فروش نفت مشکل جدی وجود ندارد و در بخش پتروشیمی نیز مشکلات مقطعی ممکن است به وجود بیاید اما قابل حل است.

وی درباره اصلاحات در نظام بانکی اظهار داشت: مسلما نظام بانکی ما به اصلاحات نیازمند است. نظام بانکی ما با معضلات اساسی مواجه بود اما مسوولان نظام بانکی همت کردند تا اصلاحات بنیادی در نظام بانکی صورت بگیرد.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی افزود: بر این اساس طرح‌های مختلفی برای افزایش بهره‌وری، درآمدزایی و کاستن هزینه‌ها در بانک مرکزی بررسی شده است و اجرای آن در دستور کار بانک مرکزی و وزارت اقتصاد قرار دارد.  دیواندری خاطرنشان کرد: طبیعتا از ابزارهای گوناگونی در این زمینه‌ استفاده می‌شود که بتوان اصلاحات ساختاری در نظام بانکی را انجام داد تا بهره‌وری و کارایی کسب و کار در حوزه بانکی بهبود پیدا کند. وی در خصوص گسترش‌ روابط ایران با بانک‌های اروپایی که در امریکا شعبه‌یی ندارند، گفت: ارتباطات نظام بانکی ما با نظام بانکی بین‌المللی در حال گسترش است و روابط کارگزاری بانک‌های اروپایی علاقه‌مند به همکاری گسترش یافته است.

 

 

ارسال نظر