اخبار

۱۳۹۶/۰۹/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۷۴۴

اعطای نشان ملی کیفیت خدمات بانکداری به بانک انصار

چهارمین اجلاس مشترک توسعه کیفیت حمل و نقل، ساختمان، راه و شهرسازی با میهمانان ویژه اقتصادی از بخش خصوصی و دولتی در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و تبلیغات بانک انصار، این همایش که با رویکرد توسعه کیفیت و ارتقای بخش خصوصی و تعاونی در صنعت ساختمان، حمل و نقل، راه و شهرسازی برگزار شد، با توجه به شاخص‌های معین، نشان ملی توسعه کیفیت خدمات در صنعت بانکداری را به دکتر آیت‌الله ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار اعطا کرد.

در این گزارش آمده است، این اجلاس با بررسی فرصت‌های پیشرفت و توسعه در حوزه‌های مذکور، پیشبرد اهداف توسعه ملی، بهبود و ارتقای کیفیت خدمات و تولیدات ملی، بررسی فرصت‌های توسـعه اشـتغال، توجه به نقش پیشرفت و جذب سـرمایه‌های بین‌المللـی در صنعت حمل و نقل، راه و شهرسازی به‌کار خود پایان داد. شایان ذکر است، دو کارگاه تخصصی در حوزه برندسازی و توسعه فروش در صنعت ساختمان، راه و شهرسازی با ارائه گواهینامه معتبر از سوی اتحادیه اروپا، نشست با مدیران دولتی و مسوولان حاضر در برنامه، نگارش و تنظیم قطعنامه ویژه نمایندگان بخش خصوصی، مراسم تجلیل و تقدیر از شرکت‌های پیشرو و برتر سراسر کشور و گرامیداشت و تجلیل از مدیران نمونه از دیگر برنامه‌های این اجلاس یک‌روزه بود.

خروج بیش از ۵میلیون تومان توسط مسافران ممنوع است

گروه بانک و بیمه| در جلسه عصر روز سه‌شنبه 21 آذر 96 شورای پول و اعتبار به پیشنهاد دادستان کل کشور مقرر شد، شعبه ویژه در یکی از دادسراهای تهران برای رسیدگی به تخلفات مدیران و سهامداران نهادهای پولی غیرمجاز با درخواست بانک مرکزی تشکیل شود.

به گزارش روابط‌عمومی بانک مرکزی، در یک‌هزار و دویست و چهل و یکمین جلسه شورای پول و اعتبار، گزارش اقدامات انجام‌ شده توسط این بانک بر اساس مصوبه سران محترم و نمایندگان منتخب محترم سه قوه در خصوص آخرین وضعیت تعاونی‌های غیرمجاز فرشتگان، افضل توس، وحدت، البرز ایرانیان و ثامن‌الحجج ارائه شد و شورا ضمن قدردانی از عملکرد بانک مرکزی به پیگیری شناسایی دارایی‌هایی که در این تعاونی‌ها از محل منابع سپرده‌گذاران تهیه شده یا مورد سوءاستفاده قرار گرفته، با هدف تامین حداکثری منافع سپرده‌گذاران تا ساماندهی نهایی موضوع تاکید کرد. همچنین بر اساس مصوبات این جلسه، حادثه‌دیدگان آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو دارای چک برگشتی به مدت دو سال از محدودیت‌های دستورالعمل حساب جاری برای دریافت دسته چک جدید مستثنا شدند. این افراد توسط اتاق اصناف ایران به شورای هماهنگی بانک‌ها و در نهایت به بانک‌های عامل مربوط معرفی خواهند شد. بدیهی است چک‌های برگشتی مربوط به دسته‌چک‌های جدید صادره مشمول این حکم نیست. شورای پول و اعتبار در مصوبه دیگر خود مقرر کرد؛ ورود و صدور پول رایج کشور توسط هر مسافر اعم از اتباع ایرانی یا اتباع خارجی حداکثر تا مبلغ 50 میلیون ریال بلامانع است و در صورت عدم رعایت این سقف با متخلفان وفق ماده ۴۲ قانون پولی و بانکی کشور و همچنین سایر مقررات موضوعه رفتار خواهد شد.

بانک‌ها وارد بازارسازی ارز شوند

رییس کانون بانک‌های خصوصی گفت: ارز باید هر چه سریع‌تر در یک شرایط رقابتی قرار گیرد؛ اجازه دهیم شبکه بانکی کاری که در سابق انجام می‌داده را روی ارز انجام دهد و یک نوع بازارسازی برای ارز ایجاد شود تا شاید به تک نرخی شدن ارز کمک کند.

کوروش پرویزیان در گفت‌وگو با فارس و در پاسخ به این سوال که چرا با وجود وعده‌های دولت برای تک‌نرخی کردن ارز در عمل اتفاقی نمی‌افتد، گفت: در سال‌های مختلف شرایطی که در بازار ارز حاکم بوده از جهت منابع و مصارف بانک مرکزی و دولت متفاوت بوده است. وی افزود: در سال‌های گذشته پدیده تحریم‌ها هم به شرایط خاص حاکم بر بازار ارز افزوده شد، بنابراین برنامه‌ریزی‌هایی که در حوزه ارز انجام می‌شود احتیاط و عزم را می‌طلبد و به همین دلیل هم دولت و هم بانک مرکزی با احتیاط در این رابطه عمل می‌کند. پرویزیان گفت: بیانات مسوولان مرتبط نشان می‌دهد که حرکت به سمت تک نرخی شدن وجود دارد ضمن اینکه کاهش تعداد اقلام وارداتی با ارز مبادله‌یی در دوره اخیر نشان می‌دهد که بانک مرکزی به سمت تک نرخی کردن ارز برنامه‌ریزی و حرکت کرده است اما اتفاقاتی که پیش می‌آید طبعا تصمیمات مسوولان در این خصوص را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آنها ناچار هستند که واکنش متناسب با آن شرایط را داشته باشند. وی با بیان اینکه نمی‌توان گفت که دولت و بانک مرکزی نمی‌خواهند ارز تک نرخی شود، گفت: البته قانون نیز نوع خاصی از رژیم ارزی را تجویز کرده و طبعا استنباط از چگونگی اجرای این رژیم ارزی هم موثر است. سیاست‌گذار ممکن است استنباط متفاوتی از رژیم ارزی ثبت شده در قانون داشته باشد و نیاز است که آن را مرتب با حوزه قانونی در میان بگذارد و تغییرات و اصلاحات را به سمت اجرای دقیق‌تر قانون پیش ببرد.

افزایش قیمت دلار و سکه

روز چهارشنبه 21 آذر 96 نرخ رسمی 33 ارز افزایش و 5 ارز کاهش و بهای یک ارز هم تغییری نکرد. نرخ رسمی دلار با ۵۰ ریال افزایش به ۳۵۵۸.۹ تومان افزایش یافت. پوند با 12ریال رشد 4741.7تومان و یورو با 994ریال کاهش 4183.2 تومان ارزش‌گذاری شد.

به گزارش «تعادل» صرافی‌های پایتخت نیز هر دلار امریکا را با ۴ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۴ هزار و ۲۲۲ تومان می‌فروختند. همچنین هر یورو با ۸ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۵ هزار و ۴۰ تومان و هر پوند انگلیس نیز با ۱۱ تومان رشد ۵ هزار و ۸۱۳ تومان معامله شد. در بازار طلا نیز اونس جهانی 1246 دلار معامله شد و با افزایش نرخ دلار، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با ۹ هزار تومان افزایش یک میلیون و ۴۱۹ هزار تومان معامله شد. بر اساس آمار، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۵۰۰ تومان رشد، یک میلیون و ۳۶۹ هزار و ۵۰۰ تومان داد و ستد شد. همچنین در بازار آزاد قیمت هر قطعه سکه نیم بهار آزادی با یک هزار تومان کاهش ۶۹۸ هزار تومان و هر قطعه ربع بهار آزادی نیز با ۲ هزار و ۳۰۰ تومان رشد، ۴۰۳ هزار تومان ارزش‌گذاری شده بود. سکه گرمی نیز با ۲ هزار تومان افزایش قیمت ۲۶۹ هزار تومان معامله و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۵۱ تومان رشد، ۱۲۸ هزار و ۲۵۰ تومان داد و ستد می‌شد.

 

ارسال نظر