اخبار

۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۵۹۲

560 میلیارد تومان تسهیلات بانک صنعت به مازندران

مبلغ 560 میلیارد تومان در سال 1395 از سوی بانک صنعت و معدن به واحدهای صنعتی استان مازندران پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، سهم استان مازندران از کل تسهیلات پرداختی این بانک به استان‌های کشور در سال گذشته 7 درصد است.

این تسهیلات برای ایجاد، توسعه و تکمیل، بازسازی و تامین سرمایه در گردش واحدهای مختلف صنعتی استان مازندران پرداخت شده است. گفتنی است بانک صنعت و معدن از ابتدای اجرای طرح رونق تولید تاکنون بیش از 120 میلیارد تومان تسهیلات نیز در قالب این طرح به صنایع کوچک و متوسط استان مازندران پرداخت کرده است.

اعلام شماره حساب بانک ملت برای کمک به بیماران پروانه‌ای

بانک ملت برای کمک به بیماران پروانه‌ای، شماره حسابی را به نام «خانه‌یی بی‌ایران» افتتاح کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، این بانک در پی درخواست هموطنان برای حمایت از بیماران پروانه‌ای، حسابی را نزد شعبه ونک پارک(کد ۶۵۲۵۰) ویژه این کمک‌ها افتتاح کرد. براساس این گزارش، نیکوکاران متقاضی کمک به بیماران پروانه‌یی(EB) می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۷۸۳۰۰۰۰۰۹۰ یا شماره کارت بانکی ۶۱۰۴۳۳۷۶۵۰۵۴۵۸۰۷ به نام «خانه‌یی بی‌ایران» واریز کنند.

 

گام‌های مثبت نظام بانکی به سوی بانکداری اجتماعی

یک کارشناس مسائل انفورماتیک با بیان اینکه تاکنون اقدامات زیادی در زمینه بانکداری اجتماعی انجام شده ولی هنوز هیچ یک مصداق دقیق بانکداری اجتماعی نیست، بلکه حرکت به سمت آن است، گفت: معتقدم گام‌های خوبی در این راستا برداشته شده است.

به گزارش روابط‌عمومی پژوهشکده پولی و بانکی و به نقل از ستاد خبری هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، حامد قنادپور در ارتباط با اقداماتی که در بانک‌های ایرانی برای نیل به مفهوم بانکداری اجتماعی صورت گرفته، اظهار داشت: آنچه در بانک‌های ایرانی انجام شده حرکت‌های مطلوبی در راستای دستیابی به بانکداری اجتماعی است اما هیچ یک از آنها را در حال حاضر نمی‌توان بانکداری اجتماعی نامید.

وی افزود: اینکه یک بانک رسانه اجتماعی

(Social Media) داشته باشد یا برخی عملیات‌ بانکی‌اش را در شبکه‌های اجتماعی بتوان انجام داد یا کارهایی از این قبیل، حرکت‌های خوبی در راستای بانکداری اجتماعی است ولی خود بانکداری اجتماعی نیست.

مدیرعامل شرکت ارتباط ایران فردا تاکید کرد که آنچه مفهوم Socialize یا اجتماعی‌کردن را به واقع عملیاتی می‌کند، یک نگاه و مفهوم است که اتفاقا ممکن است متکی به فضای الکترونیک نیز نباشد.

قنادپور ادامه داد: به عنوان مثال اگر بانک‌ها بتوانند شرایط و امکاناتی را فراهم کنند که مشتریان در یک شعبه بتوانند با یکدیگر گفت‌وگو و تعامل داشته باشند، شکلی از بانکداری اجتماعی است در حالی که در فضای الکترونیک نیز انجام نشده است. وی با توصیه به بانک‌ها و جامعه انفورماتیک بانکی برای «عدم دستکاری در مفاهیم» خاطرنشان کرد: ممیزه بانکداری اجتماعی با کارهای دیگر همان است که مثلا در راه‌اندازی فیس‌بوک انجام شد و آن را نسبت به بقیه متمایز کرد و آن مفهوم لایک کردن بود. با مفهوم لایک کردن، مخاطبان با یکدیگر مرتبط شدند و امکان بازخورد دادن و مشارکت برای افراد در این شبکه اجتماعی انجام شد.

کاهش قیمت سکه و دلار در بازار

قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران با افت بیش از ۱۰هزار تومانی همراه بود و نرخ دلار نیز کاهش یافت.

به گزارش «تعادل» دیروز و در بازار آزاد هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با ۱۰هزار و ۳۰۰ تومان کاهش یک میلیون و ۴۱۹ هزار تومان معامله شد.

بر اساس آمار، اونس جهانی به 1249 دلار رسیده و اندکی افزایش داشته اما به دلیل کاهش اندک نرخ دلار، قیمت سکه نیز تاحدودی کاهش یافت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۳ هزار تومان رشد، یک میلیون و ۳۷۰ هزار تومان داد و ستد شد. همچنین در بازار آزاد قیمت هر قطعه سکه نیم بهار آزادی با ۹ هزار تومان کاهش ۷۱۱ هزار تومان و هر قطعه ربع بهار آزادی نیز با ۹ هزار تومان افت ۴۰۳ هزار تومان ارزش‌گذاری شده بود.

سکه گرمی نیز با یک هزار تومان کاهش قیمت ۲۶۵ هزار تومان معامله و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۴۰ تومان افزایش، ۱۲۸ هزار و ۹۴۰ تومان داد و ستد می‌شد.

افزون بر این، صرافی‌های پایتخت نیز هر دلار امریکا را با ۳ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۴ هزار و ۲۱۴ تومان می‌فروختند. همچنین هر یورو با ۱۹ تومان افزایش ۵ هزار و ۵۴ تومان و هر پوند انگلیس نیز با ۷ تومان افت ۵ هزار و ۸۲۰ تومان معامله شد.

آمادگی شورای شهر رشت برای تعاملات با بانک‌شهر

رییس شورای شهر رشت از اعلام آمادگی این شورا درخصوص افزایش تعاملات با بانک‌شهر خبر داد و گفت: امیدواریم تعاملات مجموعه مدیریت شهری کلان‌شهر رشت و بانک‌شهر در آینده بیشتر شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک‌شهر، امیرحسین علوی با اشاره به ارائه خدمات قابل توجه پیشخوان‌های شهرنت به شهروندان شهرهای مختلف کشور، افزود: امیدواریم در شورای پنجم مصوبه جانمایی پیشخوان‌های شهرنت بانک‌شهر نیز به تصویب برسد.

علوی با اشاره به اهمیت تعامل مناسب میان شهرداری‌ها و بانک شهر گفت: با شکل‌گیری تعاملات بیشتر بین مدیریت شهری و بانک‌شهر می‌توان اتفاقات مهمی را رقم زد. وی خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی برای ارائه تسهیلات به رانندگان تاکسی‌ها در این شهر در دست انجام است و امیدواریم در این راستا از ظرفیت بانک‌شهر استفاده کنیم.

 

 

 

ارسال نظر