افزایش قیمت سکه و ارز در بازار

۱۳۹۶/۰۹/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۲۶۰

نرخ دلار 4178 تومان باعث افزایش قیمت سکه طرح جدید به یک میلیون و 408 هزار تومان شد

گروه بانک و بیمه  محسن شمشیری  

روز دوشنبه 13 آذر 96 درحالی که نرخ اونس جهانی کاهش یافته و به 1276دلار رسید، نرخ دلار در بازار آزاد با ثبت نرخ 4178تومان موجب شد که قیمت سکه طرح جدید نیز به یک میلیون و 408هزار تومان افزایش یابد.

به گزارش«تعادل» دیروز نرخ دلار مبادله‌یی 3529.1ریال، یورو 4188.3ریال و پوند 4752.9ریال اعلام شد و در بازار آزاد ارز، دلار 23تومان، یورو 42تومان، پوند 75تومان و درهم 4تومان با رشد قیمت مواجه شد و دلار 4187تومان، یورو 5095 تومان و پوند 5809 تومان معامله شد.

در بازار طلا نیز در بازار تهران، سکه طرح جدید با 14هزار و 800 تومان افزایش، یک میلیون و 408هزار و 300تومان و دلار با رشد 23تومانی ۴۱87تومان به فروش رسید. قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران با 13هزار و 300تومان، طرح قدیم 10هزار تومان و نیم سکه 5 هزار تومان رشد مواجه شد. همچنین بهای ربع سکه بدون تغییر، سکه گرمی با کاهش دو هزار تومانی و هر گرم طلای 18عیار 369تومان نسبت به روز گذشته افزایش یافت. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز بدون تغییر قیمت یک میلیون و ۳۴۸هزار تومان داد و ستد شد.

همچنین در بازار آزاد قیمت هر قطعه سکه نیم بهار آزادی ۷۰۱هزار تومان و هر قطعه ربع بهار آزادی نیز با ۳هزار تومان رشد ۴۰۲هزار تومان ارزش‌گذاری شده بود. سکه گرمی نیز بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته ۲۶۳هزار تومان معامله و هر گرم طلای ۱۸عیار با ۱۶۰تومان افزایش ۱۳۰هزار و ۳۶۰تومان داد و ستد می‌شد. رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: قیمت سکه طلا در بازار با حباب ۸۰ الی ۹۰ هزار تومانی روبه‌رو است. به گزارش خانه ملت، محمد کشتی‌آرای درخصوص قیمت سکه و طلا در بازار گفت: اوایل هفته گذشته، قیمت سکه طلا با حباب ۲۰۰هزار تومانی همراه بود که با توجه به حراج سکه طلا از سوی بانک کارگشایی به عنوان بانک عامل بانک مرکزی، روند نزولی در پیش گرفت.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تصریح کرد: حراج سکه طلا باعث شد، بخشی از حباب قیمتی سکه طلا تخلیه شود و این روند در مجموع ادامه دارد. کشتی‌آرای تصریح کرد: باید توجه داشت درحالی قیمت جهانی طلا روند کاهشی پیدا کرده که قیمت طلا و سکه در ایران با روند افزایشی همراه بوده که البته ناشی از صعود قیمت ارز در کشور است. وی ادامه داد: بعد از حراج سکه طلا از سوی بانک کارگشایی، بازار عرضه و تقاضا درحال تعادل نسبی بوده و حتی کاهش تقاضا برای خرید نیز در بازار وجود دارد، رشد قیمت سکه در مدت اخیر به تقاضای کاذب منجر شده بود اما داد و ستدهای بازار درحال عادی شدن است. کشتی‌آرای افزود: درحال حاضر قیمت سکه طلا در بازار با حباب ۸۰ الی ۹۰هزار تومانی روبه‌رو است. رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان اینکه این اتحادیه در کنترل و نظارت عیار طلا نقش دارد، یادآور شد: اتحادیه طلا و جواهر یک نهاد غیرانتفاعی و نظارتی است و کار اقتصادی انجام نمی‌دهد و نقشی در عرضه یا تقاضا یا دخالت در بازار ندارد و کارهای صنفی اعضای اتحادیه را انجام می‌دهد.

 

 

 

ارسال نظر