نهاد‌سازی اینشور تک و فین تک‌ها در صنعت بیمه جهان

۱۳۹۶/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۰۱۸
نهاد‌سازی اینشور تک و فین تک‌ها در صنعت بیمه جهان

گروه بانک و بیمه   احسان شمشیری    

فین تک‌ها در بخش خدمات مالی به دنبال استفاده از تکنیک‌های جدید برای ارائه خدمات سفارشی شده به مشتریان با کمترین مبلغ هستند. اینشور تک‌ها نیز شاخه‌یی از فین تک محسوب می‌شوند که به صنعت بیمه مرتبط هستند و به استفاده از نوآوری فناوری برای بهبود بهره‌وری در صنعت بیمه اشاره می‌کند. مهم‌ترین مساله در حوزه اینشور تک پیدا کردن روشی است که بتواند ریسک هر فرد را محاسبه کرده و بهترین خدمت بیمه‌یی را با مناسب‌ترین قیمت به او پیشنهاد دهد.

خوشبختانه در چند سال اخیر استارت‌آپ‌های زیادی در سراسر دنیا وارد این فضا شده‌اند و سعی کرده‌اند با استفاده از فضای فین تک خدمات بیمه‌یی جدیدی را نیز ارائه دهند. اینشور تک اثر بلندمدتی روی چشم‌انداز رقابتی صنعت بیمه خواهد داشت. رقابت استارت‌آپ‌های بیمه‌یی می‌تواند منجر به فشار قیمت‌گذاری برای مشتریان با ریسک پایین در یک سری خدمات مانند بیمه اتومبیل شود. در این میان برنده واقعی اینشور تک مشتریان خواهند بود که از تجربه کاربری بهتر، راه‌حل‌های بیمه‌یی شخصی بیشتر و قیمت‌گذاری بهتر از طریق حق بیمه ارزان‌تر،نفع خواهند برد

 براساس گزارشات، اخیرا در استرالیا نیز سازمانی با عنوان«اینشور تک استرالیا» تاسیس شده که بر نوآوری‌های بیمه‌یی تمرکز دارد و قطعا با توجه به توان بالقوه بالای صنعت بیمه در بهره‌وری از فناوری‌های جدید، نقشی حیاتی در آینده صنعت بیمه این کشور بازی خواهد کرد.

به تازگی استرالیا انجمن جدیدی مختص فناوری بیمه تاسیس کرده و سازمان جدیدی با عنوان اینشور تک استرالیا تاسیس شده که به ‌طور انحصاری بر موضوع پیشرفت در نوآوری بیمه و شرکت‌های نوپا «در بخش فناوری بیمه» تمرکز دارد. سازمان اینشور تک استرالیا به عنوان یک نهاد مستقل از فین تک استرالیا راه‌اندازی شده و نماینده حوزه‌هایی چون شرکت‌های نوپا در فناوری بیمه، بیمه‌گران، بیمه‌گران اتکایی و کارگزاران و دیگر حوزه‌های مرتبط بیمه‌هایی مانند سلامت، رفاه، داده‌ها و تحلیل‌ها، یادگیری ماشین، اینترنت اشیا و تلماتیک است.

 تله‌ماتیک میان‌رشته است که شامل ابزارهای ارسال، دریافت، ذخیره و تجزیه و تحلیل اطلاعات برای ناوبری خودرو است که شامل ارتباطات از راه دور، فناوری وسایل نقلیه، حمل و نقل جاده‌یی، ایمنی جاده‌ها، مهندسی برق و علوم کامپیوتر می‌شود. برنتون چارنلی، رهبر و موسس همکار در سازمان اینشور تک استرالیا در این زمینه اظهار می‌دارد که هدف اصلی آن است که شاهد باشیم، شرکت‌های فناوری بیمه در سطح جهانی موفق عمل کنند و استرالیا قطب جهانی برای فناوری بیمه قلمداد شود. دانیل ستزتو، مدیرعامل فین تک استرالیا در اظهارنظر خود عنوان کرد که ایجاد یک سازمان جدید برای بخش فناوری بیمه گامی منطقی است.

فین تک استرالیا علاقه‌مند است تا اینشور تک استرالیا را حمایت کند. بیمه یک صنعت چندین میلیارد دلاری است و توان بالقوه بالایی برای دیدگاه‌ها و فناوری‌های جدید دارد. با خلق یک نقطه تمرکز شفاف برای سیاست‌گذاری در بخش فناوری بیمه و گرد هم آوردن افرادی از شرکت‌های نوپا و شرکت‌های قدیمی برای همکاری، اینشور تک استرالیا نقشی حیاتی در خلق صنعت بیمه برای آینده بازی خواهد کرد.

 

ارسال نظر