معرفی بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات‌ زلزله

۱۳۹۶/۰۸/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۲۷۴
معرفی بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات‌ زلزله

گروه بانک و بیمه

 هفت بانک به‌عنوان عامل پرداخت تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت به آسیب‌دیدگان ناشی از زلزله استان کرمانشاه تعیین شدند.

پیرو مصوبه 25 آبان 96 هیات وزیران درخصوص پرداخت تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت به آسیب‌دیدگان ناشی از زلزله استان کرمانشاه، بانک‌های ملی، سپه، ملت، تجارت، صادرات، مسکن و کشاورزی به‌عنوان بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات مزبور معرفی شدند که اعطای تسهیلات توسط بانک‌های یاد شده صرفا  با معرفی متقاضی (ساکن در مناطق آسیب‌دیده از زلزله) از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قابل پرداخت است.

به گزارش «تعادل»، قرار است از دو محل به این خانوارها کمک شود؛ یکی از طریق تسهیلات ارزان‌قیمت که برآورد شده باتوجه به اینکه ۱۱هزار خانوار روستایی و ۴۵۰۰ خانوار شهری دچار آسیب شده‌اند، به هر خانوار روستایی ۲۵ میلیون تومان و هر خانوار شهری ۳۵ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اختصاص پیدا کند که شامل کارمزد ۴درصدی خواهد بود. البته علاوه بر تسهیلات نوسازی، دولت به هر خانوار روستایی ۵ میلیون تومان و هر خانوار شهری ۶ میلیون تومان کمک بلاعوض خواهد شد.

بر این اساس مبلغ 767 میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت (با سود و کارمزد ۴درصد در مناطق روستایی و ۵درصد در مناطق شهری) توسط بانک‌های مذکور به آسیب‌دیدگان ناشی از زلزله استان کرمانشاه پرداخت می‌شود.

لازم به ذکر است بدهی احتمالی آسیب‌دیدگان به بانک‌ها و چک برگشتی مانع از دریافت این تسهیلات نخواهد بود.

تسهیلات یاد شده برای بازسازی اماکن مسکونی روستایی، بازسازی اماکن مسکونی شهری، تعمیر اماکن مسکونی شهری و روستایی و تجاری و تامین لوازم خانگی و سایر هزینه‌های ضروری پرداخت می‌شود.

علاوه بر این، براساس مصوبه کمیسیون اعتباری بانک مرکزی، کلیه بانک‌های کشور موظفند نسبت به امهال دو ساله تسهیلات اعطایی قبل از وقوع حادثه به افراد آسیب‌دیده از زلزله (اعم از تولیدی و غیرتولیدی در شهرها و روستاها) با معرفی متقاضی ازسوی ستاد حوادث غیرمترقبه استان کرمانشاه اقدام کنند.

 

ارسال نظر