ابلاغ آیین ‌نامه حاکمیت شرکتی بیمه‌ها تا 2 هفته آینده

۱۳۹۶/۰۸/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۶۲۲

گروه بانک و بیمه   احسان شمشیری   مدیران شرکت‌های مختلف بیمه، مهم‌ترین چالش‌ها و دستاوردهای صنعت بیمه را در هشتاد و دومین سالگرد تاسیس بیمه ایران در سالن اجلاس سران مورد توجه قرار دادند و عبدالناصر همتی، رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به تاکید وزیر اقتصاد در اجرای حاکمیت شرکتی در بیمه‌ها از ابلاغ آیین‌نامه‌یی در این زمینه تا دو هفته آینده خبر داد. به گزارش«تعادل» تاریخ 82 ساله شرکت بیمه موجب شده که بسیاری از مدیران بیمه کشور با کار در شرکت بیمه دولتی ایران رشد پیدا کنند و زمینه توسعه بیمه در شرکت‌های دیگر را فراهم کنند اما صنعت بیمه همچنان از ظرفیت‌های خالی بیمه بدنه، بیمه آتش‌سوزی، بیمه مکمل درمان و بیمه زندگی برخوردار است و جا دارد که با بازنگری در بیمه مکمل درمان از ظرفیت‌های بزرگ این رشته بیمه‌یی استفاده کنیم که هنوز مورد توجه قرار نگرفته و استفاده نشده است.  وی افزود: بیمه‌های ارزان قیمت زندگی مانند مدل‌هایی که در هند است باید طراحی شود که اقشار جامعه با توان مالی متفاوت بتوانند بیمه عمر بخرند. درحال حاضر یک شرکت بیمه عمر فعال است، شرکت دوم از شورای عالی بیمه مجوز گرفته و چند شرکت بیمه جنرال تقاضای تاسیس شرکت عمر داده‌اند. چند شرکت خصوصی نیز به دنبال تاسیس شرکت تخصصی در این زمینه هستند. اما باید تاکید کنم که بیمه‌ها باید حساب‌های خود را تفکیک کنند و حساب‌های عمر و غیرعمر را جداگانه نگهداری کنند. وی اظهار کرد: برای نخستین بار در 6 ماهه نخست سال، رشد حق بیمه و خسارت شخص ثالث یکسان شد و این اتفاق بزرگی است.

 2 توصیه مهم رییس کل به صنعت بیمه

 همتی تاکید کرد: در پرداخت خسارت، شرکت‌های بیمه تامین نقدینگی خود را تنظیم کنند و شرکت‌های بیمه همکاری بین‌المللی خود را افزایش دهند . رییس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: من در امور داخلی شرکت‌ها دخالت نکرده و نمی‌کنم ولی تاکید دارم که بیمه ایران، بیمه عمر خود را تحت یک شرکت مستقل اداره کند. همتی درباره شبکه فروش و نمایندگان اظهار کرد: کسی که پشتیبان توسعه شبکه فروش است، خود من بودم و امروز تعداد نمایندگان فروش از ٤٠هزار نفر هم فراتر رفته است؛ اینکه گفته می‌شود بیمه مرکزی به دنبال محدود کردن نمایندگان و کارگزاران است را رد می‌کنم زیرا که ما حامی آنها هستیم.  وی افزود: در رشته‌های بیمه بدنه ٨٧ درصد ظرفیت خالی داریم؛ باید به بیمه آتش‌سوزی توجه شود زیرا ٨٩ درصد منازل مسکونی فاقد بیمه آتش‌سوزی هستند. همتی گفت: باید بیمه تکمیل درمان که ٨٠ درصد جامعه فاقد آن هستند را با رعایت نرخ فنی توسعه داد.  رییس کل بیمه مرکزی ادامه داد: چیزی که باعث شده، ضریب نفوذ بیمه ایران نسبت به دیگر کشورها عقب باشد به دلیل بیمه عمر است زیرا تنها ١٤درصد مردم بیمه عمر دارند؛ درحالی که در منطقه منا ٢٥درصد مردم بیمه عمر دارند.  همتی تاکید کرد که بیمه مرکزی مقررات سفت و سختی را برای جداسازی ذخایر بیمه‌های عمر از غیر عمر را از هم جدا کنیم. وی ادامه داد: ما توانستیم روند حق بیمه ثالث و خسارت آن را با کمک شرکت‌ها در 6 ماهه نخست سال جاری یکسان کنیم که کار بسیار مهمی است.

 بهبود توانگری مالی در دستور کار

همچنین پورکیانی، مدیرعامل بیمه ایران در مراسم هشتاد و دومین سالگرد تاسیس این شرکت از قرار گرفتن بهبود مستمر و اصلاح فرآیندها در دستورکار این شرکت خبر داد و افزود: برنامه اصلی ما در آینده راه‌اندازی سامانه اعتبارسنجی مشتریان است.  محسن پورکیانی اظهار کرد: امروز بیمه ایران وارد سومین سال از نهمین دهه فعالیت خود شده است؛ روزهای خوب زیاد داشته‌ایم ولی روزهای سخت نیز کم نبوده است. بیمه ایران در تمامی شرایط کیفیت و ارتقای آن را حفظ کرده است هر چند بی‌عیب نبوده‌ایم.  مدیرعامل بیمه ایران خاطرنشان کرد: در دوره فعالیت بیمه ایران، سازمان‌های مهمی مانند تامین اجتماعی، بیمه مرکزی، صندوق تامین خسارت‌های بدنی و... تاسیس شدند. وی ادامه داد: رسالتی بزرگ پیش روی ماست که با قوت ادامه خواهد یافت؛ هویت سازمانی همه اعضای بیمه ایران سرمایه این شرکت است.  مدیرعامل بیمه ایران خاطرنشان کرد: در سال ٩٤ سطح توانگری شرکت در سطح ٤ قرار گرفت و برای همین منظور کمیته‌یی برای بهبود توانگری شرکت تشکیل شد. پورکیانی با بیان اینکه فروش ثالث را هدف قرار نداده‌ایم، اظهار کرد: همکاری خوبی با سندیکای بیمه‌گران در بیمه ثالث خودروهای صفر کیلومتر داشته‌ایم.  وی ادامه داد: با توجه به قانون برنامه ششم، توسعه و تقویت بیمه‌های زندگی را در دستورکار قرار داده‌ایم و در سال گذشته

٨٠٠ هزار نفر را تحت پوشش بیمه زندگی «مان» قرار داده‌ایم. باید خدمات الکترونیکی را توسعه دهیم.

 

ارسال نظر