اخبار

۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۴۵۶

خدمت‌رسانی بانک‌ پاسارگاد به زائران در اربعین حسینی

 شعبه‌های کشیک بانک‌ پاسارگاد در ایام اربعین حسینی، آماده ارائه انواع خدمات بانکی به زائران کربلای معلی هستند.

به گزارش روابط‌ عمومی بانک پاسارگاد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی و آرزوی قبولی طاعات و عزاداری‌ها، شعبه‌های بانک ‌پاسارگاد در ایلام، کرمانشاه و آبادان در روزهای 18 و 19 آبان 1396، از ساعت 8 صبح الی 17 آماده ارائه انواع خدمات بانکی به زائران و شرکت‌کنندگان در راهپیمایی عظیم اربعین سرور و سالار شهیدان هستند. همچنین دستگاه‌های خودپرداز این بانک در طول مسیر، با پشتیبانی 24 ساعته، به زائران و هم‌میهنان خدمت‌رسانی خواهند کرد. مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی بانک‌پاسارگاد به شماره 82890 آماده پاسخگویی به سوالات هم‌میهنان عزیز است.

 

صدور کارت شهروندی بانک شهر برای دانش‌آموزان

مدیر امور بازاریابی بانک شهر از صدور کارت شهروندی این بانک برای دانش‌آموزان و دانشجویان با تخفیف 50درصدی در نمایشگاه‌های کتاب استانی خبر داد.

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط‌عمومی بانک شهر، حسین ابوحمزه با اعلام این خبر گفت: در راستای افزایش رضایتمندی اقشار مختلف جامعه از خدمات متنوع این بانک، کارت شهروندی بانک شهر با تخفیف 50درصدی به دانشجویان و دانش‌آموزان در نمایشگاه‌های کتاب استانی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه کارت شهروندی به عنوان بستری امن، سریع، قابل اطمینان و منعطف در راستای ارائه خدمات نوین بانکی و برای رفاه عمومی شهروندان طراحی شده، افزود: مهم‌ترین هدف این کارت، ایجاد اطمینان‌خاطر برای مشتریان و سرعت بخشیدن به فرآیندهای مالی خرد است.

مدیر امور بازاریابی بانک شهر با تاکید بر اینکه خدمات‌رسانی به بازدیدکنندگان نمایشگاه‌های کتاب استانی با تمام توان انجام می‌شود، گفت: هم‌اکنون به‌روز‌ترین و کامل‌ترین خدمات بانکی در نمایشگاه‌های کتاب استانی به هموطنان ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توجه به مسوولیت‌های اجتماعی و به ویژه حمایت از ترویج فرهنگ کتابخوانی از برنامه‌های بانک شهر است که با جدیت دنبال می‌شود.

وضعیت سپرده‌گذاران ۳تعاونی غیرمجاز واگذار شده

در حالی بیش از دو ماه از واگذاری مسوولیت سه تعاونی منحله افضل‌توس، آرمان و البرز ایرانیان به بانک‌های مجاز گذشته که روند تعیین تکلیف آنها در مرحله‌یی متوقف شد و باید از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط برای این موضوع تصمیم‌گیری شود. در رابطه با البرز ایرانیان که تاکنون فرآیند پرداخت شروع نشده است.

به گزارش ایسنا، در راستای پایان دادن به فعالیت موسسات بزرگ غیرمجاز در اوایل مردادماه امسال بانک مرکزی از تصمیمی خبر داد که براساس آن مدیریت دارایی‌ها و بدهی‌های تعاونی افضل‌توس را به بانک آینده، آرمان (وحدت) به موسسه ملل و همچنین البرز ایرانیان را به بانک تجارت واگذار کرده است. قرار بر این شد تا دو بانک و موسسه‌یی که مسوولیت این تعاونی‌ها را پذیرفته بودند در نتیجه ارزیابی دارایی‌ها و بدهی‌های آنها فرآیند تعیین تکلیف سپرده‌گذاران را در دستور کار قرار دهند، اما طبق اعلام رییس کل بانک مرکزی در این توافق قرار نبود که پوشش کسری بر عهده بانک‌های پذیرنده باشد، بلکه هرگونه کمبودی در نتیجه شناسایی و ارزیابی دارایی‌ها و بدهی‌های این تعاونی‌ها متوجه مدیران و سهامداران آنها بود.

بر این اساس طولی نکشید که بانک آینده از زمان‌بندی برای تعیین تکلیف سپرده‌گذاران افضل‌توس خبر داد و از ابتدای مهرماه تا ۲۵ این ماه را زمان مراجعه سپرده‌گذاران تا سقف 3میلیون تومان اعلام کرد به‌طوری که سپرده‌گذاران می‌توانستند با مراجعه به شعب افضل‌توس و ارائه مدارک و افتتاح حساب دفترچه بانک آینده را در اختیار گرفته و در فاصله ۱۵روز کارت شتابی برایشان صادر شده تا تمام مبلغ تا 3میلیون تومان در دسترس آنها قرار گیرد.

با وجود پایان این مهلت گرچه همچنان سپرده‌گذاران تا 3میلیون تومان فرصت مراجعه و تعیین تکلیف حساب‌های خود را دارند، ولی ورود به ارقام کلان‌تر هنوز مشخص نشده است، طبق آخرین گزارش از وضعیت پرداختی‌ها در این تعاونی از مجموع ۳۶۰ هزار سپرده‌گذار افضل‌توس حدود ۳۱۱هزار نفر یعنی نزدیک به ۸۷درصد تعداد سپرده‌گذاران آن تعیین تکلیف شده‌اند.

اما در رابطه با تعاونی آرمان (وحدت) که به موسسه ملل واگذار شد، فرآیند مرحله‌یی تعیین تکلیف سپرده‌گذاران از ۱۲مهرماه تا ابتدای آبان‌ماه برای سپرده‌های تا سقف 3میلیون تومان مشخص شده بود که سپرده‌گذارانی که تا ۳۱فروردین‌ماه امسال تا 3میلیون تومان وجه داشتند، می‌توانستند با مراجعه به شعب این تعاونی وضعیت حساب خود را مشخص کنند. آخرین وضعیت پرداختی‌ها در تعاونی وحدت از این حکایت دارد که از مجموع ۳۹۰هزار سپرده‌گذار تعاونی غیرمجاز وحدت، ۲۷۰هزار نفر یعنی حدود ۷۲درصد از سپرده‌گذاران تعیین تکلیف شده‌اند.

در مجموع در مورد هر دو تعاونی افضل‌توس و وحدت با وجود پایان زمان مشخص شده برای تعیین وضعیت سپرده‌گذاران تا سقف 3میلیون تومان همچنان شرایط برای مراجعه به شعب وجود دارد، ولی مبالغ بالاتر فعلا متوقف است، چرا که در این رابطه باید از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط تصمیم‌گیری و به بانک آینده و موسسه ملل به عنوان مسوول اجرای تعهدات ابلاغ شود.

این در حالی است که طبق اعلام حیدری معاون نظارت بانک مرکزی برای تعیین تکلیف باقیمانده سپرده‌گذاران تعاونی‌های افضل‌توس و وحدت پیشنهادات لازم توسط بانک مرکزی به کمیته منتخب سران سه قوه ارائه شده که نتیجه آن پس از برگزاری جلسه کمیته منتخب و بررسی پیشنهاد بانک مرکزی اعلام می‌شود. با این حال ظاهرا تاکنون آنچه بانک آینده و موسسه ملل برای سپرده‌های تا سقف 3میلیون تومان این دو تعاونی پرداخت کرده‌اند از منابع خود آنها بوده و باید در ادامه تسویه شود. در حالی که پیش از این قرار نبود، منابع این بانک‌ها درگیر بدهی تعاونی‌های منحله باشند.

 

ارسال نظر