دلار مبادله‌ای در مرز 3500 تومان

۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۴۵۴

اثر ایجاد درگاه مبادلات بین بانکی بر کاهش فاصله نرخ‌های مبادله‌ای و آزاد ارز

گروه بانک و بیمه|

روز شنبه 13 آبان 96 نرخ رسمی 17 ارز افزایش، 20 ارز کاهش و 2 ارز بدون تغییر اعلام شد. دلار 3499.9تومان، پوند با 463ریال کاهش 4576.8تومان و یورو با افت 94ریالی 4064.3تومان ارزش‌گذاری شد.

به گزارش «تعادل»، صرافی‌های پایتخت نیز هر دلار امریکا را با ۲تومان کاهش نسبت به روز پنج‌شنبه گذشته ۴هزار و ۵۱تومان می‌فروختند. همچنین قیمت داد و ستد هر یورو با ۱۱تومان و هر پوند با ۵۰تومان کاهش نسبت به روز پنج‌شنبه گذشته به‌ترتیب ۴هزار و ۷۶۹ و ۵هزار و ۳۶۸تومان تعیین شده بود. اختلاف

2 نرخ دلار آزاد و مبادله‌یی روز گذشته به 551تومان رسید که در پایین‌ترین سطح در 45روز گذشته بوده است. برخی کارشناسان معتقدند به‌دنبال انتشار خبر ایجاد درگاه اینترنتی مبادلات ارزی بین بانکی، احتمالا اثر نسبی بر نرخ‌های ارز خواهد گذاشت و این موضوع می‌تواند به کاهش فاصله نرخ‌های مبادله‌یی و آزاد منجر شود.

در بازار طلا نرخ اونس جهانی به 1270 دلار رسید و در بازار تهران روز آرامی را سپری کرد و تغییرات قیمت محسوسی را نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته شاهد نبودیم. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۸۰۰ تومان کاهش یک‌میلیون و ۳۲۰هزار تومان فروخته می‌شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۷۰۰تومان کاهش نسبت به روز پنج‌شنبه گذشته، یک‌میلیون و ۲۷۸هزار و ۳۰۰تومان معامله شد. نیم سکه با ۶۰۰تومان رشد نسبت به روز پنج‌شنبه ۶۷۷هزار و ۶۰۰تومان و هر قطعه ربع سکه بهار آزادی نیز با ۶۰۰تومان افزایش، ۳۸۲هزار و ۶۰۰تومان ارزش‌گذاری شد. قیمت هر قطعه سکه گرمی نیز با ۴هزار و ۲۰۰تومان رشد نسبت به روز پنج‌شنبه گذشته ۲۵۹هزار و ۲۰۰تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار بدون تغییر قیمت، ۱۲۴هزار تومان تعیین شده بود.

 

ارسال نظر