اخبار

۱۳۹۶/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰

5391 میلیارد ریال تسهیلات بانک رفاه به بنگاه‌های کوچک

آخرین آمار تسهیلات اعطایی بانک رفاه به بنگاه‌های کوچک و متوسط اعلام شد. بانک رفاه طی سال 95 تا پایان مهر ماه سال جاری، بالغ‌بر 5هزار و 391 میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع بانک به بنگاه‌های کوچک و متوسط پرداخت کرده است.  به گزارش روابط عمومی بانک رفاه، تسهیلات اعطایی بانک طی سال 95 بالغ‌بر 4هزار و 491 میلیارد ریال بوده و طی 7 ماهه سال جاری نیز بیش از 900میلیون ریال پرداخت شده است.

توزیع 28 هزار بن کارت در نمایشگاه کتاب تبریز

مسوول دبیرخانه اجرایی نمایشگاه‌های کتاب بانک شهر از توزیع بیش از 28 هزار بن کارت خرید کتاب در بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی شمال‌غرب کشور خبر داد.

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، مهدی اکرمی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از دوم تا هفتم آبان ماه سال جاری، گفت: از این نمایشگاه که پس از نمایشگاه بین‌المللی کتاب پایتخت بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب استانی به حساب می‌آید تا روز پایانی در حدود 2 میلیون نفر بازدید کردند.

وی افزود: تمام خدمات بانکی از جمله افتتاح حساب، صدور کارت نقدی، واریز و برداشت وجه و... در باجه‌یی با تعداد 16 کانتر به علاقه‌مندان به حوزه کتابخوانی ارائه شد.  اکرمی با اشاره به اینکه برای نخستین‌بار

بن کارت‌های یک‌میلیون و 500 هزار ریالی برای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان مقطع دکتری صادر شد، ادامه داد: همچنین تعداد  3 دستگاه خودپرداز سالنی در سالن‌های نمایشگاه جهت رفاه حال مراجعه‌کنندگان راه‌اندازی و همه خدمات نوین بانکی، مشاوره درخصوص ارائه تسهیلات به ناشران، معرفی سپرده زرین شهر، بازاریابی جهت جذب سپرده‌گذار و معرفی بانک شهر انجام پذیرفت.  مسوول دبیرخانه اجرایی نمایشگاه‌های کتاب بانک شهر تصریح کرد: متقاضیان خرید کتاب در این نمایشگاه توانستند با پرداخت 80درصد از مبلغ بن کارت، از 800 غرفه موجود در نمایشگاه که بیش از 150 هزار عنوان کتاب ارائه می‌دادند، خرید کنند. علاوه بر آن می‌توانند تا یک ماه پس از اتمام نمایشگاه از 16 کتابفروشی منتخب معرفی شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح شهر اقدام به خرید کتاب کنند.  اکرمی در ادامه گفت: متقاضیان می‌توانند در صورت وجود مانده بن کارت یا عدم خرید کتاب پس از گذشت 40 روز از پایان نمایشگاه با مراجعه به همه خودپردازهای بانک شهر یا همه کارتخوان‌های متصل به شبکه شتاب نسبت به دریافت قدرالسهم خود اقدام کنند.

بررسی تراکنش‌های زیر ۵ میلیارد  تا سال ۹۵ منتفی شد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: بررسی صورت‌های مالی تراکنش‌های زیر ۵ میلیارد تومان تا سال ۹۵ منتفی شد.

محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به نشست کمیسیون اقتصادی با رییس سازمان امور مالیاتی و روسای اتاق‌های اصناف، بازرگانی و تعاون درخصوص بررسی وضعیت تراکنش‌های بانکی به خبرگزاری خانه ملت گفت: با توجه به اقداماتی که درخصوص بحث شفافیت اطلاعات اقتصادی در کشور درحال انجام است، یکی از محورهای آن این است که بتوانیم از طریق تراکنش‌های بانکی به خیلی از موضوعات چون پولشویی در اقتصاد کشور و فرار مالیاتی تسلط پیدا کنیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اخیرا در این موارد تداخلی رخ داده است، ادامه داد: مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی در تقابل با فعالیت فعالان اقتصادی بود بنابراین در نشستی با حضور اتاق‌های بازرگانی، اصناف، تعاون و رییس سازمان امور مالیاتی مباحث خوبی در همین راستا مطرح شد.

لزوم شکستن انحصار شرکت‌های پرداخت

یک کارشناس بانکی از لزوم شکستن انحصار ۱۲شرکت پرداخت برای بهبود و اصلاح نظام کارمزدها خبر داد.  محمدحسین مهرانی در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات درباره تغییر و اصلاح نظام کارمزدها اظهار کرد: بانک مرکزی تاکنون در زمینه نظام‌های پرداخت رویکرد و عملکرد مثبتی داشته و این مسیر طولانی را به خوبی طی کرده است.  وی ادامه داد: اما برخی نقاط تاریک هم در این مسیر وجود دارد که برای بهبود خدمات و ادامه مسیر باید این مشکلات رفع شود.

وی گفت: نظام کارمزدی شرکت‌های پرداخت در ابتدای فعالیت این شرکت‌ها بسیار کارآمد و به عنوان یک موتور محرک برای به حرکت درآمدن این نظام بود اما اکنون پس از گذشت چند سال و فعالیت این نظام نیازمند تغییر روش‌هاست.  مهرانی با اشاره به اینکه هم‌اکنون با وسعت تکنولوژی و ورود داوطلبان پویایی همچون فین تک‌ها باید روش کارها تغییر کند، افزود: به نظر من دیگر این سازوکار پاسخگو نیست و باید رویکرد جدیدی درباره پی اس پی‌ها داشته باشیم و این نظام کارمزدی دیگر جلب ‌توجه نخواهد کرد.

به گفته وی با ادامه این روند، شرکت‌های پی‌اس‌پی از چارچوب خود خارج خواهند شد و به همین دلیل نیازمند بازنگری جدی در این مسیر هستیم.

وی دو پیشنهاد برای بهبود و اصلاح نظام کارمزدها داشت و در این باره اظهار کرد: اقدام نخست شکستن محدودیت ۱۲شرکت پرداخت است که باید با افزایش تعداد شرکت‌های پرداخت و افزایش نظارت‌ها در این زمینه، انحصاری که برای این شرکت‌ها ایجاد شده از بین برود.  مهرانی همچنین به بهبود کیفیت تراکنش‌ها به عنوان دیگر پیشنهاد دیگر برای بهبود نظام کارمزدها عنوان کرد و افزود: همیشه به تعداد تراکنش‌ها بیشتر از کیفیت آنها توجه می‌شود درحالی که در شرایط فعلی با پیشرفت تکنولوژی دیگر تراکنش ناموفق معنی ندارد و باید برای بهبود این تراکنش‌ها اقدام جدی صورت گیرد.

وی ادامه داد: از طرفی باید از توان شرکت‌های پرداخت در معاملات بین‌المللی و برقراری ارتباطات بین‌المللی نیز استفاده کرد.

 

 

ارسال نظر