اخبار

۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۹۸۷

بانک ‌شهر پشتیبان قابل اعتماد برای شهرداری‌ها

رییس شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر لزوم تعامل گسترده میان بانک‌شهر و شهرداری‌ها گفت: این بانک، پشتیبان و حامی قابل اعتماد برای شهرداری‌های کشور است.

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک‌شهر، عبدالله جلالی با بیان این مطلب افزود: اقدامات حمایتی این بانک از پروژه‌های عمرانی و فرهنگی شهرها، منشأ خدمات قابل قبولی برای شهروندان است. وی تصریح کرد: خدمات پیشخوان‌های شهرنت بانک‌شهر بسیار ارزنده است و رضایت شهروندان و استقبال گسترده از آن نشانگر جلب اعتماد عمومی به این ایده خلاقانه است.

رییس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه توانمندی‌های بانک‌شهر در حوزه مکانیزه کردن خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی قم مورد بررسی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: قطعا از ظرفیت‌ها و حمایت‌های بانک شهر در خط ٢مترو و منوریل قم استفاده خواهد شد.جلالی در ادامه خاطرنشان کرد: بانک‌شهر در این مدت، نقش مهمی در تکمیل و اجرای پروژه‌های شهری داشته است و بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام با حمایت این بانک به سرانجام رسیده است.

حمایت بیمه از حادثه‌دیدگان زلزله خراسان‌

در پی زلزله ۵,۷ریشتری در حوالی شهر پیش‌قلعه استان خراسان‌شمالی که منجر به فوت و نقص عضو تعدادی از هموطنانمان و خسارت به اموال آنان شد با پیگیری‌های اداره کل نظارت فنی بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه با پرداخت سریع خسارت از آنها حمایت کردند.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، تاکنون حدود ۸,۹۷۱ فقره خسارت در رشته‌های بیمه اموال (آتش‌سوزی و مهندسی) به ۱۸ شرکت بیمه ایران، آسیا، البرز، دانا، معلم، پارسیان، کارآفرین، رازی، دی، سینا، نوین، پاسارگاد، کوثر، میهن، ما، آرمان، سرمد و تجارت نو اعلام شده که از این تعداد تاکنون 7.631مورد خسارت مجموعا به 119.484.107.484مبلغ ریال در وجه ذی‌نفعان حادثه پرداخت شده است.

بر اساس این گزارش، حسب اعلام شرکت‌های بیمه حدود ۱,۲۶۹ فقره پرونده خسارت در دست بررسی و رسیدگی بوده، ۶۴ فقره پرونده به دلیل کمتر بودن مبلغ خسارت وارده از مبلغ فرانشیز مندرج در بیمه‌نامه یا عدم اخذ پوشش زلزله غیرقابل پرداخت اعلام و ۷ فقره پرونده خسارت به دلیل انصراف بیمه‌گذار از دریافت خسارت مختومه شده است.

نظارت موثر بیمه‌ها بر وضعیت دفاتر نمایندگی

برای نظارت موثر و کارآمد بر فعالیت نمایندگان بیمه، کارشناسان بیمه مرکزی از ۵۰۰دفتر نمایندگی شرکت‌های بیمه ‌بازدید کردند.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی بیمه مرکزی، حبیب میرزایی معاون نظارت در این خصوص گفت: حسب بررسی‌های میدانی و بازرسی کارشناسان بیمه مرکزی از بالغ بر۵۰۰دفتر نمایندگی شرکت‌های بیمه بازدید شد. بسیاری از دفاتر نمایندگان فاقد استانداردهای لازم در شأن شرکت بیمه ذی‌ربط بوده و موارد متعددی از عدم رعایت مفاد آیین‌نامه تنظیم امور نمایندگی بیمه (شماره۷۵) و مقررات مربوطه در نحوه فعالیت نمایندگان وجود دارد.

وی اشتراک دفاتر نمایندگی با سایر مشاغل و فقدان تابلو نمایندگی در محل فعالیت، واگذاری اختیار نمایندگی به اشخاص غیر واجد شرایط، فعالیت نمایندگان حقوقی بدون دارا بودن مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره بیمه‌یی واجد شرایط، نامشخص بودن محل فعالیت یا عدم فعالیت در آدرس رسمی اعلام شده، عدم ثبت اطلاعات کارکنان و بازاریابان در سامانه سنهاب، عدم تمدید پروانه نمایندگی در موعد مقرر، تاسیس دفاتر فرعی غیرمجاز توسط برخی نمایندگان بیمه، استفاده از رمز عبور برخی نمایندگان سایر شرکت‌های بیمه، فعالیت در خارج از کشور یا قلمرو مجاز بدون اخذ مجوزهای لازم، واگذاری کد صدور نماینده به برخی کارگزاران بیمه، اعطای کد صدور فرعی بدون ضابطه به برخی نمایندگان بیمه توسط برخی شرکت‌های بیمه، پرداخت هزینه خارج از آیین‌نامه کارمزد توسط برخی شرکت‌های بیمه در قالب قراردادهای برون‌سپاری و ایجاد امکان صدور بیمه‌نامه برای برخی نمایندگان تعلیق شده توسط شرکت بیمه را از مهم‌ترین تخلفات اعلام کرد.

میرزایی با اشاره به عدم نظارت مطلوب شرکت‌های بیمه بر فعالیت نمایندگان خود گفت: با عنایت به مفاد ماده ۲۵ آیین‌نامه تنظیم امور نمایندگی بیمه (شماره ۷۵) مبنی بر اینکه «شرکت بیمه مسوول احراز و انطباق شرایط فعالیت نمایندگان خود با مقررات این آیین‌نامه است».

باید تدبیری اندیشیده شود که شرکت بیمه به صورت مستمر بر نحوه فعالیت نمایندگان و استمرار تطابق فعالیت آنها با آیین‌نامه‌های مربوط نظارت موثر داشته و بازدیدهای میدانی از دفاتر نمایندگان را به نحو مقتضی انجام داده و در سوابق هریک از نمایندگان درج شود.

همچنین ضروری است، برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی‌ مستمر و کارآموزی برای نمایندگان ذی‌ربط جهت تبیین مقررات مربوطه حین خدمت پیش‌بینی شود.

معاون نظارت بیمه مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: بازرسان بیمه مرکزی در بازدیدهای نظارتی از شرکت‌های بیمه، نحوه اعمال نظارت بر نمایندگان ذی‌ربط و کیفیت و کمیت بازدیدهای میدانی را مورد بررسی و پایش قرار داده و انجام بازدیدهای نظارتی و ارائه گزارش‌های مربوطه یکی از شاخص‌های مدنظر بیمه مرکزی برای موافقت با تعداد جذب نماینده جدید توسط شرکت‌های بیمه خواهد بود.

 

ارسال نظر