اخبار

۱۳۹۶/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۹۰۴

تحقق توسعه خطوط مترو با حمایت بانک شهر

 نایب‌رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به اینکه بانک شهر بزرگ‌ترین پشتیبان شهرداری‌هاست، گفت: توسعه خطوط مترو در کلان‌شهرها تنها با حمایت بی‌وقفه بانک شهر میسر شده است.

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، مجید فراهانی با اشاره به نقش این بانک در پشتیبانی پروژه‌های مختلف در کلان‌شهرها گفت: بانک شهر تنها بانکی است که سهامش متعلق به شهرداری‌های کلان‌شهرها و مدیریت شهری است و از زمان تاسیس تاکنون توانسته فعالیت‌های مهمی را جهت تامین مالی پروژه‌های شهرداری کلان‌شهرها و توسعه شهرها ایفا کند. وی با بیان اینکه تا قبل از ایجاد بانک شهر، کلان‌شهرها و همچنین شهرداری‌های شهرهای مختلف از وجود یک موسسه مالی قابل اطمینان برای پشتیبانی پروژه‌های خود بی‌بهره بودند، تصریح کرد: تاسیس بانک شهر باعث شد پشتوانه مالی برای کلان‌شهرها در اجرای پروژه‌ها ایجاد شود.

نایب‌رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه در تهران نیز بانک شهر نقش مهمی در توسعه و تامین مالی پروژه‌ها داشته و دارد، افزود: در حال حاضر شاهد هستیم بانک شهر تامین مالی خط شش، خط هفت مترو و ادامه خط یک مترو که نیاز به تامین مالی نزدیک ۱۰ هزار میلیارد تومان دارد را تقبل کرده است.

فراهانی به بازدید اخیرش از پروژه خط 6 مترو اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل توسعه بدون وقفه خط 6، تامین مالی منظم از سوی بانک شهر در این پروژه مهم بود که سبب شده ۲۴ ساعته ساخت این پروژه که در راستای تسهیل رفت و آمد مردم و کاهش آلودگی هواست، پیش رود.

وی بانک شهر را بزرگ‌ترین پشتیبان مالی شهرداری‌ها دانست و خاطرنشان کرد: این بانک نقش مهمی در پیشبرد فعالیت‌های شهرداری‌ها داشته است، هرچند در حوزه‌های دیگر همچون بانکداری الکترونیک فعال و موفق بوده به‌گونه‌یی که در بانکداری الکترونیک سرآمد است و همچنین با ایجاد شهرنت به صورت ۲۴ ساعته خدمات بانکی ارائه می‌کند و شهروندان با ورود به شهرنت‌ها در هر ساعت از شبانه‌روز خدماتی مشابه باجه بانکی دریافت می‌کنند.

جریمه موتورسیکلت‌های فاقد بیمه بخشیده شد

 شرکت‌های بیمه مکلف شده‌اند ۱۰۰درصد جریمه موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث را ببخشند. به گزارش اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه مکلف شده‌اند برای موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث که از تاریخ اول آبان ماه سال جاری تا پایان دی ماه ۱۳۹۶ اقدام به خرید بیمه‌نامه شخص ثالث می‌کنند، نسبت به صدور بیمه‌نامه با حذف ۱۰۰درصدی مبلغ جریمه موضوع بند (ب) ماده ۲۴ قانون بیمه اجباری شخص ثالث مصوب سال ۱۳۹۵ اقدام کنند. پیش‌تر علی جباری رییس صندوق‌های تامین خسارت‌های بدنی به ایبِنا گفته بود که مرحله سوم طرح بخشودگی بیمه موتورسیکلت‌ها از ابتدای آبان ماه آغاز می‌شود. مرحله اول این طرح از ابتدای اسفندماه ۱۳۹۵ تا پایان سال گذشته و مرحله دوم نیز از ابتدای تیرماه ۱۳۹۶ تا پایان شهریورماه سال جاری اجرا شده بود.

اتصال کارت‌های شتابی ایران به روسیه

 مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک از اتصال کارت‌های شتابی ایران به کارتخوان‌های روسیه تا سه ماه آینده خبر داد.

سیدابوطالب نجفی در گفت‌وگو با ایبِنا، اظهار کرد: ارتباط شبکه پرداخت با روسیه مساله متفاوتی است و در این مرحله قرار است سوئیچ فعلی شبکه شتاب کشور با سوئیچ میر روسیه ارتباط برقرار کند و در فاز اول نیز این ارتباط روی درگاه‌های ATM برقرار می‌شود. وی با بیان اینکه، اتصال به سوئیچ روسیه با ارتباط شبکه پرداخت ایران با بین‌الملل متفاوت است، تصریح کرد: اتصال سوئیچ ایران با میر روسیه در دو الی سه ماه دیگر عملیاتی می‌شود بدین معنا که با روس‌ها به این توافق رسیدیم که در فاز اول کارت‌های شتابی ایران رویATM‌های روسیه و کارت‌های روسیه نیز روی‌ATM‌های ایران پذیرش شوند.

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک گفت: بحث دومی که در این خصوص مطرح است این است که شبکه پرداخت ایران به شبکه‌های بین‌المللی متصل شود از این‌رو برای این اتصال نیازمند یک زیرساخت هستیم که این زیرساخت باید سوئیچی باشد که با استاندارد بین‌المللی همخوانی داشته باشد.

 نجفی افزود: بر این اساس در این حوزه در حال آماده‌سازی یک شبکه هستیم که به‌منظور آماده شدن این شبکه با شرکت روسی BPC یک قرارداد به‌منظور ایجاد این زیرساخت منعقد شده است.

وی یادآور شد: با آماده شدن این زیرساخت هنگامی که مذاکرات بانک مرکزی با شبکه پرداخت بین‌المللی به نتیجه برسد و توافقات با بانک‌های دیگر کشورها به مرحله نهایی برسد شبکه پرداخت ایران برای این اتصال آماده باشد.  نجفی افزود: برخی رسانه‌ها با انتشار این خبر برداشت کردند که شبکه پرداخت ایران در حال حاضر به شبکه‌های بین‌المللی متصل می‌شود که این برداشت درست نیست و در مقطع کنونی تنها زیرساخت این اتصال در حال آماده‌سازی برای زمانی است که شرکت‌های بین‌المللی پرداخت آمادگی پیدا کردند برای این اتصال در کشور نیز زیرساخت این اتصال فراهم باشد. وی در پاسخ به این پرسش که سیاست‌هایی که ترامپ در قبال ایران در پیش ‌گرفته چه تاثیری بر این روند دارد، اذعان داشت: تجربه ثابت کرده که چنین سیاست‌هایی پایدار نیست و ترامپ هم به‌دلیل قول‌هایی که در زمان قبل انتخابات داده به چنین رویکردی روی آورده است.

نجفی خاطرنشان کرد: ترامپ با چنین رویکردی می‌خواهد به جامعه بین‌الملل و سیاستمداران امریکا نشان دهد که بخشی از قول‌های خود را اعمال می‌کند اما به‌تدریج چنین مواضعی که جنبه نمایشی دارد تعدیل و اصلاح می‌شود.

 

ارسال نظر