تقویت سرمایه اجتماعی با کمک رسانه‌ها و صنعت بیمه

۱۳۹۶/۰۸/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۶۶۳
تقویت سرمایه اجتماعی با کمک رسانه‌ها و صنعت بیمه

 پرداخت کارمزد به کارگزار در قرارداد زائران معنا ندارد  

اجرای ifrs در صنعت بیمه نهایی شد

 

گروه بانک وبیمه| احسان شمشیری|

 رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه نرخ و شرایط فنی بیمه‌نامه زائران اربعین باید به تایید بیمه مرکزی برسد، گفت: بیمه ایران درباره سهم ۱۷درصدی کارگزار در بیمه زائران اربعین گزارش می‌دهد و پرداخت کارمزد به کارگزار در قرارداد زائران اربعین معنا ندارد و بر همین اساس به این قرارداد ورود می‌کنیم.

به گزارش «تعادل» عبدالناصر همتی، رییس کل بیمه مرکزی در حاشیه مراسم نخستین هم‌اندیشی چالش‌های صنعت بیمه در رسانه که با حضور مدیران روابط‌عمومی و برخی مدیران عامل صنعت بیمه برگزار شد با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید در جهت اقتدار سرمایه‌های اجتماعی تلاش کنند، افزود که اعتماد عمومی به عنوان یک سرمایه اجتماعی به‌شدت آسیب‌پذیر شده و رسانه‌ها در این شرایط باید به احیای این وضعیت کمک کنند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی حوادث اخیر و لزوم مدیریت ریسک در خانواده‌ها در مواجهه با این ریسک‌ها افزود: رشد 20درصدی پرتفوی آتش‌سوزی صنعت و رشد 23درصدی خرید بیمه‌های بدنه اتومبیل ناشی از اطلاع‌رسانی‌هایی است که در رابطه با حوادث و قوانین جدید صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه صنعت بیمه 3میلیارد دلار خسارت در رشته اتومبیل می‌دهد و باید با کمک رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی این معضل را برطرف کنیم، افزود: اجرای صحیح ماده 18 قانون جدید شخص ثالث می‌تواند به کاهش تصادفات و صدمات جانی و مالی در رشته ثالث کمک کند و از رسانه‌ها می‌خواهیم که در این مسیر قدم بردارند. همتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که اجرای ifrs در صنعت بیمه نهایی شده و دستورالعمل‌های مربوطه را به بورس ارسال کردیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیمه توسعه 400میلیارد تومان خسارت پرداخت نشده دارد که باید در زمینه تسویه آن وارد عمل شود تا موضوع فعالیت دوباره آن مورد بررسی قرار گیرد. وی در پاسخ به این پرسش که برخی فعالان صنعت بیمه عنوان می‌کنند بیمه زائران اربعین برای شرکت بیمه‌گری که نه تنها سودآور نیست بلکه مبلغ

16 هزار تومان حق بیمه برای پوشش سه بیمه‌نامه عمر، حادثه و درمان غیرفنی است و در نهایت بر زیان انباشته بیمه ایران می‌افزاید، اظهار داشت: من از مقدمات بیمه زائران اربعین مطلع هستم، ‌البته متن نهایی قرارداد را هنوز به ما نداده‌اند و در متن قرارداد تغییراتی داده شده که باید به تایید بیمه مرکزی برسد. وی اضافه کرد: قرارداد بیمه امسال زائران اربعین با قرارداد سال گذشته مقایسه و ارزیابی فنی خواهد شد. رییس کل بیمه مرکزی در خصوص وجود کارگزار در قرارداد منعقده فی‌مابین بیمه ایران و سازمان حج و زیارت گفت: این قرارداد بین دو نهاد دولتی منعقد شده ضمن اینکه این قرارداد در راستای پوشش بیمه‌یی زائران حسینی است، در این راستا معتقدم در این دست قراردادها که دو طرف دولتی هستند و پوشش ملی محسوب می‌شود، وجود کارگزار و پرداخت کارمزد معنا ندارد. وی در ادامه تاکید کرد: بیمه مرکزی بر نرخ‌های این قرارداد نظارت کافی خواهد کرد و در زمینه وجود کارگزار نیز ان‌شاءالله به زودی باید پاسخگو باشد. بیمه ایران تمام زائران اربعین حسینی که به‌صورت انفرادی یا گروهی و به شکل قانونی از کشور خارج می‌شوند را بیمه می‌کند.

رییس کل بیمه مرکزی افزود: تنها بحثی که الان مطرح است، بحث حضور کارگزار در قرارداد و سهم 17درصدی است که آن هم مورد توجه ماست و خواسته‌ایم بیمه ایران در این رابطه گزارش دهد و نظر خود را درباره آن اعلام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این‌گونه نیست که شرکت‌های بیمه از این زاویه کاسبی‌ بالایی کنند یا زیان داشته باشند. بیمه دانا به عنوان بیمه‌گر سال گذشته مراسم راهپیمایی اربعین از محل پوشش بیمه زائران ضرر نکرد و برایش قرارداد و بیمه‌نامه خوبی بود.

همتی در پاسخ به اینکه می‌گویند انتخاب کارگزار حق بیمه‌گذار یا همان سازمان حج و زیارت است، گفت: بله، اما ما مراقبت می‌کنیم که نرخ‌ها به زیان زوار نباشد و شرکت بیمه‌گر هم متضرر نشود.

 

ارسال نظر