جریمه بانک‌های ترکیه برای نقض تحریم‌های ایران تکذیب شد

۱۳۹۶/۰۸/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۵۸۴

در حالی که در روز گذشته روزنامه ‌هابرترک به نقل از منابع بانکی خبر داد 6 بانک ترکیه با میلیاردها دلار جریمه مقامات امریکایی به دلیل نقض تحریم‌های ایران روبه‌رو هستند، اما این خبر بلافاصله از سوی مقامات ترکیه تکذیب شد.

به گزارش ایسنا، دو مقام اقتصادی بلندپایه ترکیه به رویترز گفتند که ترکیه درباره چنین جریمه‌هایی از سوی مقامات امریکایی مطلع نشده است و رگولاتورهای امریکا معمولا به بخش تحقیقات جرایم مالی وزارت دارایی اطلاع می‌دهند.

رگولاتور بانکی ترکیه در تکذیب خبر جریمه‌های امریکا به دلیل نقض تحریم‌های ایران از مردم خواست شایعات درباره موسسات مالی را نادیده بگیرند. یک سخنگوی وزارت خزانه‌داری امریکا که مسوول اجرای تحریم‌هاست، در اظهارنظری گفت: خزانه‌داری نیتش یا اقدامات احتمالی را تلگراف نمی‌کند.

این گزارش در شرایطی منتشر شده که روابط میان واشنگتن و آنکارا به دلیل اختلافات دیپلماتیک تیره شده و باعث شده هر دو کشور شمار صدور روادید برای شهروندان یکدیگر را کاهش دهند.

هابرترک از 6 بانکی که با جریمه امریکا روبه‌رو هستند، نام نبرده است اما گفته می‌شود که یکی از این بانک‌ها با بیش از ۵میلیارد دلار جریمه روبه‌روست در حالی که جریمه سایر بانک‌ها کمتر است. طبق گزارش این روزنامه ترکیه‌یی، مقامات امریکایی در چند روز آینده به بانک‌ها درباره جریمه‌شان اطلاع می‌دهند و بانک‌ها احتمالا برای کاهش میزان جریمه مذاکره خواهند کرد.

دادستان‌های امریکایی ماه گذشته وزیر اقتصاد سابق ترکیه و مدیر سابق یک بانک دولتی را به توطئه برای نقض تحریم‌های ایران از طریق جابه‌جایی غیرقانونی صدها میلیون دلار از طریق سیستم مالی امریکا برای تهران متهم کردند.

 

ارسال نظر