گسترش فعالیت‌های بانک اکو در ایران

۱۳۹۶/۰۷/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۷۱۱

موافقتنامه همکاری میان شبکه بانکی ایران و بانک توسعه و تجارت سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو صبح دیروز با حضور مقامات ارشد بانکی دو کشور در آنکار امضا شد.

به گزارش «تعادل»، براساس این موافقتنامه شرایط و ضوابط فعالیت دفتر نمایندگی بانک اکو در قلمرو جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌شود. پیش از این موافقتنامه‌های مشابهی بین بانک اکو و دولت ترکیه به عنوان میزبان دفتر مرکزی بانک و دولت پاکستان به عنوان میزبان دفتر نمایندگی بانک اکو در کراچی منعقد شده بود.

اجازه امضای این موافقتنامه به موجب مصوبه هیات دولت داده شده که به موجب این مصوبه، لازم است مراحل تصویب و اجرای موافقتنامه ظرف حداکثر سه سال طی شود. همچنین موافقتنامه مذکور پس از طی مراحل قانونی و تصویب آن توسط مجلس شورای اسلامی لازم‌الاجرا خواهد بود. امضای موافقتنامه همکاری، امکان گسترش فعالیت‌های بانک اکو در ایران را به دنبال خواهد داشت و با اجرای آن حضور موثرتر بانک اکو در اعطای تسهیلات مالی به بانک‌های ایرانی و اعطای فاینانس به پروژه‌های توسعه‌یی در ایران امکان‌پذیر خواهد شد. بانک اکو همچنین می‌تواند با فراهم آوردن زیرساخت‌های مالی ضروری، نقش موثری در گسترش بازرگانی بین اعضای سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو داشته باشد.

این موافقتنامه با حضور مقامات ارشد بانکی ایران، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، مدیرکل امور بین‌الملل بانک مرکزی و برهان‌الدین آکتاش معاون بانک توسعه و تجارت سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو ‌۱۸ مهرماه ۱۳۹۶در آنکار پایتخت ترکیه به امضا رسید.

 

 

ارسال نظر