اخبار

۱۳۹۶/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۵۴۴

تعیین تکلیف ۸۵درصد سپرده‌گذاران افضل توس

پیش‌بینی‌ها بر این است که در پایان مرحله اول از تعیین تکلیف سپرده‌گذاران افضل توس که اکنون تا سقف 3میلیون تومان در حال اجراست، وضعیت حدود ۸۵ درصد از کل سپرده‌گذاران مشخص شود.

به گزارش ایسنا، از اول مهرماه و به مدت ۲۵ روز و طی فرآیند مرحله‌یی تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تا سقف 3میلیون تومان تعاونی منحله افضل توس در دستور کار بانک آینده قرار گرفت. تازه‌ترین اخبار دریافتی حاکی از آن است که افضل توس حدود ۳۶۰هزار سپرده‌گذار دارد که به‌طور مرحله‌یی تعیین تکلیف می‌شوند، همچنین در مدت ۲۵روزه پیش‌بینی شده که تا سقف 3میلیون تومان در دستور کار قرار دارد با مراجعه سپرده‌گذاران مشمول تا حدود ۸۵درصد سپرده‌گذاران تعیین وضعیت خواهند شد. براساس این آمار به نظر می‌رسد تا حدود ۳۰۰ هزار نفر از کل سپرده‌گذاران در پایان ۲۵ مهرماه وضعیت مشخص شده‌یی داشته باشند. سپرده‌های تا سقف میلیون تومان تعاونی منحله افضل توس حدود ۹۰درصد سپرده‌های آن را تشکیل می‌دهد. بعد از مرحله 3میلیونی نوبت به ارقام بالاتری خواهد رسید که شرایط و ضوابط آن از طریق دستگاه‌های مربوطه مشخص و از سوی بانک آینده اجرایی خواهد شد.

فعالیت بیش از 350پیشخوان شهرنت در 183 شهر

قائم‌مقام معاونت و مدیر امور سازمان و برنامه‌ریزی بانک شهر از فعالیت بیش از 350پیشخوان شهرنت در 183 شهر کشور خبرداد.

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط‌عمومی بانک شهر سید مرتضی صالحی با اعلام این خبر گفت: تا پایان سال نزدیک به 70درصد خدمات بانکی که در سطح شعب ارائه می‌شود از طریق شهرنت‌های دارای دستگاه خود بانک انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه روند توسعه شهرنت‌ها مطابق با پیش‌بینی‌های انجام شده در برنامه استراتژیک بانک تا 1000دستگاه توسعه خواهد یافت، افزود: شهرنت‌ها در پایان سال گذشته به 350دستگاه رسید و قرار است تا پایان سال جاری به ۴۰۰دستگاه افزایش یابد. صالحی تاکید کرد: از سال ۹۳ تاکنون در بانک شهر حتی یک واحد بانکی نیز به آمار شعب فیزیکی اضافه نشده و حرکت به سمت بانکداری دیجیتال، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده با سرعت ادامه دارد.

نقش بانک صنعت و معدن در زیرساخت‌های توسعه‌ای

افخمی در دیدار با نخست‌وزیر سابق ژاپن گفت: بانک صنعت و معدن نقش مهمی در تامین مالی طرح‌های زیرساختی توسعه‌یی در کشور داشته است.

 علی اشرف‌افخمی رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: این بانک در زمینه تامین مالی طرح‌های زیرساخت توسعه‌یی نظیر فولاد، سیمان، راه‌آهن، نیروگاه و پتروشیمی نقش فعالی داشته و در این زمینه می‌توان از افتتاح پتروشیمی کاویان، پتروشیمی لرستان و پتروشیمی مهاباد و تامین مالی ایجاد خط‌آهن سریع‌السیر تهران – قم – اصفهان و برقی‌سازی خط آهن تهران – مشهد، تامین مالی نوسازی ناوگان هواپیمایی کشور نام برد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، وی که در دیدار با یوکیو هاتویاما نخست‌وزیر سابق ژاپن و مشاور بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا سخن می‌گفت، گشایش نخستین ال‌سی از طریق سوییفت برای بخش خصوصی، برقراری روابط کارگزاری با 82 بانک فعال در 33 کشور، امضای تفاهمنامه همکاری MOU با اگزیم بانک کره‌جنوبی و امضای قرارداد فرعی به مبلغ 400میلیون دلار با اگزیم بانک هندوستان، قرارداد فاینانس یک‌میلیارد و 200میلیون یورویی بین بانک صنعت و معدن و ونش اکونوم بانک روسیه، قرارداد تامین مالی برقی‌سازی قطار تهران - مشهد بین بانک صنعت و معدن و اگزیم بانک چین به مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون دلار را از فعالیت‌های بانک صنعت و معدن در فضای پس از برجام برشمرد.

افخمی تصریح کرد: ایران از نظر سرمایه‌گذاری امن‌ترین کشور منطقه و دومین اقتصاد بزرگ در خاورمیانه است و علاوه بر اینکه نیروی کار جوان و تحصیلکرده دارد در حال به‌روز کردن سیستم‌های بانکی و ایجاد شرایط مناسب برای تبادل با سیستم بانکداری بین‌المللی است.

وی بیان داشت: سیستم بانکی ایران شامل 33 بانک، 9بانک دولتی، 20بانک خصوصی و 4موسسه اعتباری است که خود را با پیش‌نیازهای نظام بانکی جهانی سازگار و همراه کرده است. به علاوه بورس ایران نیز که سهم عمده آن را صنایع پتروشیمی، پالایشی، بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری تشکیل می‌دهند طی سال‌های 2013 تا 2016 دوران رشد مناسبی را تجربه کرده و در راستای پیوستن به اقتصاد جهانی پیشرفت قابل توجهی داشته است.

حمایت بانک شهر از شهرداری‌ها با وجود مطالبات پرداخت نشده

 رییس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران، حمایت بانک شهر از پروژه‌های شهری را گره‌گشا دانست و گفت: با توجه به کمبود منابع مالی در شهرداری‌ها از جمله شهرداری تهران، اقدام خوبی از سوی این بانک در راستای حمایت از پروژه‌ها انجام شده است.

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط‌عمومی بانک شهر، محمد علیخانی با بیان اینکه بانک شهر به همراه بخش خصوصی در عرصه تامین تجهیزات و ساخت خطوط مترو به خصوص در خط 6 وارد عمل شده و نقش مهمی را در این زمینه ایفا کرده است، گفت: این بانک برای پشتیبانی از مترو کل کشور به خصوص خطوط 6، 7 و 8 تهران، 10هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است که تاکنون بیش از 6هزار میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات و توسعه خطوط آن شده و در حال حاضر نیز با اعتبار بیش از 3هزار میلیارد تومان کار توسعه را در دست اجرا دارد.

علیخانی در ادامه خاطرنشان کرد: شهرداری از طریق واگذاری زمین، املاک و مستغلات، تسهیلات پرداخت شده توسط بانک شهر را تضمین می‌کند. وی با بیان اینکه شهرداری به بخشی از تعهدات خود در قبال بانک شهر عمل نکرده و بانک شهر از شهرداری مطالباتی دارد، تصریح کرد: در پرداخت مطالبات بانک شهر توسط شهرداری تهران وقفه‌یی افتاده که بر همین اساس، مسوولان مربوطه را به کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر دعوت کردیم و در این جلسه تاکید شد که بانک شهر به ارائه خدمات خود ادامه دهد تا خللی در توسعه مترو به خصوص خط 6 ایجاد نشود و همچنین شهرداری هرچه سریع‌تر به تعهدات خود در قبال بانک شهر عمل کند.

 

ارسال نظر