لزوم درک تغییر فضای کسب‌ و کار صنعت بیمه

۱۳۹۶/۰۷/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۰۲۲

پذیرش تغییر در فضای کسب و کار صنعت بیمه با درک و پذیرش واقعیت‌های تغییر در فضای کسب و کار کنونی صنعت بیمه ازجمله موارد مطرح شده در دیدار رییس کل بیمه مرکزی با هیات‌مدیره بیمه ایران معین بود.

به گزارش «تعادل» ابراهیم حمیدی مدیرعامل، حسن اسلامی‌پناه رییس هیات‌مدیره و محمد زاهدنیا نایب‌رییس هیات‌مدیره شرکت بیمه ایران معین با عبدالناصر همتی رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند. رییس کل بیمه مرکزی از اقدامات بیمه ایران معین و سهم برجسته بیمه زندگی‌مان در توسعه بیمه‌های زندگی در چند سال گذشته، بر تداوم سیاست توسعه و گسترش بیمه‌های زندگی در کشور همچنین با دقت نظر و متعادل‌سازی سهم پوشش ریسکی(خطرات بیمه شده) در کنار سهم بخش پس‌اندازی و به ویژه تفکیک کامل حساب‌ها و انجام سرمایه‌گذاری‌های مطمئن ذخایر حق بیمه‌های مکتسبه تاکید کرد.

همتی در این دیدار توجه مدیران را در رابطه با مدیریت اقتصادی کسب وکار در شرکت‌های بیمه و رویکرد خلق محصولات جدید بیمه‌یی با درک و پذیرش واقعیت‌های تغییر در فضای کسب و کار کنونی صنعت بیمه ضرورتی انکارناپذیر دانست. در این دیدار گزارشی از عملکرد شرکت بیمه ایران معین درخصوص فعالیت‌های صورت گرفته در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و همچنین اجرای طرح سراسری بیمه زندگی‌مان به عنوان یک طرح موفق ارائه شد. مدیرعامل بیمه ایران معین تمرکز، SRM، توجه به نیازهای شبکه فروش، تفکیک حساب‌های بیمه زندگی مان، اعلام سود مشارکت در منافع مناسب، پایش محصول، آموزش نمایندگان طی چهار دوره و بالغ بر ۷۵هزار نفر ساعت، تربیت و ایجاد دانش مبتنی بر توسعه بیمه‌های زندگی را از دلایل موفقیت بیمه زندگی‌مان(پرفروش‌ترین محصول بیمه زندگی) اعلام کرد و اظهار داشت: تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در حوزه توسعه بیمه‌های زندگی نیازمند حمایت بیمه مرکزی، تشکیل و تاسیس شرکت‌های مستقل بیمه زندگی و حداقل تفکیک حساب‌های بیمه زندگی است. بیمه ایران معین با رتبه توانگری مالی سطح یک (شاخص ۳۴۴) جزو ۵ شرکت دارای بالاترین سرمایه است و در سال ۹۵ با در اختیار گرفتن سهم ۴.۱درصدی از سهم پرتفوی صنعت بیمه بیشترین سهم در حق بیمه تولیدی بیمه عمر و سرمایه‌گذاری در سال ۹۵ را به خود اختصاص داده، و هم‌اکنون جزو ۴شرکت بیمه دارای مجوز قبولی اتکایی در صنعت بیمه کشور است.

 

ارسال نظر