اخبار

۱۳۹۶/۰۶/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۹۶۲

 توجه بانک شهر به اشتغال و حمایت از تولید

مدیرعامل بانک‌شهر با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در توجه به اشتغال و حمایت از واحدهای تولیدی گفت: این بانک در سال جاری همانند سال‌های گذشته، حمایت و توجه ویژه‌یی به حوزه تولید و به ویژه اشتغال جوانان داشته است.

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک‌شهر، حسین محمد پورزرندی با بیان این مطلب گفت: سپرده‌های هموطنان ما در بانک‌شهر طی چند سال اخیر در خدمت اشتغال جوانان و توسعه و وی با بیان اینکه امروز نقش بانک‌شهر در توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت و کلان‌شهرها بر هیچ‌کس پوشیده نیست، تصریح کرد: با این اقدامات بسیاری از جوانان نخبه کشور در کمک به توسعه زیرساخت‌های شهرها شریک شده و در شهرهای خود مشغول به فعالیت شده‌‌اند. پورزرندی با تاکید بر اینکه حمایت‌های بانک‌شهر از توسعه حمل و نقل عمومی در پایتخت موجب اشتغال بیش از 30هزار نفر در مترو تهران و کلان‌شهرها شده است، اظهار کرد: 90هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم با قطار شهری پایتخت همکاری دارند و همچنین در حال حاضر خطوط مترو سایر کلان‌شهرها به همت جوانان نخبه کشور در حال تکمیل است. وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه نرخ سود تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی در کشور بالاست و برای تولیدکنندگان به صرف نیست، گفت: اعتقاد داریم که مساله تولید در کشور حل نخواهد شد، مگر اینکه واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها حمایت مالی شوند. مدیرعامل بانک‌شهر افزود: خوشبختانه با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های به موقع بانک‌شهر از واحدهای تولیدی و پیمانکاران، بسیاری از پروژه‌های عمرانی و فرهنگی در کشور به سرانجام رسیده است.

 کاهش نرخ ارز و طلا

در بازارهای جهانی و داخلی

گروه بانک و بیمه| سکه طرح جدید در معاملات بازار تهران با ۸ هزار تومان کاهش یک میلیون و ۲۵۸هزار تومان و دلار با افت ۱۰تومانی ۳۹۱۰تومان به فروش رسید. به گزارش«تعادل» روز پنج‌شنبه 23شهریور 96 در بازار ارز، نرخ دلار با 10تومان، نرخ یورو 27تومان، پوند انگلیس 26تومان و درهم امارات 2تومان افت کرد. در نتیجه دلار 3910تومان، یورو 4727تومان، پوند 4202و درهم 1077تومان معامله شد. در بازار طلا نیز قیمت هر اونس در بازار جهانی طلا روز جمعه 24شهریور به زیر 1324دلار رسید. روز پنج‌شنبه در بازار ایران نیز هر گرم طلای 18عیار با 762تومان افت قیمت روبه‌رو شد و 124هزار و 852 تومان معامله شد.  سکه طرح جدید با 8 هزار تومان کاهش یک میلیون و 258هزار تومان، سکه طرح قدیم با 6 هزار تومان کاهش یک میلیون و 232هزار تومان و نیم سکه با 3هزار تومان کاهش 653 هزار تومان خرید و فروش شد. بهای ربع سکه هم با 5 هزار تومان و سکه گرمی بدون تغییر 249هزار تومان فروخته شد.

 4 پیش‌نیاز یکسان‌سازی نرخ ارز

رییس صندوق ضمانت صادرات تاثیر حذف ارز مسافرتی بر بازار را «اندک» توصیف و ۴ پیش‌نیاز یکسان‌سازی نرخ ارز را تشریح کرد.

سیدکمال سیدعلی در گفت‌وگو با ایبنا درباره پیش‌نیازهای یکسان‌سازی نرخ ارز گفت: توجه به ذخایر و نرخی که ارز قرار است با آن یکسان‌سازی شود، پاسخگویی به تقاضای ارز، نقل و انتقالات و میزان در دسترس بودن ارز مهم‌ترین پیش‌نیازهای یکسان‌سازی است. وی تاکید کرد که قبل از اقدام برای یکسان‌سازی نرخ ارز باید ذخایر کافی برای آن در نظر گرفته شود.

معاون اسبق ارزی بانک مرکزی درباره بخشنامه اخیر بانک مرکزی مبنی بر حذف ارز مسافرتی و تاثیر آن بر بازار ارز، گفت: در سال ۱۳۹۰ و زمانی که تا ۵هزار دلار نیز ارز مسافرتی به مسافرین خارج از کشور پرداخت می‌شد، بین ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلار ارز مسافرتی پرداخت می‌شد اما امروز این رقم نباید بیش از ۲ تا ۳ میلیارد دلار باشد. حذف ارز مسافرتی تاثیر چندانی بر بازار ارز ندارد و تاثیر آن اندک است.

رییس صندوق ضمانت صادرات درباره آغاز هجینگ ارزی در این صندوق و اینکه آیا این خدمات تنها به اعضای صندوق داده می‌شود یا تمامی صادرکنندگان اظهار داشت: ما آمادگی آغاز هجینگ ارزی را داریم اما از آنجایی که صادرکنندگان تصور کاهش نرخ ارز را ندارند، مراجعه‌یی برای بیمه آن به ما نداشته‌اند. وی در عین حال تاکید کرد که صندوق ضمانت صادرات هجینگ ارزی را برای تمامی صادرکنندگان انجام می‌دهد و این موضوع تنها شامل اعضای این صندوق نیست.

 مطالعات بهره‌وری بانک‌ها برای نخستین بار

رویا طباطبایی یزدی رییس سازمان ملی بهره‌وری از انجام مطالعات مربوط به بهره‌وری در ۳۰ بنگاه بزرگ از جمله بانک‌ها خبر داد و گفت: این کار برای نخستین بار در مورد نظام بانکی صورت می‌گیرد.

رویا طباطبایی در گفت‌وگو با ایبنا درباره پروژه ارتقای سطح بهره‌وری در نظام بانکی کشور و اقدامات صورت گرفته در این زمینه تاکنون، افزود: بانک‌ها جزو بنگاه‌های بزرگی هستند که در آنها چرخه بهره‌وری دنبال می‌شود و ما در سازمان ملی بهره‌وری به دنبال پیاده‌سازی آن هستیم. رییس سازمان ملی بهره‌وری اظهار داشت: ایجاد فرآیند بهره‌وری در بنگاه‌هایی مانند بانک‌ها کار پیچیده‌یی محسوب می‌شود، به همین دلیل علاوه بر بانک‌ها، مجموعا ۳۰ بنگاه را در نظر گرفتیم که نهایتا بتوانیم چرخه بهره‌وری را به صورت کامل در ۱۰ بنگاه پیاده‌سازی کنیم و این بنگاه‌ها تا پایان مراحل، کار را ادامه دهند. طباطبایی ادامه داد: البته تاکنون دو بانک در این زمینه وارد شده‌اند و نمی‌دانیم تا پایان مراحل باقی بمانند یا اینکه از این پروژه خارج شوند. امیدواریم بتوانیم این کار را هرچه سریع‌تر پیگیری و به سرانجام برسانیم. وی تصریح کرد: اگر بخواهیم بهره‌وری در بانک‌ها را طبق استانداردها و منابع معتبر بین‌المللی محاسبه و پیاده‌سازی کنیم، باید گفت بهره‌وری در نظام بانکی موضوع جدیدی است و هنوز چندان کاربردی نشده است.

 

ارسال نظر