کاهش اندک قیمت دلار و رشد طلا و سکه در بازار

۱۳۹۶/۰۶/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۶۳۰

گروه بانک و بیمه|

روز یک‌شنبه 19 شهریور 96، نرخ رسمی 25 ارز افزایش و 11 ارز کاهش و 3 ارز بدون تغییر بوده است. براین اساس دلار با 10ریال کاهش 3332 تومان، پوند با 479 ریال افزایش 4397.1 تومان و یورو با 359 ریال رشد قیمت 4010.7 تومان ارزش‌گذاری شد.

به گزارش «تعادل» به دنبال کاهش نرخ رسمی دلار، صرافی‌ها هر دلار امریکا را با کاهش ۳ تومانی ۳ هزار و ۹۰۱ تومان ارزش‌گذاری کردند؛ همچنین هر یورو با افزایش ۵ تومانی نسبت به روز پنج‌شنبه، ۴ هزار و ۷۹۶ تومان فروخته شد و قیمت هر پوند انگلیس نیز با ۷۳ تومان افزایش، ۵ هزار و ۱۵۷ تومان است.

در حال حاضر فاصله نرخ آزاد و مبادله‌یی دلار به 569 تومان رسیده است. در بازار طلا نیز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی، نرخ هر اونس همچنان 1346 دلار باقی مانده است و بازار طلای ایران به دلیل رشد روز گذشته بازار جهانی و افزایش نرخ دلار در مقابل ریال با افزایش نرخ طلا در بازار داخلی مواجه شده و هر گرم طلای 18 با افزایش ۵۷۸ تومانی در بازار 1۲۶هزار و ۵۶۱ تومان معامله شد.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز یک‌شنبه در بازار تهران با ۷ هزار و ۱۰۰ تومان رشد نسبت به روز پنج‌شنبه گذشته یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۹۰۰ تومان فروخته شد.

همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۵ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۲۴۷ هزار و ۱۰۰ تومان، هر قطعه نیم سکه بهار آزادی نیز با یک‌هزار و ۲۰۰ تومان افت، ۶۶۳ هزار و ۸۰۰ تومان هر قطعه ربع سکه بهار آزادی نیز با ۵ هزار تومان افزایش نسبت به روز پنج‌شنبه، ۳۸۲ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی نیز با ۳ هزار و ۱۰۰ تومان رشد نسبت به روز پنج‌شنبه، ۲۵۴ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت خورد. دیگر مورد، انتقال ارز بابت حق عضویت و حق ثبت‌نام در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی و محافل علمی و هزینه چاپ مقالات علمی است که وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و موسسات و شرکت‌های دولتی و واحدهای دولتی و نهادهای انقلاب اسلامی و نهادهای عمومی غیردولتی با ارائه درخواست توسط دستگاه ذی‌ربط با امضای ذی‌حساب یا مدیر امور مالی و معاونت اداری و مالی دستگاه‌های مربوطه به نرخ مبادله‌یی انجام می‌شود.

همچنین هزینه شرکت در نمایشگاه‌های خارج از کشور مشمول ارز دولتی است که با تایید سازمان توسعه تجارت انجام شود.

فروش انتقال حق‌الوکاله در رابطه با دعاوی خارجی نیز بخش دیگری از مشمولین ارز مبادله‌یی است که در صورت ارائه تاییدیه دفتر مرکز امور خدمات حقوقی بین‌الملل که در آن مبلغ حق‌الوکاله و موسسه خارجی قید شده در وجه حساب اعلام می‌شود، پرداخت خواهد شد.

همچنین بابت اصل و سود سرمایه‌گذاری خارجی نیز ارز مبادله‌یی اختصاص پیدا می‌کند، بر این اساس فروش و انتقال ارز بابت اصل و سود سرمایه‌گذاری‌های خارجی با تایید سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران به نرخ مبادله‌یی بلامانع است.

دهمین پرداختی ارز مبادله‌یی برای کارمزد خواهد بود. فروش ارز بابت کارمزد آن دسته از اعتبارات اسنادی وارداتی که تامین آن به عهده خریدار است با اعلام بانک کارگزار و همچنین فروش بابت کارمزد حواله‌ها و ضمانتنامه‌های ارزی به نرخ مبادله‌یی انجام می‌شود.

هزینه دفاتر خارج از کشور نیز مشمول ارز مبادله‌یی هستند. فروش و انتقال ارز بابت هزینه دفاتر خارج از کشور وزارتخانه، سازمان‌ها و موسسات دولتی و واحدهای وابسته، سفارتخانه‌ها و نهادهای انقلاب اسلامی و نهادهای عمومی غیردولتی با امضای ذی‌حساب یا مدیر امور مالی و معاونت اداری و مالی با نرخ مبادله‌یی خواهد بود.

 

ارسال نظر