اخبار

۱۳۹۶/۰۶/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۴۶۶

اهدای کتاب نفیس قرآن طباخ توسط بانک پاسارگاد

بانک ‌پاسارگاد در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی خود و جهت بهره‌مندی علاقه‌مندان، پژوهشگران و محققان یک جلد کتاب نفیس قرآن طباخ را به استانداری هرمزگان و دانشکده ادبیات و علوم‌انسانی دانشگاه تهران اهدا کرد.

به گزارش روابط‌‌عمومی بانک ‌پاسارگاد، در این مراسم جاسم جادری استاندار هرمزگان ضمن تقدیر از بانک‌ پاسارگاد به دلیل ایفای رسالت‌های اجتماعی خود در حمایت از فرهنگ و هنر از دکتر مجید قاسمی مدیرعامل این بانک به دلیل این توجه ویژه قدردانی کرد. همچنین دکتر ابوالحسن امین‌مقدسی رییس دانشکده ادبیات و علوم‌انسانی دانشگاه تهران اقدامات بانک‌ پاسارگاد را در حمایت از فرهنگ و هنر کشور بسیار موثر و ارزشمند خواند و از این بانک تقدیر کرد.«مصحف شریف خراسان» به خط عبدالله طباخ هروی از قرآن‌های نفیس و کم‌نظیر گنجینه آستان قدس رضوی است که در سال 1394 با حمایت بانک‌ پاسارگاد چاپ و رونمایی شد. این کتاب در قطع رحلی سلطانی 33*47 سانتیمترمربع به جهت نوع تذهیب، خوشنویسی و کتابت بی‌نظیر و از بدایع روزگار است؛ در این کتاب چند نوع هنر با هم آمیخته‌ شده که زیبایی و ماندگاری آن را چندین برابر کرده است.

گفتنی است، بانک ‌پاسارگاد طرح اهدای کتب نفیس به نهادها، دانشگاه‌ها، مراکز علمی، استادان و فرهیختگان را از چندی پیش آغاز کرده‌ و همچنان ادامه خواهد داد.

افتتاح پارس سامان با تسهیلات بانک صنعت

شرکت پارس‌ سامان ایرانیان با تامین مالی بانک صنعت و معدن در استان خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد و در نتیجه آن 54 شغل مستقیم ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، برای اجرای طرح یاد شده که انواع لامپ و پاورLED تولید خواهد کرد، پرداخت مبلغ 5میلیون و 200 هزار یورو تسهیلات ارزی تصویب شده است.

بنا به این گزارش، صنایع کوچک و متوسط استان خراسان رضوی تاکنون بیش از 109میلیارد تومان در قالب طرح رونق تولید از بانک صنعت و معدن تسهیلات دریافت کرده‌اند.

گفتنی است، بانک صنعت و معدن طرح‌های ارزشمندی را در سال‌های اخیر در استان خراسان رضوی تامین مالی کرده که به افزایش سطح اشتغال در این استان انجامیده است.

ایجاد دفتر بانک تجارت اکو در ایران

هیات وزیران مجوز مذاکره و امضای موقت موافقتنامه افتتاح دفتر نمایندگی بانک تجارت و توسعه اکو در قلمرو ایران را صادر کرد.

به گزارش ایبِنا، مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به انجام مذاکره، پیش‌امضا (پاراف) و امضای موقت موافقتنامه جهت افتتاح دفتر نمایندگی بانک تجارت و توسعه سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) در قلمرو ایران، از سوی هیات وزیران صادر شد.

افزایش نرخ طلا و ارز ادامه دارد

قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید، دلار آزاد و یورو در بازار تهران افزایش یافت.

به گزارش «تعادل»، صرافی‌ها هر دلار امریکا را با افزایش ۱۴تومانی ۳ هزار و ۸۹۰ تومان ارزش‌گذاری کردند؛ همچنین هر یورو با رشد ۵۰ تومانی نسبت به روز سه‌شنبه، ۴ هزار و ۸۴۳ تومان فروخته شد و قیمت هر پوند انگلیس نیز با ۲۷ تومان افزایش، ۵هزار و ۵۸تومان است.  در بازار ارز مبادله‌یی نیز، نرخ 28 ارز افزایش و نرخ 10 ارز کاهش یافت و یک ارز بدون تغییر قیمت درج شد.

بر این اساس دلار با 25ریال افزایش 3329.1ریال، پوند با 81ریال افزایش 4339.7ریال و یورو با 55ریال افزایش 3966.5ریال درج قیمت شد.  در بازار طلا نیز هر اونس جهانی به 1339دلار رسیده و بر این اساس، نرخ طلا در بازار ایران افزایش یافته و هر گرم طلای ۱۸عیار نیز با کاهش ۸۵۴تومانی در بازار، ۱۲۶هزار و ۱۹۱تومان معامله شد.  هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز چهارشنبه در بازار تهران با ۸هزار و ۹۰۰تومان رشد نسبت به روز سه‌شنبه، یک‌میلیون و ۲۶۴هزار و ۹۰۰تومان فروخته شد.

همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۳۰۰تومان رشد، یک‌میلیون و ۲۴۵هزار تومان است. هر قطعه نیم سکه بهار آزادی نیز با یک‌هزار و ۴۰۰ تومان کاهش، ۶۶۶هزار و ۱۰۰تومان داد و ستد شد؛ در عین حال، هر قطعه ربع سکه بهار آزادی نیز با ۲هزار و ۶۰۰تومان افزایش نسبت به روز سه‌شنبه، ۳۸۴هزار و ۴۰۰تومان قیمت خورد. هر قطعه سکه گرمی نیز با ۲۰۰تومان کاهش نسبت به روز سه‌شنبه، ۲۵۴هزار و ۵۰۰تومان است.  عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد کاهش نرخ سود بر بازارهای مختلف گفت: شروع کارهای بزرگ مانند کاهش نرخ سود بانکی، در حوزه اقتصاد ممکن است باعث ایجاد تلاطم مقطعی در بازارها شود.  احمد انارکی‌محمدی درباره کاهش نرخ سود بانکی افزود: یکی از مشکلات بخش تولید، نرخ بالای سود بانکی بود به دلیل اینکه نرخ بالای سود، انگیزه سرمایه‌گذاری در بخش تولید را کاهش داده بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نرخ بالای سود تسهیلات بانکی، ادامه داد: نکته مهم در موضوع کاهش نرخ سود بانکی این است که یکی از اهداف کاهش نرخ سود بانکی، سوق نقدینگی به بخش تولید است و باید این هدف محقق شود.

انارکی‌محمدی افزود: مولفه‌های اقتصادی به هم وابسته‌اند، بنابراین به‌طور طبیعی بازارهایی مانند بازار ارز، طلا و مسکن واکنش‌هایی به کاهش نرخ سود بانکی داشته‌اند البته بخشی از واکنش بازارهای مذکور، جنبه روانی داشته و مقطعی است.

 

ارسال نظر