اخبار

۱۳۹۶/۰۶/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۲۴۷

افتتاح دومین مدرسه «امید آینده»

در راستای روند افتتاح مدارس «امید آینده» در بازه زمانی «عید تا عید» و با حمایت بانک آینده، روز یک‌شنبه 12 شهریور ماه جاری‌ یک باب مدرسه با

 6 کلاس، در شهرک مهرشهر بیرجند در استان خراسان‌جنوبی افتتاح شد.

دومین مدرسه ابتدایی «امید آینده» با هدف فراهم آوردن امکان برابر تحصیلی برای آینده‌سازان این مرز و بوم در اقصا نقاط کشور، با حضور مقامات استانی، مسوولان محلی، مدیران ارشد بانک آینده و جمعی از اهالی خونگرم منطقه، افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شایان ذکر است ساخت و افتتاح 8 باب مدرسه در مناطق کم‌برخوردار کشور، یکی از ماندگارترین اقدامات نیک بانک آینده است که در راستای ایفای مسوولیت اجتماعی سازمانی تحقق می‌یابد. بر همین اساس، روز دوشنبه، 13 شهریور سال جاری نیز به‌طور همزمان، مراسم افتتاح و بهره‌برداری از دو باب مدرسه در روستای آساوله شهرستان سنندج و دیگری در شهرستان زاهدان برگزار خواهد شد.

توزیع کارت شهروندی اروند با مشارکت بانک شهر

رییس سرپرستی حوزه خوزستان بانک شهر، از توزیع ۵۲هزار کارت شهروندی اروند به سازمان منطقه آزاد اروند و ساکنان این منطقه خبر داد.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، فرید جلالی عزیزپور با بیان این مطلب اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد اروند با همکاری و حمایت بانک شهر اقدام به ارائه کارت شهروندی با هدف ارائه خدمات ویژه به ساکنان این منطقه کرده است.

وی با بیان اینکه این کارت حاوی اطلاعات زیادی از شهروندان، مدارک سجلی و اثبات سکونت در منطقه آزاد است، افزود: بانک شهر در راستای توسعه و رشد رفاه شهروندان در حال انعقاد تفاهمنامه‌هایی در حوزه‌های مختلف است.

جلالی عزیزپور خاطرنشان کرد: در حال حاضر این کارت به‌عنوان کارت شناسایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما دارندگان این کارت‌ها در آینده‌یی نزدیک می‌توانند از تخفیفات و معافیت‌های مختلف بهره‌مند شده و علاوه بر انجام امور بانکی  امور اداری خود نظیر امور پستی، استفاده از پارکینگ‌های عمومی، کارت پارک شهرداری، مراکز تفریحی و خرید، دانشگاه‌ها، پرداخت هزینه تاکسی، اتوبوس و... را نیز از طریق این کارت انجام دهند.

به گفته وی، تاکنون حدود ۵۲ هزار کارت شهروندی اروند در مراحل مختلف به سازمان منطقه آزاد اروند و ساکنان این منطقه تحویل شده است.

افتتاح شرکت آرا سلولز با تسهیلات بانک صنعت

 شرکت صنعتی آرا سلولز فارس با تسهیلات بانک صنعت و معدن به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، شرکت آرا سلولز فارس که در شهرک صنعتی بزرگ شیراز قرار دارد با تولید ورق کارتن و کارتن با تسهیلات 7 میلیارد تومانی برای 30 نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد.

بنا به این گزارش، بانک صنعت و معدن تاکنون مبلغ 130میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح رونق تولید به صنایع کوچک و متوسط استان فارس پرداخت کرده است.

گفتنی است طرح‌های زیربنایی زیادی در سال‌های اخیر با تسهیلات بانک صنعت و معدن در استان فارس به اجرا در آمده و موجب ایجاد اشتغال شده است.

مصرف تسهیلات خارجی صرفا برای طرح‌های سودآور

‏‏‏‏‏‏‏رییس کل بانک مرکزی در بخشنامه‌یی به مدیران عامل بانک‌ها موارد 6 گانه‌یی برای استفاده بهینه و کارآمد از منابع مالی خارجی را ابلاغ کرد.

به گزارش«تعادل» در این بخشنامه ولی‌الله سیف از مدیران عامل بانک‌ها خواسته است که این تسهیلات صرفا برای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی که ارزیابی اقتصادی و سودآوری آنها به تایید رسیده است مصرف شود ضمن آنکه در تخصیص اینگونه تسهیلات باید مجوزهای قانونی لازم مورد توجه قرار گیرد.

رییس کل بانک مرکزی همچنین در بند دیگری از این بخشنامه ضمن تاکید بر نظارت دقیق و مستمر اجرای پروژه‌هایی که از محل تامین مالی خارجی انجام می‌گیرد از مدیران عامل خواسته است، برنامه عملیاتی و نیروی انسانی طرح‌ها به دقت ارائه شود.

سیف، اخذ وثایق کافی و لازم از مشتریان متقاضی استفاده از تسهیلات مالی خارجی را نیز در این بخشنامه مورد تاکید قرار داده است.

 ‏‏‏‏‏‏‏متن بخشنامه به این شرح است: یکی از اهداف نظام بانکی کمک به رشد و توسعه اقتصادی کشور و تامین ‌مالی پروژه‌های عمرانی و تولیدی از محل منابع مالی داخلی و خارجی است. جهت تحقق رشد 8 ‌درصدی پیش‌بینی‌ شده برای اقتصاد کشور، تکالیف متعددی در قانون برنامه ششم توسعه، قانون بودجه سال ۱۳۹۶و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مبنی بر اخذ تسهیلات مالی خارجی تا سقف 20میلیارد دلار تعیین شده است.

در این راستا طی سال‌های گذشته اقدامات بسیاری جهت برقراری مجدد خطوط اعتباری خارجی و تامین مالی پروژه‌های کشور انجام شده و درحال حاضر شاهد به ثمر رسیدن تلاش‌های انجام شده و امضای تدریجی قراردادهای مالی با بانک‌های خارجی هستیم.

ضروری است ضمن تشکر از همکاری‌های سیستم بانکی در به ثمر رسیدن مذاکرات مربوط به قراردادهای مذکور در راستای استفاده بهینه و کارآمد از منابع مالی تجهیز شده، الزامات رعایت شود.

 

ارسال نظر