اخبار

۱۳۹۶/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۴۸۳

پرداخت ۷۲۲ میلیارد خسارت به زیان‌دیدگان بیمه توسعه

شرکت بیمه ایران از زمان آغاز پرداخت خسارت بیمه توسعه تاکنون مبلغ ۷۱۵میلیارد تومان خسارت بیمه‌های اتومبیل و مبلغ 7.67میلیارد تومان(بابت بازخرید و سرمایه فوت) بیمه‌نامه‌های زندگی و در مجموع مبلغ 722.67میلیارد تومان خسارت به زیان‌دیدگان شرکت بیمه توسعه پرداخت کرده که از مبلغ مذکور ۲۰۰میلیارد تومان توسط بیمه مرکزی تامین مالی شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی تاکنون مجموعا حدود ۵۳۳ میلیارد تومان اموال شرکت بیمه توسعه و سهامداران آن به صورت قطعی و وکالتی به شرکت بیمه ایران انتقال یافته است.

لازم به ذکر است، بیمه مرکزی با همکاری دادستان تهران موضوع تامین مالی و پرداخت خسارت‌های مالی مانده بیمه توسعه را درحال پیگیری دارد.

در پایان از بیمه‌گذاران بیمه‌نامه‌های عمر بیمه توسعه تقاضا می‌شود، به سایت یا شعب بیمه ایران برای تعیین تکلیف بیمه عمر خود مراجعه نمایند.

 

سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیارد دلاری بانک سپه

محمدکاظم چقازردی از اختصاص ۱۱ میلیارد و ۱۷۶ میلیون دلار منابع ارزی برای اجرای طرح‌های کلان و ملی نظیر؛ پتروشیمی بیدبلند، نفت و گاز صبا اروند، سروک آذر، حفاری دانا کیش، نفت و گاز کنگان، نیروگاه هریس، فولادکاوه اروند، پتروشیمی‌های خط مرکز شامل؛ پتروشیمی‌های فیروزآباد، فسا، جهرم و داراب از محل صندوق توسعه ملی توسط این بانک خبر داد.

به گزارش «تعادل»، مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه منابع فوق بدون احتساب تسهیلات اعطایی از طریق منابع داخلی به بخش‌های مختلف اقتصادی بوده است، افزود: از این محل، طی سال ۱۳۹۵ حدود ۶ میلیارد و ۶۶۰ میلیون دلار تسهیلات به مشتریان پرداخت و معادل ۳ میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار نیز اعتبارات اسنادی گشایش شد.

حجم قراردادهای عاملیت این بانک با صندوق توسعه ملی بابت تامین مالی ریالی طرح‌های بخش‌های آب و کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری حدود ۵۵ هزار میلیارد ریال است که از این محل بیش از ۲۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات سال گذشته پرداخت شد. در راستای حمایت از طرح‌های کلان ملی و زیرساختی ‌رقم پرداختی بانک سپه بابت بازخرید و پرداخت سود اوراق مشارکت موسسات و شرکت‌های دولتی در سال ۱۳۹۵ از مرز ۵۷ هزار و ۸۱۱ میلیارد ریال فراتر رفت.

 

دلار رسمی از 3300 تومان عبور کرد

بانک مرکزی نرخ رسمی 39 ارز را برای روز سه‌شنبه 31مرداد 96 اعلام کرد که در پی آن نرخ ۳۱ ارز موجود در مرکز مبادلات ارزی افزایش یافته 4 ارز کاهش یافته و بهای 4 ارز هم تغییری نداشته است.

به گزارش«تعادل» دلار با 23ریال افزایش 3300.3تومان، پوند با 115ریال کاهش 4252.2تومان و یورو با رشد 169ریالی 3896تومان قیمت‌گذاری شد.

نرخ رسمی 4 ارز شامل روپیه هند، روبل روسیه، لیر سوریه و افغانی افغانستان نسبت به روز قبل تغییر نداشته است. در بازار آزاد نیز صرافی‌ها هر دلار امریکا را بدون تغییر نسبت به روز دوشنبه ۳هزار و ۸۳۱ تومان ارزش‌گذاری کردند؛ همچنین هر یورو با ۹تومان رشد ۴هزار ۵۴۶ تومان فروخته شد و قیمت هر پوند انگلیس نیز با ۸ تومان رشد ۴هزار و ۹۲۹تومان است.

بر این اساس فاصله دو نرخ آزاد و رسمی اکنون به 531 تومان رسیده است.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران با دو هزار و ۷۰۰تومان افزایش نسبت به روز قبل یک میلیون و ۲۱۷هزار تومان فروخته شد.

همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۵۰۰ تومان رشد، یک میلیون و ۱۸۸هزار و ۲۰۰تومان است. هر قطعه نیم سکه بهار آزادی نیز با ۲۰۰تومان کاهش ۶۲۹ هزار و ۹۰۰ تومان داد و ستد شد؛ در عین حال هر قطعه ربع سکه بهار آزادی هم با ۸۰۰ تومان افت نسبت به روز گذشته ۳۶۸هزار تومان قیمت خورد. در بازار هر قطعه سکه گرمی با هزار و ۲۰۰تومان کاهش ۲۵۰هزار و ۷۰۰تومان است؛ همچنین قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار نیز در بازار امروز با ۳۶۹تومان افت ۱۱۸هزار و ۳۶۵تومان معامله شد.

نگاهی به وضعیت تغییرات نرخ دلار در بازار آزاد در مرداد ماه سال جاری حاکی از رشد ۵۶ تومانی این ارز در ماه مورد بررسی است؛ در عین حال نرخ بانکی دلار نیز ۳۳تومان رشد داشته است.

به گزارش ایبنا، بررسی وضعیت بازار ارز کشور در مرداد ماه امسال حاکی از آرامش نسبی در این بازار و بروز نوسانات جزیی در قیمت‌هاست. با این حال نگاهی به روند قیمتی دلار به عنوان یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین ارزها نشان‌دهنده روند صعودی قیمت در بازار آزاد همچنین رشد قیمت بانکی آن بوده است.

بر اساس این گزارش، نرخ هر دلار امریکا در یکم مرداد ماه ۱۳۹۶ طبق اعلام بانک مرکزی ۳۲۶۷تومان بوده که این نرخ با افزایش ۱۱تومانی طی ۱۵روز به ۳۲۷۸تومان رسید و تا پایان این ماه نیز روند صعودی خود را حفظ کرد.

پس از آن طی ۱۵روز دوم مرداد ماه براساس نرخ اعلام شده از سوی بانک مرکزی ‌هر دلار بانکی با افزایش ۲۲تومانی به قیمت ۳۳۰۰تومان رسید و دلار بانکی نیز وارد کانال قیمتی جدیدی شد.

همچنین بررسی نرخ هر دلار امریکا در بازار آزاد طی این مدت بیانگر این است که اوایل مرداد ماه دلار وارد فاز جدید قیمتی شد به شکلی که قیمت هر دلار امریکا در یکم مرداد ماه ۱۳۹۶ در بازار آزاد ۳۷۷۴تومان معامله می‌شد اما در پنجم این ماه وارد کانال ۳۸۰۰تومانی شد.

نرخ آزاد هر دلار امریکا طی ۱۵روز اول این ماه با افزایش ۵۰ تومانی همراه بوده و طی این مدت از ۳۷۷۴تومان به ۳۸۲۴تومان افزایش یافت. اما بررسی روند قیمتی این ارز در نیمه دوم این ماه حاکی از آن است که آرامش بیشتری در این بازار حاکم بوده و هر دلار امریکا از نیمه مرداد ماه تا پایان این ماه تنها ۶ تومان رشد داشته است.

 

ارسال نظر